Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Skal få meg iPad ganske snart, og lurer på hvilken hylse/etui/beskyttelse jeg skal kjøpe til den?

 

Har sett på den ofisielle "Apple iPad Case", men er det noen andre som dere vil anbefale? Skal bruke den på skolen, og vil derfor være i sekken, og burde tåle litt.

 

PS: Gleder meg sykt til jeg får tafset på min nye iPad! :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er diskutert flere ganger i tråden her allerede, men greit nok: Jeg brukte den orginale casen en stund, og den fungerer bra, men kjøpte meg en Capdase Protective Case når jeg var innom en Apple forhandler i Malaysia i sommer. Den er helt kanon, og er langt mer solid enn den Apple selger til overpris.

 

http://www.capdase.com/en/product5.php?cid=4&bid=78&mid=991&pid=7092

Lenke til kommentar
At økt enhetssalg øker salg fra apps osv, men jeg ser ikke helt relevansesn med tanke på diskusjonen?

F.eks. vil det være naturlig å tro at det gjennomsnittlige salget av ebøker per enhet vil øke dersom skjermen blir såpass mye bedre sammenliknet med dagens modell. Enheten blir rett og slett en bedre ebokleser som følge av et "retina"-display, og de nye modellene vil dermed trolig brukes som ebokleser i større grad enn tidligere.

 

Eventuelle økte inntekter fra eboksalget som følge av et slikt teknologivalg vil dermed bidra til å dekke opp for de økte komponentkostnadene teknologivalget forårsaker i utgangspunktet. Lignende argumentasjon kan også brukes for andre typer innhold.

Lenke til kommentar
At økt enhetssalg øker salg fra apps osv, men jeg ser ikke helt relevansesn med tanke på diskusjonen?

F.eks. vil det være naturlig å tro at det gjennomsnittlige salget av ebøker per enhet vil øke dersom skjermen blir såpass mye bedre sammenliknet med dagens modell. Enheten blir rett og slett en bedre ebokleser som følge av et "retina"-display, og de nye modellene vil dermed trolig brukes som ebokleser i større grad enn tidligere.

 

Eventuelle økte inntekter fra eboksalget som følge av et slikt teknologivalg vil dermed bidra til å dekke opp for de økte komponentkostnadene teknologivalget forårsaker i utgangspunktet. Lignende argumentasjon kan også brukes for andre typer innhold.

 

Greit nok, men det er et annet argument enn det jeg kommenterte. Tekniske oppgraderinger vil gjøre enheten bedre, om det så er skjerm, ytelse, usb eller noe annet. Men det er viktig å hukse på at disse vurderingene er gjort også med dagens modell, der har man kommet fram til en antatt sweet-spot mtp enhetens pris, dens funksjonalitet osv. Apple har ikke hatt for vane å gjøre drastiske endringer i hvor mye overskudd de har på en modell før såvidt meg bekjent, og jeg tror ikke de kommer til å gjøre det nå heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Apple er et hardwareselskap som selger diverse software, bøker, filmer og musikk for å gjøre opplevelsen av hardwareenhetene bedre. At det i tillegg bringer inn noen dollar er fint, men dette er bare småpenger. Alle som mener noe annet må ha vært på fylla da de gjorde analysen av Apples regnskap. (Evt ikke bry seg med slikt i det hele tatt ...)

 

Ellers har du nok rett i at Apple verner om sine marginer, ATWindsor; språket både i conference calls og rapporter er ikke til å ta feil av. Marginene varierer selvfølgelig mellom produkter (iPhone-marginen er etter alt å dømme ekstrem, men her ligger det jo også seriøse mengder utviklingstimer bak), men er konsekvent blant de høyeste i bransjen, tidvis langt over alle andre. Nå ligger det ofte langt mer utvikling bak hvert produkt hos Apple en en del andre, så margin- og profittdifferanse er ikke nødvendigvis ekvivalent.

Lenke til kommentar

Kjøp om du har lyst på og har penger; umulig for andre å si om du bør kjøpe en. Den er fin til å surfe på nettet med, lese, svare på mail, spille, se på film, vise bilder og mye annet. Null flash. Kan ikke gjøre det som ikke kan gjøres med iOS-programmer, men det er etter hvert ikke så mye.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg om jeg skal kjøpe den eller ikke? Og funker flash på den? hva kan man ikke gjøre på denne som man kan på en vanlig macbook?

Hvis du ikke akkurat dør etter å få deg en iPad, så ville jeg anbefale deg å vente til den neste versjonen kommer. Eller i hvert fall prøve en først - ikke minst holde i den i 5 minutter - før du bestemmer deg.

 

De fleste jeg har vist min iPad til synes den blir tung å holde i etter noen minutter. Den fungerer best i stua der man kan la den hvile på fanget e.l. OK til små videosnutter - hvis de ikke er i Flash, da - men uinteressant til å se film på, spør du meg. Når man sitter i stua har man som regel noe mye bedre å vise film på allikevel.

Lenke til kommentar

Kjøpte en slik tavle i går. Kan noen fortelle meg hva jeg "må ha" og hva jeg evt "må" gjøre med den? Hvilke apps er geniale? Regner med at alt dette står i tråden, men 114 sider blir litt mye å pløye gjennom... Noen med link? Er foreløpig fornøyd :) Hva slags video converter bruker dere? eller gjøres alt i itunes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...