Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://store.apple.com/no/product/MB974ZM/B?fnode=MTY1NDEwMQ&mco=MTg2MzQyMDY#overview

Rimelig sikker på at det der er tilsvarende lader som er med iPad'n. Altså, 10 watt.

Det du linker til er ikke en lader, men et pluggadaptersett ...

Om du sjekker ut litt så følger det med USB-lader i pakken.....

Det hjelper i hvert fall ikke å sjekke på den Apple Store-siden du henviser til.

Der står det:

I esken: Apple World Travel Adapter Kit

og:

*Fungerer med iPod USB Power Adapter.

*Fungerer med den bærbare strømforsyningsenheten som fulgte med den bærbare Apple-datamaskinen.

Hvis det ikke er nok:

Hvis du vil forsikre deg om at du har nok strøm til reisen, kobler du adapteren som passer i strømuttakene der hvor du skal reise, til den hvite, bærbare strømforsyningsenheten som følger med den bærbare Apple-datamaskinen. Adapterne fungerer også med Apple USB Power Adapter som er tilgjengelig på Apple Online Store, og som gjør at du også kan lade iPod-er og iPhone-enheter.

Lenke til kommentar

http://store.apple.com/no/product/MB974ZM/B?fnode=MTY1NDEwMQ&mco=MTg2MzQyMDY#overview

Rimelig sikker på at det der er tilsvarende lader som er med iPad'n. Altså, 10 watt.

Det du linker til er ikke en lader, men et pluggadaptersett ...

Om du sjekker ut litt så følger det med USB-lader i pakken.....

Det hjelper i hvert fall ikke å sjekke på den Apple Store-siden du henviser til.

Der står det:

I esken: Apple World Travel Adapter Kit

og:

*Fungerer med iPod USB Power Adapter.

*Fungerer med den bærbare strømforsyningsenheten som fulgte med den bærbare Apple-datamaskinen.

Hvis det ikke er nok:

Hvis du vil forsikre deg om at du har nok strøm til reisen, kobler du adapteren som passer i strømuttakene der hvor du skal reise, til den hvite, bærbare strømforsyningsenheten som følger med den bærbare Apple-datamaskinen. Adapterne fungerer også med Apple USB Power Adapter som er tilgjengelig på Apple Online Store, og som gjør at du også kan lade iPod-er og iPhone-enheter.

http://store.apple.com/us/product/MB974ZM/B?mco=MTY3ODQ5OTY

http://store.apple.com/us/questions/product/MB974ZM/B

Lenke til kommentar

Damn, begynner virkelig å bli lei folka på diverse forum som virkelig tror neste ipad kommer med flash støtte, retina display med samme DPI som iphone. Det betyr i praksis en oppløsning på ca 2500 x 1900.

Og det skal liksom være IPS. PÅ en 9.7" skjerm.

Herregud. Folk altså. Rart at det går ann å tenke sånn.

Blir storfornøyd med dual core cpu, mer ram (512 sikkert. men håper på 1gb). Og et front og et bak kamera.

Lenke til kommentar

Flash-støtte kommer aldri, retina display tviler jeg på, men jeg tror vi får en skjerm med bedre oppløsning enn det vi har i dag.

--

Noen som har noe svar på denne forresten?

Jeg har et lite irritasjonsmoment. Tenkte å prøve ut en alarmklokke på iPaden, men jeg føler det funker heller dårlig. Jeg vil jo selvfølgelig ikke ha skjermen gående hele natta, så stiller den inn til å slukke skjermen etter x antall minutter. Har røvd både Night Stand Hd og iHome Sleep nå, men begge to fungerer heller dårlig. Når alarmen går, så er jeg nødt til å manuelt trykke på hjemknappen og unlocke skjermen, før jeg kan skru av alarmen. Det er passe tungvindt, og derfor bruker jeg bare den innebygde klokka på iPhonen til vanlig.

Kunne godt tenkt meg å bruke iPaden til alarmklokke, men ikke når det er så tungvindt å få skrudd av alarmen. Har også kodelås på fra tid til tid, og da vil jo dette bare gjøre det enda værre. Hadde det når jeg prøvde i natt. Våknet i morges av alarmen og i søvne så måtte jeg først finne hjemknappen, få unlocket iPaden sideliggende (det var overraskende vanskelig), og taste inn koden min (enda værre...) før jeg fikk slidet/trykket for å stoppe alarmen.

Noen som har en løsning på dette, evt. et pogram som faktisk fungerer? Eller er jeg best ved å stå med iPhonen som alarm?

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri hørt om retina-skjerm før Apple lanserte det. Ser ingen grunn til at det skulle være umulig å få til på 9.7", utover at det selvsagt vil være dyrere enn skjermen som nå er i iPad... Men det er jo iphone-versjonen også.

Er vel ikke så rart, iogmed at det er et pisspreik-ord som apple har funnet på. Ellers er det slettes ikke umulig å få til høy DPI på en 10-tommers-skjerm, men som du er inn på, det blir en sammenheng mellom ksot og nytte.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri hørt om retina-skjerm før Apple lanserte det. Ser ingen grunn til at det skulle være umulig å få til på 9.7", utover at det selvsagt vil være dyrere enn skjermen som nå er i iPad... Men det er jo iphone-versjonen også.

¨Hadde du bare visst hvor mye det koster å produsere en skjerm på 10" med så høy pixel density.

Det er liksom mote å ha "retina" display.

Tror folk også glemmer hvor jævlig det vil være med en så høy oppløsning på en så liten skjerm.

Du kan heller ikke sammenligne en iphone skjerm med en ipad skjerm, vi snakker trippel størrelse her. Pris for å lage skjermen vil bli før høy, og da vil utsalgsprisen bli for høy. Ihvertfall nå som det kommer masse konkurrenter.

Husk også at du skal ha temmelig hissig hardware for å drive spill og applikasjoner i en så syk native resolution også.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Blir storfornøyd med dual core cpu, mer ram (512 sikkert. men håper på 1gb). Og et front og et bak kamera.

Hva skal man med et kamera bak på en 9.7" tablet? Alt for stort til at folk skal gidde å ta bilder med.

haha tenk så rått da. Stå utenfor kirken med en iPad og ta bilde av brudeparet. Gud og jeg hadde ledd hadde jeg sett en dewd stå der med ett 9" stort "kamera".

Lenke til kommentar

Oppløsningen på en 9.7" skjerm med samme pikseltetthet som iPhone 4 ville som nevnt bli enormt høy – omtrent på nivå med 27"-skjermen Apple så smått begynner å sende ut nå. Ain't happening. Skjermpanelet i seg selv ville bli vanvittig dyrt, det ville kreve alt for mye kraft å drive det, og de komponentene som eventuelt ville klart det hadde hatt et abnormt strømforbruk.

Å gradvis øke oppløsningen er en mulighet, men oppløsningsuavhengighet (har vi noe bedre norsk uttrykk?) er fryktelig kronglete, det er en grunn til at man ventet til oppløsningen kunne dobles med å gjøre noe på iPhone.

En skjerm med høyere oppløsning er langt mer krevende i produksjon enn en med lavere oppløsning; uansett om Apple kjøper mange millioner skjermer vil kostnaden bare ved skjermpanelet øke dramatisk, i tillegg til at prisen på hardware som skal til for å drive dette blir en helt annen. At iPhone har holdt seg konstant i pris tross oppgraderinger er kanskje ikke så rart, teknologien har jo tross alt bevegd seg fremover en hel del.

Lenke til kommentar

Oppløsningen på en 9.7" skjerm med samme pikseltetthet som iPhone 4 ville som nevnt bli enormt høy – omtrent på nivå med 27"-skjermen Apple så smått begynner å sende ut nå. Ain't happening. Skjermpanelet i seg selv ville bli vanvittig dyrt, det ville kreve alt for mye kraft å drive det, og de komponentene som eventuelt ville klart det hadde hatt et abnormt strømforbruk.

Å gradvis øke oppløsningen er en mulighet, men oppløsningsuavhengighet (har vi noe bedre norsk uttrykk?) er fryktelig kronglete, det er en grunn til at man ventet til oppløsningen kunne dobles med å gjøre noe på iPhone.

En skjerm med høyere oppløsning er langt mer krevende i produksjon enn en med lavere oppløsning; uansett om Apple kjøper mange millioner skjermer vil kostnaden bare ved skjermpanelet øke dramatisk, i tillegg til at prisen på hardware som skal til for å drive dette blir en helt annen. At iPhone har holdt seg konstant i pris tross oppgraderinger er kanskje ikke så rart, teknologien har jo tross alt bevegd seg fremover en hel del.

Nok en gang: dette er samme problemstilling som Apple hadde ift iphone skjermen. Hva har forandret seg unntatt dimensjonene? Det er bare å lage større utgaver av samme skjermtype!

Lenke til kommentar

Purken tok min iPad i forrige uke, fordi den ble tatt i en rassia hos meg. Har litt informasjon på den, som rett og slett ikke bør havne i politiets hender. Jeg har kode på den, sånn at hver gang man skal innpå den må man skrive inn min kode.

Er det mulig for at policen kan komme innpå den, uten kode? Litt bekymret her :|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...