Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Nå er jeg ikke helt med, hvorfor kan man ikke fortsette på en syklus selv om dette er første generasjonen ?

 

iphone ble lansert i januar, havnet i butikkene i slutten av juni, iphone 3g ble lansert i begynnelsen av juni året etter, iphone 3gs ble lansert i begynnelsen av juni etter det igjen, iphone 4 året etter det igjen.

Lenke til kommentar

Det er nå en vesentlig forskjell på relativt modne produkter som laptopene og Mac OS og umodne produkter som endrer seg ofte, dvs iOS-enheter og iPods. De modne oppdateres når det har kommet noe nytt og viktig som bør implementeres, de som er under rask utvikling har langt mer faste release-sykler. Det skal ikke dermed være sagt at iPad vil oppdateres med samme regularitet som iPhone, selvsagt.

 

... Jeg påstår det. Jeg påstår her og nå at iPad 2 blir annonsert i januar og sluppet tidlig april.

Så Apple tar ikke hardt på å ikke selge særlig mange iPads gjennom hele 1. kvartal neste år? Neppe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Spørsmålet er om Apple velger å følge syklusen, eller å omrokkere på den.

Slik som det er nå vil ipad, iphone og ipod oppdateres med noen få måneders mellomrom mellom hverandre.

Lenke til kommentar

Det er nå en vesentlig forskjell på relativt modne produkter som laptopene og Mac OS og umodne produkter som endrer seg ofte, dvs iOS-enheter og iPods. De modne oppdateres når det har kommet noe nytt og viktig som bør implementeres, de som er under rask utvikling har langt mer faste release-sykler. Det skal ikke dermed være sagt at iPad vil oppdateres med samme regularitet som iPhone, selvsagt.

 

... Jeg påstår det. Jeg påstår her og nå at iPad 2 blir annonsert i januar og sluppet tidlig april.

Så Apple tar ikke hardt på å ikke selge særlig mange iPads gjennom hele 1. kvartal neste år? Neppe.

 

Stemmer! Akkurat som "ingen" kjøper iPhone mellom jul og mai.

Lenke til kommentar

iPhone blir da ikke lansert offentlig rundt juletider? At det går rykter er tilnærmet uungåelig, og etter vårens jakt på prototyptyven kan det herske liten tvil om at Apple ønsker å verne om info rundt kommende produkter.

 

Det er helt spesifikke grunner til at produkter lanseres av Apple en god stund før de blir gjort tilgjengelige – typisk at en ønsker å få utviklere klare og/eller at det ikke i særlig grad vil gå ut over salg av eksisterende produkter å slippe ut info. Å lansere noe flere måneder i forveien når det åpenbart vil være skadelig for salget og ikke ser ut til å ha noen umiddelbare fordeler gir svært liten mening.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite irritasjonsmoment. Tenkte å prøve ut en alarmklokke på iPaden, men jeg føler det funker heller dårlig. Jeg vil jo selvfølgelig ikke ha skjermen gående hele natta, så stiller den inn til å slukke skjermen etter x antall minutter. Har røvd både Night Stand Hd og iHome Sleep nå, men begge to fungerer heller dårlig. Når alarmen går, så er jeg nødt til å manuelt trykke på hjemknappen og unlocke skjermen, før jeg kan skru av alarmen. Det er passe tungvindt, og derfor bruker jeg bare den innebygde klokka på iPhonen til vanlig.

 

Kunne godt tenkt meg å bruke iPaden til alarmklokke, men ikke når det er så tungvindt å få skrudd av alarmen. Har også kodelås på fra tid til tid, og da vil jo dette bare gjøre det enda værre. Hadde det når jeg prøvde i natt. Våknet i morges av alarmen og i søvne så måtte jeg først finne hjemknappen, få unlocket iPaden sideliggende (det var overraskende vanskelig), og taste inn koden min (enda værre...) før jeg fikk slidet/trykket for å stoppe alarmen.

 

Noen som har en løsning på dette, evt. et pogram som faktisk fungerer? Eller er jeg best ved å stå med iPhonen som alarm?

Lenke til kommentar

Noen som vet om denne er kraftig nok til å lade iPad? Klarte såklart å rote bort orginalladeren under en uke etter å ha kjøpt den.

 

Jeg har testet flere ladere med iPad. De aller fleste USB laderne gir så lite strøm at "not charging" meldingen kommer frem. Det betyr ikke at den ikke lades, men at det går veldig tregt, og hvis man bruker iPad mens den blir ladet med slike ladere, så blir det ingen fremgang i ladingen. Men den offisielle iPhone laderen gir nok strøm til at "charging" meldingen kommer frem. Den er fortsatt tregere enn laderen som kommer med iPad, men ikke så treg som andre vanlige USB ladere.

Lenke til kommentar

Jo, det går an å lade gjennom USB fra en PC/Mac, men man bør ha en så kalt "high-power USB port" på maskinen, nyere Mac-modeller tilbyr dette eksempelvis. Har man en "vanlig" USB-port, må iPad være i sleepmode for at man skal få ladet den, i følge Apple. Det vil uansett ta lengre tid sammenliknet med å bruke iPad-laderen, selv med nyere Mac-modeller.

 

Står litt om det her: http://support.apple.com/kb/HT4060

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...