Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Engelsk pris er vel typisk ikke fryktelig mye lavere enn norsk, det er jo ikke så mange prosent forskjell på MVA-satsene. (Skjønt du alltids kan få tilbake noe av den britiske momsen, der skal du nok slite mer i hjemlige trakter.) Kjøpe nå eller senere? Tja, jo, kanskje, nei, muligens. Helt opp til deg.

Lenke til kommentar

SD eller HD? HD funker ikke.

Tror faktisk det var SD. Men spiller ikke så mye rolle sånn helt egentlig. Bruker ikke så mye .mkv at det gjør noe. .avi fungerte utmerket :)

Joda, enig. Jeg mener å ha lest at denne applikasjonen også ville kunne streame fra en lokal server. Tar jeg feil?

Engelsk pris er vel typisk ikke fryktelig mye lavere enn norsk, det er jo ikke så mange prosent forskjell på MVA-satsene. (Skjønt du alltids kan få tilbake noe av den britiske momsen, der skal du nok slite mer i hjemlige trakter.) Kjøpe nå eller senere? Tja, jo, kanskje, nei, muligens. Helt opp til deg.

Når du mener få tilbake momsen, snakker du da om en av disse Tax Free-plassene? Stampe i evigheter for å spare noen hundrelapper...

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Kjøpe iPad i USA i begynnelsen av oktober for en mye billigere pris enn i Norge(koster 4000,- i england). Eller vente til nyttår å kjøpe den nye versjonen som svært sannsynlig kommer i løpet av 1. kvartal.

Har sinnsykt lyst på iPad, og gjerne så raskt som mulig! :D

Etter min mening er det like greit å vente

iPad får ikke ios update før uti november, da kan man like godt vente til januar når ny modell lanseres

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Ny iPad i januar allerede? Er det ikke mer sannsynlig at den kommer i april slik som førstegenerasjonen?

Meget mulig, har bare en mistanke om at vi ikke får ipad offisielt til norge før 2 generasjon er på markedet. Husk at ipad ble annonsert i slutten av januar, men først kom på markedet i april.

Det er vel snart 8mnd siden produktet ble annonsert, ca 6 siden salget startet , ryktene sier at den nyeste oppdateringen i november vil ha stor språkpakke som da hinter mot at de fleste land kan begynne å selge ipad. I november vil det være 10mnd siden produktet ble annonsert og 8mnd siden salget startet. Syklusen for første generasjon vil jo praktisk talt være over hvis produktet lanseres i Norge på det tidspunktet. Jeg regner med at en del vil bli irritert hvis de kjøper produktet og Apple lanserer arvtageren et par måneder etter til samme pris.

Men for all del, det kan godt hende at jeg tar feil. Første generasjons iphone ble lansert i begynnelsen av januar, kom ikke på markedet før i juni, 2 gen iphone ble ikke lansert før juli året etter.

Lenke til kommentar

Lagt ut for salg i april, men annonsert av The Magician i januar, maybe?

Det er ikke godt å si hva som blir endelig utfall, men det er meget gode grunner til å tro at dette er helt feil. Apple vil ikke finne på å annonsere noe tre måneder på forhånd når effekten utelukkende er å kannibalisere salg av egne enheter. Tidlige forhåndsreklamer er for å få utviklere i gang, skape entusiasme for en plattform som ennå bare finnes i Apples laber etc. Det går kun kort tid mellom lansering av revisjonsoppgraderinger og salgsstart.

Lenke til kommentar

HD MKV filer kan ikke bruke video decoding teknologien bygget inn i CPUen på iPaden, så den må decode "manuelt". Det gjelder forøvrig på alle maskiner, men de fleste maskiner er langt raskere enn iPad ;)

Mener du at man aldri kan kjøre hardware-dekoding på mkv-filer? Er du helt sikker på at dette er riktig? Virker som det fungerer fint i ffdshow feks.

AtW

Lenke til kommentar

Hvilke spill er de beste dere har prøvd på iPad? Angry Birds HD, Ludo og WSOP Holdem Legend(Ikke optimalisert men ser likevel bra ut.)

Noen som bruker Google Reader og funnet en klient eller en måte å spille av lydfiler fra de RSS-strømmene som tilbyr det? Det jeg savner mest fra desktopversjonen.

Lenke til kommentar

HAha, sorry meg, men syntes det er så bra at alle her inne kommer med sine meninger om når nye ipad kommer. Trodde folk visste at det er Apple vi snakker om her.

Uff folkens. Og så de stakkars folka som går å venter i det lange. Hvorfor ikke kose deg med ipad nå og så selge når det kommer ny, Apple produkter har jo utrolig salgsverdi.

Blir bare for dumt, med den synsinga her.

iPad kan komme når som helst egentlig, apple er kjent for å gjøre det de vil, uansett hvor buttfucka du føler deg. Så dritt lei den standard greia "burde jeg kjøpe nå eller vente". Og så svarer folk "du burde vente, kommer snart ny ipad"

Akkurat som de har peil på når det kommer ny iPad.

Akkurat.

Lenke til kommentar

Og Apple er kjent for å ha jevn syklus og da eller? Vet ikke om du har sett på produktene dems i det siste, og sett på hvordan syklusen har vært iforhold til før. Anbefaler deg å gjøre det ;) Du vet tydeligvis nada om hvordan Apple tenker. Og hvordan kan du vite noe om en syklus når vi vet nada om syklusen enda :p

Vi vet om syklusen til ipod og iphone fordi har blitt lansert flere ganger på samme tidspunkt. Du kan ikke lage en syklus ut av et produkt som har blitt lansert en gang.

Eller du kan, men da er du ikke særlig smart dessverre.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Ja vel, da lurer jeg fælt på hvorfor syklusen på iMac, MBP, MBI, MB, MM, MP, ACD er så ujevne. Men, det vet sikkert du.

Dog igjen, du kan ikke lage en syklus på et produkt som har blitt lansert en gang, du kan gjette ja, men det er dessverre ikke det samme :) Du må dessverre ha noe å sammenligne med

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Det er da ingen som har påstått at iPad 2 kommer da og da. Vi antar at en ny iPad blir presentert tidlig i første kvartal neste år, basert på syklus for andre iDevices, og rykter i media. Selvfølgelig må vi ha noe å sammenligne med, og da bruker vi andre iDevices, som er helt naturlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...