Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er hva slags rolle 7" iPad skulle ha, og om merverdien av dette er verdt den økte kompleksiteten det ville bringe med seg til iOS-plattformen. En av plattformens viktigste suksessfaktorer er hvor få enheter en trenger å drive programvareutvikling for. Jeg er neigu ikke sikker på om verdien av å ha vekt/størrelse i nærheten av Kindle er verdt så mye. Med tanke på Kindle-prisene for tiden ville i alle fall jeg latt the devil take the hindmost.

[Men Apple lager ikke det folk vil ha, bare fordi de vil ha det. Tror man det har man misforstått selskapets strategi fundamentalt. Hvorfor kom det aldri noen Apple-netbook ... ?]

Lenke til kommentar

Spørsmålet er hva slags rolle 7" iPad skulle ha, og om merverdien av dette er verdt den økte kompleksiteten det ville bringe med seg til iOS-plattformen. En av plattformens viktigste suksessfaktorer er hvor få enheter en trenger å drive programvareutvikling for. Jeg er neigu ikke sikker på om verdien av å ha vekt/størrelse i nærheten av Kindle er verdt så mye. Med tanke på Kindle-prisene for tiden ville i alle fall jeg latt the devil take the hindmost.

[Men Apple lager ikke det folk vil ha, bare fordi de vil ha det. Tror man det har man misforstått selskapets strategi fundamentalt. Hvorfor kom det aldri noen Apple-netbook ... ?]

Å ha mindre skjerm kan jeg ikke si at jeg ser øker kompleksiteten på plattformen nevneverdig. Personlig hadde jeg gjerne sett en litt mindre modell, 10-tommeren er for stor og tung.

AtW

Lenke til kommentar

Tja. Det er ikke i seg selv spesielt vanskelig å kompilere et gitt program til flere skjermstørrelser, det rent tekniske er svært enkelt. Det jeg tenker på er mer i retning av at brukergrensesnittet nødvendigvis vil måtte være annerledes på 7"-modellen enn på 10"-modellen. Simplenote og Dropbox ville for eksempel måtte tenkes ut helt på nytt, Keynote ville ikke fungere i nærheten av like godt om man simpelthen reduserte størrelsen, tastaturet blir langt mindre osv.

Mange Android-utviklere vil nok være blant de som ser problemstillingen ganske klart.

Lenke til kommentar

Det jeg tenker på er mer i retning av at brukergrensesnittet nødvendigvis vil måtte være annerledes på 7"-modellen enn på 10"-modellen. Simplenote og Dropbox ville for eksempel måtte tenkes ut helt på nytt, Keynote ville ikke fungere i nærheten av like godt om man simpelthen reduserte størrelsen, tastaturet blir langt mindre osv.

Mange Android-utviklere vil nok være blant de som ser problemstillingen ganske klart.

Apple ser vel muligheten for å selge flere eksterne-tastaur :tease:

Lenke til kommentar

Med et eksternt tastatur så mister du halve poenget med en tablet, spør du meg.

Jeg bruker eksternt tastatur en del på iPad -- lettere og mindre enn en netbook, langt bedre brukeropplevelse. En tablet som trenger tastatur også de gangene en ikke skal skrive mye, derimot ... (Jeg synes det fungerer ypperlig med iPad-tastaturet for alt inntil ca 1000 ord, for lengre tekster har bluetooth-tastaturet noe for seg.)

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det er ok aa starte aa bruke iTunes 10.0 etter aa ha brukt Spirit jailbreak paa iPad? Spirit jailbreak trenger iTunes 9.2 eller tidligere, men jeg vet ikke om det er ok a bruke iTunes 10.0 etterpaa. Fikk nettopp en ny iPod Nano, saa jeg tror at det er best aa gaa over til iTunes 10.0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...