Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okey. Endte med å kjøpe en WiFi 16 GB for 560 USD på eBay. Trenger ikke mer lagringsplass, siden skal bare bli brukt til internett/youtube/musikk, og lignende. Vurderte 3G, men begynner med WiFi, så ser jeg om jeg har nødvendighet for 3G. Problemet mitt med 3G er at de få stedene jeg ikke har WiFi, der har jeg også veldig dårlig 3G-signal. Dessuten er det litt på kanten av hva jeg har råd til, altså et abonnement for iPad og et for min 3GS.

Forresten, vurderer å selge min 3GS (for å kjøpe iPhone 4), hvis jeg kan få 2500+ for den. Den er i god stand, uten riper i skjermen osv, og får den ulåst nå når bindetiden har gått ut. Hva tror dere egentlig jeg kan forvente for den?

• Liker 1
Lenke til kommentar

2500 tror jeg ikke skal være noe problem, om det er 16gb versjonen du har.

Stemmer. Som sagt er den i god stand, med unntak av en tynn sprekk i bakdekselet helt nede med tilkoblingen, ca. 1 cm lang. Det gjør ingen skade på andre måter enn kosmetisk, men regner med slikt trekker ned prisen litt.

Selv om du kjøper 3G er du ikke nødt til å bruke 3G på den.

Ang abonnement så kan du ha tvillingkort på iPad-en. det koster ca 30kr hos Netcom og Telenor. Da får du samme tjenester du har på hovedkortet på et ekstra simkort.

Jeg tenkte helt ærlig ikke på tvillingkort. Takker for den, fordi jeg rakk akkurat å kansellere kjøpet på eBay. Nå skal jeg heller bestille 16GB med 3G. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er så mange herlige apps som er litt store, som f.eks de med translate osv, iSpeak og greier. 16GB blir litt lite hvis du skal bruke til musikk, video (det må du altså... er ganske sweet) på fly osv) men du har nok vurdert det lenge nok til at du kan bestemme selv. Blir det toll osv på deg btw da eller skal du prøve å fikse det som gave og under grensen osv osv?

Lenke til kommentar

Blir nok ikke toll. Den jeg akkurat kansellerte ble satt under Gift og lav verdi, men har ikke bestillt 3G enda, så får se hva den selgeren sier. Uansett, uten toll ble prisen for Wifi 16 GB 3818 inkludert frakt, og med 3G kommer den på ca. 4500, også inkludert frakt. Forutsatt at det er uten toll.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelper ikke å sette GIFT, de åpner den trlig pga størrelsen på eska og vil da gi deg toll;) de vet at ipad koster mer en 200 kr:P

iPad sin eske er ikke veldig stor. Jeg har gjort dette mange ganger før, også med pakker langt større enn iPad, som har gått rett igjennom. Jeg vet det ikke er 100% sikkert, men det skal litt uflaks til for at de velger å åpne akkurat min pakke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelper ikke å sette GIFT, de åpner den trlig pga størrelsen på eska og vil da gi deg toll;) de vet at ipad koster mer en 200 kr:P

OT som faen det her, men du uttaler deg rimelig bombastisk om ting som du åpenbart ikke kan gjøre det på her synes jeg. (Med mindre du jobber på posten sitt utenlandsmottak og pisker alle dine ansatte til å spesifikt se etter iPads, da...)

Jeg vil anta at sjansen for å snike seg unna moms på en iPad er akkurat like stor som andre ting man bestiller fra utlandet. Mao: helt random. Etter å ha brukt MYE tid på pjatt og tull i forbindelse med et par sendinger der avsender uoppfordret hadde påført "Commercial sample" og latterlig lave verdier så ber jeg alltid avsender om å føre på riktig verdi. Selv det hjelper ikke alltid. Av og til kommer pakker rett ned i postkassa uten fortolling og momskrav da også.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...