Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror alle programmer man kjøper på telefonen registreres på kontoen din i iTunes.

Da vil man kunne laste dem inn i iTunes selv om man sletter de fra telefonen.

Men det fungerer desverre ikke slik med musikk, så her bør man synkronisere og ta backup regelmessig :)

(Rett gjerne på meg hvis jeg har feil her :) )

Lenke til kommentar

Tror kanskje du bør vente til iPad 3G kommer.

Har hørt at den skal ha quadcore CPU, BlindType keyboardteknologi og innebygget projektor. Kan være greit å få med seg...

/ironi

-KJ

feil.. blir ikke noe vesentlig nytt på ipad før 4g kommer.

2g vil få større plass

3g vil få et 3MP kamera

/ironi

Lenke til kommentar

Jeg tror alle programmer man kjøper på telefonen registreres på kontoen din i iTunes.

Da vil man kunne laste dem inn i iTunes selv om man sletter de fra telefonen.

Nei, de lagres kun på telefonen - og backup er nødvendig. Om du prøver å restore telefonen uten å ta backup sier Itunes ifra om dette.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke detaljene i systemet, WheelMan -- men det der mirkier ikke helt rett. Jeg har lasted ned noen Apps til iPad som jeg har kjøpt på iPhone tidligere (bla Instapaper) -- her har jeg fått beskjed om at denne allerede er kjøpt, og vil lastes ned gratis.

Lenke til kommentar

Hei, jeg lurer på et par saker ang. iPad og litt ang kjøp av en slik i London

Har en kollega som reiser innover den 14, og i den sammenheng kommer første spm:

Er det mulig å oppdrive iPads i London nå? Vil ha 3g, størrelse tar jeg det jeg får.

Så en ting til: Er det mulig å få igjen VAT? (value added tax), er det ikke ekstremt liten sjanse for å bli stoppa med denne i tollen på flyplassen i norge?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8rOh9Y6a

Hei, jeg lurer på et par saker ang. iPad og litt ang kjøp av en slik i London

Har en kollega som reiser innover den 14, og i den sammenheng kommer første spm:

Er det mulig å oppdrive iPads i London nå? Vil ha 3g, størrelse tar jeg det jeg får.

Så en ting til: Er det mulig å få igjen VAT? (value added tax), er det ikke ekstremt liten sjanse for å bli stoppa med denne i tollen på flyplassen i norge?

Jeg var i London i starten av Juli. Da var det enkelt å få kjøpt iPad der, grunnet det var en god del butikker som solgte iPad'en i London thumbup.gif

Jeg trur det er veeldig liten sjanse for at man blir stoppet i tollet for det. Da jeg kjøpte min andre iPad fra en kammerat som var på ferie i USA, hadde han med seg 3 iPad'er hjem uten å bli stoppet. Mulig det bare var flakkshmm.gif

Endret av Slettet-8rOh9Y6a
Lenke til kommentar

Ja, ja og ja. Var innom London senest på onsdag/torsdag, helt kurant å få tak i iPads -- også i Regent St.

Ellers må en kjøpe en av de grommere modellene for at det i det hele tatt skal være ulovlig å dra den inn i landet uten å betale MVA -- 6000 kan du jo dra inn uten å betale.

Lenke til kommentar

Tollere reagerer nesten aldri på fete PCer så lenge de ikke er i originalforpakningen eller innpakket i gavepapir (klassisk smuglertriks).

Med andre ord er du safe med iPaden din. Du kan jo bare si du ikke kjøpte den denne gangen, men hadde den med fra Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...