Gå til innhold

Den store iPad tråden.

Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

• Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig kan ikke en 9,7" og 12mm tykk dings erstatte en bærbar pc. Men det var ikke poenget heller.

Nettopp. Det var heller ikke poenget, det understreket Steve Jobs i går, dette er en mellomledd mellom en "smartphone" og en bærbar PC.

Poenget er vell også at folk mener dem ikke har bruk for en halvpc og halvmobil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å ta bilete med den må vel sjå ganske snodig ut.

tenker ikke på å ta vakre motiver av Norges fantastiske natur, eller heftige partheeey bilder, men heller kamera for videokonferanse eller liknende. det eneste bruksområdet jeg forestille meg at noen kommer til å benytte seg av den (i liten grad), er i jobbsammenheng, så det hadde ikke vært helt feil med kamera...

Det å få bildene over fra kameraet/minnekortet ser heller ikke ut til å bli et problem.

http://www.geeky-gadgets.com/official-appl...010/#more-32861

det der er så fantastisk :D liker hvordan apple alltid legger til ekstrautstyr man må kjøpe, istedenfor å bare integrere det i enheten. det er så brukervennlig.

ser for meg at det kommer til å ende omtrent slik med iPaden også.

men skal slutte å være så negativ! fokuser på det positive! iPad! fint navn! nei, sant det.. :

Ikke nok med at Ipad er et heller tvilsomt produkt. De har stjålet navnet fra Fujitsu! :thumbdown:

:no:

Endret av vaffel1
Lenke til kommentar

Skjemmer meg nesten over tanken på at nå har jeg lest og tenkt over fjøla i hele dag, og jo mer eg tenker over det, jo mer ser eg for meg at jeg kunne hatt god bruk for denne. Multitasking med iPhone OS4 sånn at eg kan bruke spotify og/eller msn samtidig som nettleser og skriveprogram, og da dekker den det største brukssegmentet jeg bruker pc til. Spilling blir det mindre av (Spesielt når jeg ikke er hjemme), nettet og musikken er egentlig alt som trengs.

Kommer til å bli vanskelig å -ikke- kjøpe denne.

Lenke til kommentar

Du kan jo vente til asus kommer med sin tegra 2 baserte tableten da. Fudzilla rapporterer at ipad har en cortex a8 prosessor på 1 GHz(helt likt htc touch HD2), mens tegra har 2 cortex a9(out of order) på ca 1 GHz. Den kommer til å kjøre android tror jeg. Høres mye mer spennende ut enn en ipod touch med "overklokket" prosessor og høyere oppløsning.

Lenke til kommentar
@kindermaxxi
Selvfølgelig kan ikke en 9,7" og 12mm tykk dings erstatte en bærbar pc. Men det var ikke poenget heller.

Nettopp. Det var heller ikke poenget, det understreket Steve Jobs i går, dette er en mellomledd mellom en "smartphone" og en bærbar PC.

Gleder meg til mellomleddet mellom en smartphone og en ipad kommer, slik at jeg slipper å ta med mellomleddet mellom en ipad og en netbook med meg når jeg reiser.

Lenke til kommentar
Du kan jo vente til asus kommer med sin tegra 2 baserte tableten da. Fudzilla rapporterer at ipad har en cortex a8 prosessor på 1 GHz(helt likt htc touch HD2), mens tegra har 2 cortex a9(out of order) på ca 1 GHz. Den kommer til å kjøre android tror jeg. Høres mye mer spennende ut enn en ipod touch med "overklokket" prosessor og høyere oppløsning.

Spørs om brukeropplevelsen er den samme eller bedre. Nytter ikke med diger motor hvis bilen ikke eier kjøreglede vettu.

Lenke til kommentar
Er nå enig om at de burde ha valgt et annet navn men å si at de har stjålet det blir for drøyt

vel, de har nok ikke stjålet det, men dersom du leser i artikkelen det linkes til, så virker det som om apple hadde god kjennskap til at navnet allerede er i bruk av et mer eller mindre konkurrerende produkt.

"U.S. Patent and Trademark Office registrerte Fujitsus merkevare som passiv i begynnelsen av 2009, men Fujitsu søkte imidlertid på nytt i juni.

I juli søkte Apple om retten til den internasjonale merkevaren Ipad, og har siden da levert flere søknader til patentkontoret om mer tid til å bekjempe Fujitsus søknad."

navnet er ikke så bra, synes det er rart at de gidder å ta den kampen. dem om det.

jeg for min del, synes denne mellomtingen mellom pc og smat-telefon er en artig gadget, og jeg kunne funnet på å kjøpe noe liknende, men da må den først og fremst være litt mer brukanes enn hva denne virker å være.

Lenke til kommentar

Spørs om brukeropplevelsen er den samme eller bedre. Nytter ikke med diger motor hvis bilen ikke eier kjøreglede vettu.

Den skulle vel ha android, så da er det hvertfall ikke noe å si på "kjøreopplevelsen"...

Lenke til kommentar
Den skulle vel ha android, så da er det hvertfall ikke noe å si på "kjøreopplevelsen"...

Folk liker ikke å måtte forholde seg til valg, de vil ha alt i en ferdigtygd pakke en selunge kunne lært seg å bruke på to minutter. Apple lager produkter for dumminger, som heldigvis er den største demografien på verdensbasis

Lenke til kommentar
Blir kvalm når jeg leser at iPad stjeler æren for tablets generelt.

Der er jo Apple nærmest de ubestridte mestere: Ta et gammelt produkt, sleng på noen forbedringer og la sin monstrøse markedsavdeling slippe løs! Vips så har man overbevist en haug med idioter at man har laget noe revolusjonerende!

Lenke til kommentar

Folk liker ikke å måtte forholde seg til valg, de vil ha alt i en ferdigtygd pakke en selunge kunne lært seg å bruke på to minutter. Apple lager produkter for dumminger, som heldigvis er den største demografien på verdensbasis

Jammen dette er helt genialt. Jo dårliger produkt, jo høyere brukerterskel og mindre blir det brukt (med unntak av de spesielt interesserte).

Når man tenker tilbake på hvordan smarttelefonene var før iPhone er det lett å begynne å le. Det man stolt viste frem den gangen var programmer man endelig etter mye om og men hadde fått til å virke.

Når Appstore kom viste man heller frem hvordan programmene fungerte og hva de kunne gjøre.

Android får endel kritikk for å virke uferdig, det samme gjelder de fleste programmene, så enda er nok ikke Android et bedre valg for folk flest, kraftig motor eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...