Melges Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Hei mine kompetente venner. Jeg er for tiden i Madrid, Spania. For en uke siden kjopte jeg en Acer Aspire D250. Etter en uke her nede har den fungert perfekt (bortsett fra at jeg hater Windows 7 Starter og at den er treigere enn man skulle tro) Det som imdilertid har skjedd naa er at muse"padden" og tastaturet (tildels) har sluttet aa virke. Jeg faar inntrykk av at det er en hardware feil. har jeg noen rettigheter her? Kan jeg gaa til en acerforhandler i Madrid og kreve reparasjon eller ny vare, uten at jeg har med meg kvitering eller noe som helst papir paa dataen? Den har jo serienummer osv saa det burde jo vaere mulig aa identifisere den. Jeg er virkelig desperat og det skjedde paa det vaerst tenkelige tidspunktet.. Er evig takknemmelig for hjelp (sender blomster til den som hjelper meg med aa finne svar paa dette) Mvh fortapt nordmann i Madrid. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Tviler på om du kan få reparert noe i Spania med mindre du har Acer Advantage avtale. Du kan forsøke å ringe Acer Norge på 800 84 880 eller gå inn på acer.no/service-support/Link til e-mail support Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Ville aldrig skade å prøve? Er ikke sikker på dette.. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Kanskje du stiller bedre hvis du registerer produktet på Acer sine sider. http://registration.acer.com/ Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Eg tolker det dithen at du har kjøpt maskinen i Norge, og tatt den med deg til utlandet? Du har hvertfall ingen rettigheter ovenfor forhandlere i Spania i henhold til forbrukerkjøpsloven. Så den er utelukket. Da gjenstår en evnt garanti, men siden garanti er frivillig så er det godt mulig de har en klausul som sier at garantien kun gjelder i landet den er kjøpt. Det som er vanlig er at om man reiser mye med maskinen så kjøper man en utvidet garanti som gir deg rettigheter i hele Europa eller hele verden. Hadde du hatt dette kunne du ha levert maskinen inn hos et godkjent Acer verksted og fått de til å se på det. Men nå står du nok på bar bakke. Mest sannsynlig. Men det skader ikke å kontakte Acer og høre med de. Uansett kan det vel løse problemet om du kjøper ei ekstra mus/tastatur som du kobler til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå