Gå til innhold

Digitalkamera til TV/videoprosjektør?

Anbefalte innlegg

Hei -

Jeg har to digitalkameraer (Canon Ixus V og Sony DSC-U10). Finnes det en mulighet for å "tappe" bilder fra slike kameraer direkte til video/TV/prosjektør (de har bare USB interface)?

Eller: finnes det webkameraer med video/s-video utganger?

Poenget er at jeg helst vil slippe å bruke PC som mellomledd. Men det skjønte dere sikkert...

hilsen

Bjørn Olav

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei -

Jeg har to digitalkameraer (Canon Ixus V og Sony DSC-U10). Finnes det en mulighet for å "tappe" bilder fra slike kameraer direkte til video/TV/prosjektør (de har bare USB interface)?

Eller: finnes det webkameraer med video/s-video utganger?

Poenget er at jeg helst vil slippe å bruke PC som mellomledd. Men det skjønte dere sikkert...

hilsen

Bjørn Olav

Fulgte det ikke med i pakken da? På Ixus ivertfall? -ledninger til tv?

Fra akams test:

I pakken følger en kabel med tilkobling til USB og en for tilkobling til composite innganger. Dermed kan man også vise bildene man har tatt på en TV. Denne tilkoblingsmuligheten er veldig fin hvis du skal vise fram bilder/film på en storskjerm.

Har bare kjenskap til S-serien til Canon men regner med at det er noe av det samme.

mvh Jan Ove

Lenke til kommentar

Har bare erfaringer med Powershot G3, men her er mine erfaringer:

Dette er en glimrende funksjon, spesielt i kombinasjon med fjernkontroll til kameraet. Men kvaliteten på bilde-ut signalet er meget variabel. Som regel er fargene litt blassete enn "in real", og med dårlig kontrast. Det er mulig at dette skyldes at det brukes compostie bildesignal, og at dette ikke er særlig bra, men det kan like gjerne være at det er kameraet som er problemet.

For å vise bilder i store forsamlinger, ville jeg anbefalt å legge bildene inn i powerpoint eller lignende, og laget en framvisning av de der. Da får du også mulighet til s-video eller RGB utsignal, noe som gir et skarpere bilde.

Lenke til kommentar

Synest S45 gir flotte bilder til TV jeg. Og enkelt å vise bilder/film i selskap ol. Men har lest et sted at enkelte Canon-kamera faktisk kan vise powerpoint-filer. Er dette bare tull eller kan dem det? Hva må isåfall til av program?

mvh Jan Ove

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...