Gå til innhold

Laptop med godt tastatur

Anbefalte innlegg

Etter å ha skrevet altfor mye på laptopen i det siste har jeg sett meg lei på det myke kjipe tastaturet på Acer 5920G (som jeg har for tiden).

Jeg har kommet til konklusjonen at jeg trenger en laptop med mye bedre tastatur, men finnes det egentlig noen med et skikkelig godt tastatur?

Så da lurer jeg, er det noen som har prøvd en laptop (eller mange evt) som hadde skikkelig godt tastatur?

Det eneste jeg egentlig har behov for i en ny laptop er;

- veldig gode taster, som også er stille. Fleks i tasteflaten ved hard trykking er ikke akseptabelt.

- stillegående, da jeg gjerne vil kunne bruke den på forelesninger.

- den bør veie lite, ihvertfall være ikke tung.

- mellom 12-14" skjerm, 13".

- trenger ikke noen spillytelse i det hele tatt, da den bare vil bli brukt til skriving, programmering og litt surfing.

- Vil gjerne ha trackpoint også, så jeg slipper å måtte bevege hendene fra tastene midt i en god "flow".

Jeg setter stor pris på gode tips. :)

Edit: Ser nå at jeg kanskje la denne tråden på feil sted. :wallbash:

Endret av Kabbalabba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... Har prøvd mange forskjellige merker og typer innenfor laptoper, men ingen er i nærheten av Thinkpad. På en plass nr 2 ville jeg faktisk plassert Dell, de har tastaturer som er allrighte (men de mangler den deilige klitten som thinkpads har). Og de er langt fra så gode. Men til gjengjeld så er jo prisen helt annerledes - og kanskje nærmere ditt ønske?

Uansett, dette er en ganske individuell greie. Det beste er å dra til en eller flere større butikker som stiller ut laptoper, og rett og slett prøve tastaturene. Du får nok ellers like mange meninger som det er folk på forumet her. :)

Lenke til kommentar

Ser det nettopp har kommet en Thinkpad X100, med en 11.6" skjerm. Den så jo ganske snasen ut. Den og Edge modellen (13.3") lå litt mer i min prisklasse enn de andre Thinkpad'ene.

Men tester og forumposter fant jeg lite av på nett. Noen som har prøvd de?

Lenke til kommentar

Xps M1530 har iaff. vanvittig bra tastatur!

Men vet ikke om de andre dell PC`ne har samme type tastatur.

Ville isåfall gått for en av de. Siden du skulle ha 12-14 tommer, og ikke spillytelse, billigere pc.

Inspiron PC`ne er greie i pris, men vet ikke om de har samme type tsatatur.

Endret av Crayzi
Lenke til kommentar
Jeg syns macbookene har de aller beste tastaturene. En macbook passer inn under de kravene du stiller.

http://store.apple.com/no-edu/browse/home/...mco=MTAyNTQzMzg

Mac er ikke aktuelt. Føler ikke at jeg får gjort noe skikkelig arbeid på den. Dessuten er det mange av programmene jeg bruker som ikke funker til annet enn windows.

Syns ikke mac-tastaturet er godt i det hele tatt, det er jo som å trykke på vingummi. :!:

Merker jeg er litt fysen på ThinkPad Edge 13. Tastaturet får veldig gode kritikker, og designet var rimelig snasent. Versjonen med Intel SU7300 koster 7995kr, mens versjonen med AMD Turion L625 koster 6295kr.

Er det stor forskjell på strømbruken?

Endret av Kabbalabba
Lenke til kommentar

Har sett mye på forskjellige laptoper, lest anmeldelser og sett på priser. Kom fram til at de følgende maskinene bør være aktuelle:

ThinkPad Edge, Intel versjonen.

HP PowerBook 5310m, usikker på CULV eller C2D prosessor.

Dell Latitude E4300 kunne jeg godt tenkt meg, men den er noe på den dyre siden.

ThinkPad X200 blir også noe på den dyre siden.

Skulle gjerne hatt trackpoint-mus på tastaturet også har jeg funnet ut, da det kan være kjekt for å slippe å evt måtte bryte opp en god "flow".

Men ikke på bekostning av stivheten i skriveflaten, og kvaliteten på tastene selvfølgelig.

Noen flere forslag som ikke har kommet opp ennå?

Endret av Kabbalabba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...