XfiX Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Hei jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med et lydkort jeg har. Problemet er: Jeg får lyd ut av det, men jeg kan ikke instalere driveren på pcen den sier at jeg ikke har riktig maskinvare... Her er iallefall specsene mine: Hovedkort: Asus Crosshair III med medfølgende lydkort ved navn SupremeFX X-Fi. Prossor: AMD Phennom II 955 black editon x4 Strømforsyning: Chieftec super series 750 W Hvis dere trenger mere specs eller info kan dere bare spørre. Takk Bump Endret 27. januar 2010 av XfiX Lenke til kommentar
XfiX Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Bump værså snill trenger virkelig hjelp!! Lenke til kommentar
XfiX Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 ok har ånet kassen og flyttet lydkortet til et annet ledig spor men det funket dessverre ikke. Noen som vet noe? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Sikker på at du har riktig driver? Lenke til kommentar
XfiX Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Sikker på at du har riktig driver? Det er det som er problemet jeg har driveren men den vil ikke instalere. windows oppdager lydkortet som "high definition audio device " og derfor tror jeg at den ikke vil instalere Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 høyereklikk på volumikonet, og velg avspillingsenheter.....hva ser du i listen der ? Lenke til kommentar
XfiX Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) hei har et lite problem for nå viser ikke kortet engang i bios EDIT: klarte det nå skal svarepå spørsm om 1 min Endret 27. januar 2010 av XfiX Lenke til kommentar
XfiX Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Her er et bilde Tok litt lengre tid Oooops Endret 27. januar 2010 av XfiX Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) ...først av alt ville jeg deaktivert og avinstallert drivere til det interne lydkortet (onboard-ATI), du har ikke bruk for det lenger, og kan være det som er utgangspunktet for konflikten. etter det ville jeg tatt en titt på denne siden: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=226020 EDIT: kjør avinstalleringen i kontrollpanel/Administrative verktøy/Datamaskinbehandling/Enhetsbehanling/Lyd, Video og spillkontrollere/...høyereklikk på ATI onboard sound device(whatever name it is) og velg avinstaller, da får du spørsmål om du vil slette drivere for denne enheten også....gjør det ! restart, og les på siden jeg linket til for hva og gjøre videre. Endret 27. januar 2010 av flu Lenke til kommentar
XfiX Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 åssen avinstallere jeg KUN lyd driveren Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) åssen avinstallere jeg KUN lyd driveren hvorfor vil du det ? kjør avinstalleringen i kontrollpanel/Administrative verktøy/Datamaskinbehandling/Enhetsbehanling/Lyd, Video og spillkontrollere/...høyereklikk på ATI onboard sound device(whatever name it is) og velg avinstaller, da får du spørsmål om du vil slette drivere for denne enheten også....gjør det ! restart, og les på siden jeg linket til for hva og gjøre videre. Endret 27. januar 2010 av flu Lenke til kommentar
XfiX Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 ok jeg gjør det jeg takk for svar Lenke til kommentar
XfiX Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Har nå testet den pakken men problemet er at jeg ikke får åpnet programvaren på grunn av at kortet er registrert som high definiton audio device Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Har nå testet den pakken men problemet er at jeg ikke får åpnet programvaren på grunn av at kortet er registrert som high definiton audio device ....MANGE !!! ,...som har hatt problemer med dette kortet Les i denne tråden, f.o.m. siden jeg linker til, noen som har fått det til der...: http://www.sevenforums.com/sound-audio/190...efx-x-fi-7.html Endret 28. januar 2010 av flu Lenke til kommentar
XfiX Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Hei har prøvd mange av fiksene men ingen har funket for meg det nærmeste jeg har kommet er å få navnet på drivern i enhetsbhandling, men det sto at det ikke klarte å starte opp Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Du må nok bare fortsette å søke/lete i eksisterende forumtråder på nettet til du finner kunnskap og løsning. Bør være mange av disse siden en horde av folk opplever de samme problemene som deg. Det finnes nok en løsning. Du har jo lyd enn så lenge... Endret 28. januar 2010 av flu Lenke til kommentar
XfiX Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg har jo det, men litt av grunnen for at jeg kjøpte dette kortet var på grunn av jeg ville ha 5.1 og 7.1 og EAX 4.0 Lenke til kommentar
XfiX Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 OK nå har jeg ikke lyd også lol noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 OK nå har jeg ikke lyd også lol noen som kan hjelpe? Hei! Hvilken driver prøver du å installere? Hvor har du lastet den ned fra? Det kortet som følger med enkelte asus-hovedkort er IKKE et x-fi, har vel ingen likheter faktisk, så "high definition audio device" er helt riktig driver for lydkortet ditt. Hvis du vil ha nyere driver så må du laste ned fra siden til asus. Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Kan stemme dette, testa aldri det som fulgte med R2E..., rett i søppla... Driverne er å finne under hovedkort, ikke lydkort... http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå