Gå til innhold

Amd og Sli

Geforce

Anbefalte innlegg

Hei

Driver å kikker litt på et nytt hk om dagene og da er det Amd som er saken, men det jeg lurer på er det sånn at alle am3 kort kun støtter crossfire og ikke sli?

Altså med andre ord:

Intel : kun sli (x58 etc)

Amd : kun crossfire (700 serien til amd)

Kunne godt tenke meg et amd am3 kort med sli :) siden jeg har 2 kort liggende :)

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD chipsett Hovedkort støtter bare Crossfire

nForce Chipsett Hovedkort støtter bare SLi

Intel Chipsett Hovedkort støtter for det meste Crossfire. Men nyere Hovedkort som P55 og X58 Hovedkortene støtter både Crossfire og SLi.

Dessverre er det slik at jeg tror ikke det finnes SLi kompatible Hovedkrot til AM3 Prosessorer. Og alt annet enn AM3 prosessorer fra AMD er det ikke vits i å kjøpe.

Lenke til kommentar
AMD chipsett Hovedkort støtter bare Crossfire

nForce Chipsett Hovedkort støtter bare SLi

Intel Chipsett Hovedkort støtter for det meste Crossfire. Men nyere Hovedkort som P55 og X58 Hovedkortene støtter både Crossfire og SLi.

Dessverre er det slik at jeg tror ikke det finnes SLi kompatible Hovedkrot til AM3 Prosessorer. Og alt annet enn AM3 prosessorer fra AMD er det ikke vits i å kjøpe.

Da var det sånn som jeg tenkte.

Synd at Amd har kuttet ut støtte for Sli, men en genial sak at Intel har støtte for begge deler :)

Nei skal enn ha Amd så er det AM3 som er tingen :)

Lenke til kommentar
Er ikke AMD som har kuttet ut, det er Nvidia som har kuttet ut AMD, eller rettere sagt brikkesett produksjon generelt sett.

Da er jeg med :)

Litt kjedelig for oss som sitter med sli kort og amd ov vil oppgradere..

Det nForce 980a SLi kortet var ikke dumt da ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...