Darthdestiny Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Hei, er en gutt på 17 som går VG2 Kjøretøy. Biler er det meste av livet mitt, og vil ha en jobb innen det. Etter en stund på Kjøretøy-linjen har jeg funnet ut at jeg ikke har lyst til å jobbe som bilmekaniker. (Men skal gå dette skoleåret ferdig.) Har tenkt mye, og har veldig lyst til å skrive om bil... (Biljournalist?) Finnes det noen måter å gjøre dette på? Kunne vel startet Media og kommunikasjon, men synes 2-3 år til på skole blir kanskje litt mye. Bor forresten i Tønsbergsdistriktet. Endret 27. januar 2010 av Darthdestiny Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Mitt tips er rett og slett å ha bil som en hobby og jobbe med noe annet. Hvis du har karakterer og er motivert til det kan du søke ingeniørforkurs ved en høgskole. Dette er ett års forkurs, etter det kan du søke hvilken som helst ingeniørutdanning. Men vær oppmerksom på at dette er et tungt år, du må antakeligvis ta opp to tunge mattefag, r1 og r2 og fysikk 1+noen andre fag. Er nok ikke et stort behov for journalister som skriver om kun bil i Norge, gitt. Lenke til kommentar
Darthdestiny Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Å jobbe med bil er et must Motivasjon er det viktigste for meg, om jeg ikke er motivert kommer jeg ingen vei, men om jeg er det kan jeg ikke slutte med det. Kan se problemet med at etterspørselen er mildt sagt mangelfull, men jeg er ikke opptatt av noe annet enn en jobb jeg har lyst på. Ikke engang penger. Kan jo selvfølgelig skrive om annet også, så lenge jeg kan skrive om bil i tillegg! Endret 27. januar 2010 av Darthdestiny Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ok. Men hvorfor vil du ikke bli bilmekaniker da? For mye elektronikk? Tenkt over billakkering? Brønnteknikk? Industrimekaniker? De to siste har ikke noe med bil å gjøre, men er gode alternativer med TIP som grunnlag. Men tenk over framtia, du skal antakeligvis forsørge en familie etterhvert, du blir gammel, sliten og får kanskje problemer med helsen (gjerne ryggplager) etter mange år som bilmekaniker. Når du er 55+ vil jeg tro bilmekanikeryrket blir veldig tungt og skittent for en på den alderen.. Lenke til kommentar
Darthdestiny Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Føler at jeg var litt for ung da jeg bestemte meg for å gå den linjen, og tenkte ikke på andre linjer jeg kunne gå. Mulig jeg fortsatt er litt dum, men drømmejobben er jo å skrive om bil. Om jeg må holde på med normal journalistikk i en stund før det, om jeg får gjort det eller ikke, er det helt greit for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå