hhagaz Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Jeg har den siste tiden hatt problemer med at skjermen ikke vil slå seg på igjen etter at den har slått seg av, noe som førte til at jeg stadig ble nødt til å starte pc'en på nytt for å få liv i den. Nå vil imidlertid ikke engang Windows starte, men skjermen går derimot i svart midt i oppstarten. Etter litt Googling fant jeg ut at noen som hadde hatt samme problemet løste det ved å deaktivere skjermkortet i sikkerhetsmodus. Dette viste seg imidlertid å være kun en midlertidig løsning. I følge samme person skulle man nemlig da bare kunne aktivere skjermkortet eller installere driverne på nytt når man var tilbake i vanlig modus, for så å starte på nytt. I mitt tilfelle var jeg da desverre tilbake ved utgangspunktet. Noen som vet om dette lar seg løse på en enkel måte? Eller har skjermkortet rett og slett tatt kvelden? Endret 27. januar 2010 av hhagaz Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 hmm, Kan godt tenkes at det er en feil på kortet men det høres ut som det slutter å virke idet driverene blir initialisert, kan godt prøve å laste ned nye drivere, avistallere de gamle og installere nye mens du er i sikker modus. Kan evenuelt prøve å finne noen eldre drivere som har funket før. Ellers kan det være mye rart som gjør det inkludert feil på hk, hdd og psu i tillegg til selve kortet. Greit å være sikker på at det ikke er software feil før du begynner videre testing. Lenke til kommentar
hhagaz Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Takker for svar! Det ser imidlertid ikke ut til å hjelpe med noen av tipsene, problemet forblir det samme. Det kan forøvrig nevnes at jeg i et forsøk på å ordne saken tenkte det var like greit å formatere og installere Windows (W7, har XP fra før) på nytt. Jeg fikk da denne meldingen: "Windows Boot Manager Windows has encountered a problem communicating with a device connected to your computer. This error can be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB drive while the device is in use, or by faulty hardware such as a hard drive or cd-rom drive that is failing. Make sure any removable storage is properly connected an then restart you computer. Status: 0xc00000e9 Info: An unexpected I/O error has occured" Prøvde å Google litt etter løsninger i henhold til denne feilmeldingen, men ingen av tipsene jeg kunne finne hjalp. Jeg antar det vil oppstå lignende problemer uansett hvilket OS jeg forsøker (XP, W7, Ubuntu), da det sannsynligvis er en slags hardware-feil.(?) Lenke til kommentar
hhagaz Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Gjorde et forsøk på å formatere og installere Ubuntu, men når maskinen startet på nytt for å fullføre installasjonen gjentok nevnte problem seg, og skjermen ble altså svart. Det tyder med andre ord på at det her ikke er snakk om et software-problem. Jeg prøvde deretter å: - teste med en annen skjerm (samme resultat, altså er ikke skjermen problemet) - koble skjermen til den andre utgangen, da det er et dual-kort (samme resultat igjen) - sette skjermkortet i en annen slot (samme gamle resultat) - resette BIOS (njet) Desverre har jeg ikke andre skjermkort i hende for øyeblikket, så får ikke testet akkurat det. Noen gode råd om veien videre? Endret 8. februar 2010 av hhagaz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå