Defus Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hei Jeg tenkte siden jeg hadde en intern hardisk til overs, at jeg skulle ta sikkerhetskopiering av noen mapper og slikt. Jeg tenkte jeg skulle bruke den Windows 7's innebygde sikkerhetskopierings verktøy, men den nekter og finne hardisken. Så langt som jeg klarer å se, så finner alt annet denne harddisken, og jeg har mulighet til å lagre og se filmer fra den og slikt. Noen ideer om hvorfor den ikke finner, eller råd om hvordan jeg skal få det til å fungere. Lenke til kommentar
johome Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Kan du legge ut bilde av diskbehandling ? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Hva mener du med diskbehandling? (Fikk ett noob øyeblikk) Lenke til kommentar
johome Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Start > kontrollpanel > Administrative Tools > Computer Management > Disk Management (diskbehandling). Eksempel på diskbehandling: Lenke til kommentar
Defus Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) her skulle det være ett bilde. F: er en minne brikke Endret 27. januar 2010 av Defus Lenke til kommentar
johome Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Jeg kan ikke se noe galt. Du har sannsynligvis installert W7 mens begge disker var tilkoblet. Ut ifra diskbehandlingen har du fått system på disk 0. Kobler du fra den andre disken vil du kunne få problemer med å boote opp OS'et. Det kan muligens være noe av årsaken. Jeg har ikke W7, og foreslår at du poster problemet i Windows 7 delen av forumet. Endret 28. januar 2010 av johome Lenke til kommentar
Defus Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 det er sikkert derfor jeg ikke kan starte pc'en uten den usbminnepennen jeg brukte til å ha drivere på Jeg skal ta spørsmålet over dit Lenke til kommentar
johome Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Ja, jeg har selv opplevd dette. Det aller beste er som nevnt å fjerne alt annet en akkurat den disken du skal installere OS'et på. Når så OS'et er installert, er det på tide å koble til andre enheter Lenke til kommentar
Defus Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 de likte ikke å svare på det forumet, eller så vet de ikke hva de skal svare Lenke til kommentar
johome Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Da får se om vi kan finne ut av det her. Tror det er flere som sliter med den funksjonen i W7. Det finnes alternativer som f.eks Acronis True Image som ikke er gratis. Paragon Backup & Recovery er gratis. I første omgang mener jeg at det er riktig å ikke tenke på det nå. Ikke noe vits i å ta backup av et system som ikke booter som det skal. _____ Jeg tror det er mulig å fikse det ved å ta en Startup Repair Det gjør du ved å fjerne alle andre enheter, putte inn W7 plata , reboote og starte opp med den. Når du kommer hit , velger du Repair Your Computer : Litt lenger inn velger du Startup Repair Avslutter med dette : Fjern W7 plata , og reboot. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) jeg skal prøve dette ved første anledning Men når oppstarten er fikset, og jeg for eksempel går for paragons program. Vil det da si til maskinen min at jeg tar sikkerhetskopier, og at den ikke trenger å gi meg de sikkerhetsadvarslene om dette? Endret 2. februar 2010 av Defus Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det tror jeg ikke , men det skal være mulig å be Windows om å ikke komme med slike meldinger. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg løser hele problemet med en reinstalering og 2 nye hardisker Blir å bruke: WD Raptor 150GB WD 500GB x 2 Raid0 (Skal lage at alle biblotekene kommer i Raid0. Musikk, Filmer, Dokumenter, etc.) WD 1TB (Skal fungere som ren sikkerhetsdisk) Hva er sikkerhetskopi programmer for Win 7 som jeg burde se nærmere på? Lenke til kommentar
johome Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Jeg kan ikke se den raptoren i diskbehandling. I disse dager ville jeg aldri ha satset på raptordisk til å ha OS på. Har du ikke kjøpt den raptoren ville jeg helt klart satset på Intel X25-M 80 G2 Og istedet for å ha to 500 GB disker i RAID 0 ville jeg heller ha kjøpt 1TB disk, og satt den i RAID 1 sammen med den 1TB disken som du allerede har. Ryker 1 disk, har du fortsatt alle data inntakt på den andre disken. Jeg kjører selv et slikt oppsett , og det funker veldig bra. Gidder ikke bry meg om sikkerhetskopiering , siden RAID 1 er temmelig sikkert. _____ Angående sikkerhetskopiering finnes det programmer som Sync Back for filer. Har brukt dette programmet før, men sluttet med det etter at jeg begynte med RAID 1. Du har også Sync Toy Endret 9. februar 2010 av johome Lenke til kommentar
Defus Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Mener du at Raptor som OS disk er fy fy, eller at Raptor i forhold til SSD disk er elendig? Lenke til kommentar
johome Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Raptor som OS disk er greit , men har ingenting å stille opp mot Intel SSD. Sjekk denne videoen, Raptor vs Intel SSD : Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå