Gå til innhold

vil kjøpe ny laptop.. men vil ha windows 7 pro.. mulig å oppgradere?

J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lyst til å kjøoe meg ny laptop, men vil kjøre windows 7 pro.

Har noen lisenser fra MSDN, som er til pro.. Kan disse brukes til oppgradering eller må man ha spesielle lisenser for oppgradering med funksjonen i windows?

Eller må jeg legge inn windows på nytt isåfall? (er ikke noe problem å gjøre det.. Burde vel egentlig også, pga all dritten som følger med dem fleste maskiner..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Hvis du har tilgang til MSDN lisenser kan du jo bruke disse, men hvis du oppgraderer vil MSDN lisensen gjelden for ditt "nye" windows 7 pro. Jeg lurer på en ting, er MSDN en "kanal"/side hvor du abonnerer og kan laste ned så og si alt du vil av microsoft produkter?

Lenke til kommentar

Fikk 8 pro lisenser derifra, på den litt ulovlige måten, som mange andre :p

Er medlem via ACM som student (noe som jeg ikke er), og dette ga meg da tilgang til MSDNAA, er vel nesten det samme som MSDN, men har litt mindre programmer.. og Windows 7 har blitt fjerna fra denne.. pga stor pågang av "falske" studenter..

Så.. jeg har gitt 120kr for ACM medlemskap i et år, og fikk da gratis tilgang til MSDNAA i et år :)

Som jeg har det nå så kjører jeg Windows 7 Pro 64 på stasjonær pc, og Windows 7 Pro 32 på en acer aspire one.. er denne jeg har lyst til å bytte ut.. for den er veldig kranglete, og jeg merker også at den er for liten for meg, både i skjermstørrelse og kraft.

Men omtrent alt av maskiner nå for tida selges jo med Windows 7 HP.. og jeg vil som sagt ha Pro.

Det jeg lurte på var om jeg da kunne gå på den "oppgradere til en annen versjon" som jeg har sett i windows.. velge at jeg har kode fra før og da legge inn en ubrukt Pro lisens?

Men så begynte jeg å tenke litt mer.. og da kom jeg frem til at det sikkert er like greit å bare brenne ut recovery platene, formatere disken og legge inn Windows 7 fra mine egne plater, som ikke inneholder all dritten som følger med maskinen, som jeg garantert aldri kommer til å bruke ;)

Tar jo omtrent like lang tid å slette alt dette, som å formatere og legge inn en clean windows versjon.

Og ja.. MSDN er ei side du kan abbonere på, men tror det koster ganske mye, om du ikke har mulighet til å få tilgang via jobb eller skole, da disse sikkert har gode rabatter her :)

Du logger inn, finner det produktet du vil ha, legger det i handlekurven, går til "kassa".

Så kan du laste ned en liten download manager som laster ned fila for deg :) også får du lisensen på sida :)

Men etter hva jeg har hørt, så kan lisensen kun aktiveres en gang.. så om man bytter pc så må man vel også ha en ny lisens.

Jeg har enda ikke hatt behov for å legge inn windows på nytt nå, så jeg vet ikke om dette stemmer.

Har også hørt noen steder at man må ringe inn for å aktivere på nytt.

Men en annen ting, man kan ofte bestille på flere språk, eller 32 og 64 bit.. da får man en lisens til hver.

Det er dette som ga meg 8 W7 Pro lisenser :)

4 språk, og alle er i 32 og 64 bit.. men lisensene går på alle.

Lenke til kommentar

Da blir det nok til det :)

Er greit å ha recovery disc om man skal selge den seinere :)

Men først og fremst må jeg få spart opp litt penger, og finne ut hva jeg skal ha :)

Har titta litt på en Dell som elkjøp har på sidene sine.. ganske billig sak.. men veit ikke helt åssen det er å få tak i billader f.eks.. om jeg skulle trenge det..

Siden Dell er litt sær på ladepluggene sine, hehe

Lenke til kommentar

Du får ikke oppgradert fra HP til Pro. Men fra HP til Ultimate.

Ellers kan jeg si at lisensene som man får fra MSDN/MSDNAA etc kan brukes til en Anytime Upgrade. Men da i riktig rekkefølge (f.eks starter - HP eller Ultimate etc).

Pro kan oppgraderes til Enterprise.

Testet selv en Anytime Upggradering fra Acer W7 HP OEM til W7 Ultimate, og det funket helt fint. Lisensen hadde jeg fra MSDN.

Så det beste er nok som andre sier, å brenne ut .iso filen og installere alt på nytt. Husk å brenne ut driver cden om mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...