2ball_ Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) hei hei Det jeg tilfører tråden det jeg mener den fortjener, vist noen lurte Endret 27. januar 2010 av 2ball(s) Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Å se en film må være å sløse bort tid. Film er ikke noe å se på. Det er bare tull, du vet jo at det er bare juks og fanteri. Jeg har sett en film, og det var ille. Tenker meg alle personene som er på settet, og da blir det ikke mye spennende. Det er bedre å gå en tur i skauen. Jeg er klar over at det finnes personer som synes film er gildt! En film har som ønske å fortelle deg en historie; Om hendelser som skjer på grunn av andres adferd. I likhet med en vanlig samtale mellom en eller flere mennesker, prøver disse på samme måte som filmen å fortelle deg noe. Noen ganger med et dypt og kanskje usynlig budskap. Hvordan du blir påvirket eller får nye ideer/inspirasjon ligger i denne prosessen, avhenger av ditt sosiale "jeg". Hovedproblemet med filmen er at det ikke er lett å få de samme følelsene når en ser på, som om en hadde vært i den virkelige hendelsen selv, ut fra filmen scenario. Filmen bruker derfor et større set med virkemidler for å gi de riktige følelsene (prøv for eksempel å se en film uten lyd, blir en helt annen opplevelse). Filmen er i de fleste tilfeller nødt til å være fantasi. Hvordan skulle Otto Jespersen eller Danfinn Lyngbø formidlet noe uten fantasi? Eller hvordan kunne man ha gjenopplevd andre verdenskrig uten å bruke fantasi? Med andre ord, ikke legg vekt på det som "ligger bak det bakerste". Fokuser på det filmskaperen, eller historielæren din prøver å fortelle deg; historien. Leser du på forumet her, fokuserer du som oftest på innholdet. Ikke hvordan skjermen ser ut inni. Litt innviklet, men, men, håper du tok budskapet Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Se en dokumentar trådstarter, så slipper du å komme med dumme argumenter om at film er fake osv. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Stenges da brukeren kun ønsker å provosere. Noen diskusjon ble det heller ikke lagt opp til. Endret 27. januar 2010 av datating Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg