Bergs Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Eg har ein Toyota Carina '95 som har kjørt ca 230000km. Aldri hatt problemer før i dag. Då eg skulle rygge ut av parkeringa etter ein rask tur på butikken stoppa motoren etter eg akkurat hadde fått bilen i bevegelse. Då ville ikkje bilen starte igjen sjølv om eg har nesten full tank. Eg peila oljen og hadde bortimot fullt. Fekk den etter kvar til å svive men merka at den mista futt med ein gong. Etter utallige nye forsøk og gongar den nesten starta fekk eg omsider den igang igjen. Kjørte ut på vegen for å koma heim då den mista gassen og stoppa. Fekk så start på den igjen og det såg ut som den gjekk når eg holdt god gass, så måtte kjøyra med clutsjen litt inne i byrjinga for å ikkje kubbe. Då eg var heima to minutter seinare låg turtallet stabilt på rett under ein og det såg vanleg ut igjen. Eg har ikkje kjørt etter dette. Bør eg vera forsiktig med å kjøra før den kommer på verkstad? Eller kan eg fint kjøra til eg ser problemet vedvarer? Ein kompis foreslo at det kunne vera tennpluggene som er dårlege, kan det vera eit godt tips? Kan eg bytte sånt sjølv, og er dei lett tilgjengeleg i denne bilen? Tar veldig gjerne imot tips! Mvh. Arne Berge Endret 27. januar 2010 av Bergs Lenke til kommentar
Bergs Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Prøvde akkurat å starte den igjen no. Då starta den akkurat på samme måte som den har gjort sidan eg kjøpte den. Stoppa den og starta på nytt utan problem. Prøvde dog ikkje å kjøra nokon plass. Kan eg berre kjøyra og satsa på at alt er vel? Eller er det naivt å tru? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hvis problemet kommer og går brått vil jeg tro det er noe med enten tenningen eller innsprøytningssystemet. Du kan begynne med å sjekke alle pluggene på ledningene i motorrommet ved å ta de fra hverandre og sjekke for irr og korrosjon, samt spraye dem med kontaktspray, WD40 eller tilsvarende før du setter dem sammen igjen. Hvis problemet kun er at motoren dør og det ikke er noen ulyder (metallisk banking eller skrangling) er det nok ikke farlig å kjøre med den, men du risikerer jo da å bli stående et sted. Lenke til kommentar
Bergs Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Takker for svar. Skal få prøvd å få kjøpt meg kontaktspray i morgon og tar ein titt på korleis tennpluggene ser ut. Fant ein informativ artikkel om tennplugger. Det er ellers ingen ulyder nokon plass. skal prøve å kjøre igjen i morgon=) Lenke til kommentar
alphaman Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 kan være lmm (luftmengdemåleren)som er kaputt,kobl den fra og se om bilen trekker bedre Lenke til kommentar
Biler Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 hadde akurrat det problemet for 2 uker siden på en toyota carina 91, og da måtte faren min skifte sånn svart greie, like ved der man fyller på vann, vet ikke hva den heter så sorry :S men den er ikke så stor men litt tung og svart. vi måtte bytte den å måtte vente 15.min på tomgang, da var alt greit lykke til med problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå