dork Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 AVG fant et virus hos meg istad, "Trojan horse Downloader.rvp". Den ligger i ei fil som heter bpc.exe i ei mappe RVP. bpc er ett program jeg ikke har sett før som tydeligvis har selvinstallert seg på maskina, det het noe med Broadcast...+etttelleranna. Fikk såvidt med meg det da jeg trykka på uninst-ikonet som også lå i RVP-mappa. Trodde jeg fikk fjerna den bpc-fila med uninst, men det ville den ikke. AVG sier jeg må fjerne hele fila da den ikke kan repareres ("Move to Virus Vault"). Men AVG klarte ikke flytte den. Jeg får heller ikke fjerna fila sjøl. Får bare beskjed om at "Access is denied". Hva gjør jeg med det her??? Har ikke vært borti virus før. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Vet ikke om det hjelper, men du kan jo prøve Ad-Aware eller Spybot. Apropos virus, her er en irsk versjon: Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Det enkleste er vel og formatere for og være sikker på at du blir kvitt viruset Lenke til kommentar
dork Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 RikkyRally: LOL Znoken: Serrriøst?? ...så ille? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hva gjør jeg med det her??? Har ikke vært borti virus før. Du kan jo prøve å laste ned trial-utgave av et annet antivirusprogram. Mulig det kan gjøre susen... Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Joa, det er seriøst. Jeg gjør det ihverfall hvis jeg har mistanke om virus som ikke virusprogrammet (Norton) greier og knekke. Surt men det er verdt det. Lenke til kommentar
dork Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 huffameg. Jeg prøver laste ned ad-aware og ett anna virusprog først jeg. Takk så lenge... Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Du sier ikke noe om hvilken versjon av Windows du bruker, men dersom du har 2000/XP så bør du kunne avslutte den aktive prosessen, for deretter å slette fila (funker vel forsåvidt på win9x også). CTRL + SHIFT +ESC bringer opp Windows Task Manager. Velg arkfanen prosesser (eller processes om du har eng versjon). Finn bpc.exe i lista, og klikk på knappen "avslutt prosess". Deretter bør du kunne slette fila og mappa. Andy Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Grunnen til at du ikke får 'access denied' er vel for at fila er i bruk. Se om du finner den i task manager(ctrl - alt - delete). Eller så kan du starte opp maskinen i sikkerhetsmodus(trykk F6 eller F8 under oppstart). Kan også hende at Spyboot kan fjerne den. Ville prøvd den først. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Du kan også prøve et slikt program: http://www.webattack.com/features/tauscan-...-803-420944.php Lenke til kommentar
dork Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 jepp, fikk ordna det med Task Manager sånn :smile:, og fjerna fila. Nå kjører jeg AVG igjen for å sjekke om den er ordentlig borte THANX Lenke til kommentar
dork Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Den var ikke borte!! Den hadde tilogmed infisert ei fil til. Men nå klarte AVG å fjerne den og reparere. HIPP HURRA og takk alle for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå