Gå til innhold

Skjev kjøleribbe på den ene rambrikken, går det greit?

gamerman

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg mottok min nye pc i går og begynte å bygge. Det var to ting jeg ble litt skeptisk på, det ene er on-topic og det andre spør jeg om i samme slengen hvis det er greit :)

På mine nye brikker er det ganske store kjøleribber:

post-21058-1264608227_thumb.jpg

Det som jeg stusset på var at på den ene rambrikken var det mindre mellomrom mellom kjøleribbene. Det ser ut som den faktisk har blit limt på skjeiv. Se for dere at man tar å klemmer på toppen av denne kjøleribben litt. Det ser ut som alt fungerer og det var ikke noe problem å få de nedi hovedkortet. Men hva tror dere?

Bilde under er ikke fra mine ram brikker, men jeg har markert rundt der det er mer klemt sammen. Håper dere kan hjelpe :)

post-21058-1264608716_thumb.jpg

Off-topic: Mitt nye Gigabyte kort har en kjøleribbe på seg. Denne ligger rett ved PCI Express porten der jeg må sette mitt Asus Xonar XD kort. Det som bekymrer meg er at to små bolter treffer så vidt den blå kjøleribben på hovedkortet. Er dette noe å bekymre seg for? Ser ut som en svart brikke på asus lydkortet er så vidt borti også. Har ikke merket noe lydforskjell eller noe ujevnt med pcen :)

Gigabyte hovedkortet:

post-21058-1264608614_thumb.jpg

Merk at det er på baksiden lydkortet treffer.

Håper på svar :)

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, okei :) Men som du ser på bilde på kjøle ribben der så ser det ut som om øverst på ribben dyttes den litt utover, mens på min ene er den dyttet litt innover slik at det er mindre mellom rom, er vel snakk om noen milimeter. Ja er sikkert pads på de :) har ikke kikket på den nå siden den står i pcen. Men skal se om jeg kan få tatt et bilde :)

Lenke til kommentar

Her kommer det to bilder :) Den pilen peker egentlig mot hele rammen i seg selv, var en dårlig paint jobb.

Her ser dere hva jeg snakker om at den venstre ram brikken har mindre mellomrom en den til høyre, har dette noe å si? Har ikke merket noe galt i det hele tatt og rammen satt seg jo fint på plass.

post-21058-1265042617_thumb.jpg

post-21058-1265042640_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...