atavar80 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Dog lurer jeg på en ting, har dere som opplever dette problemer noe server stående hjemme, evt om dere har tungt bruk på nettet? Virker for meg som om dette er en måte å "kontrollere" bruken av nettet utover det som er vanlig. Niks, vanlig surfing og lett bruk. En dag skrudde jeg på pc rett etter kl 24 og da var det ikke nett før ca 00.08. Så det virker som om dette skjer automatisk uavhengig av bruk. burde vel ta det opp med telenor, men jeg har en anelse om at jeg ikke får noe klart svar Lenke til kommentar
[dR]MiljO Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Har akkurat samme problem her også. Mister internetten på alle pcer, ps3 osv akkurat klokka 24.00. Har skjedd hver eneste dag siden august.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Mye rart en skal lese i en tråd... Det er trolig feil i sentralen eller annet utstyr hos Telenor som er problemet. Liten sjanse for at det er eget routermodem eller lease lokalt som er opphav. Med andre ord, så kontakt ISP og forklar hva som skjer. Bruk gjerne mail, da førstelinjesupport på telefon trolig er en blondine. Endret 8. mars 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Anbefaler å sende en feilmelding her Lenke til kommentar
ZoLaMont Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Vil bare si at jeg også har hatt dette problemet siden vi fikk telenor Internett i starten av februar. Det er normalt at det faller ut, men noen ganger beholder vi nettet helt uventet. Ringte telenor to dager at vi fikk internett og spurte hva dette var. Svaret jeg fikk da, var at dem driver å kjører en oppgradering av firmware over nettet og at det er derfor ruteren faller ut. dette ville kunne foregå over noen dager. så vil det ikke skje igjen før om mange måneder når en ny firmwareoppdatering eventuelt kom. Jaja, det er vel en plausibel forklaring 2 dager etter at vi mottok ruteren. Tenker at den har ligget på lager lenge, og det er kommet nye oppdateringer siden. Men dette bare fortsatte, dag etter dag. Ved min andre samtale med telenor, sa dem at dem aldri har hørt om dette før, noe jeg betviler sterkt, da dem ved min første samtale tydeligvis hadde hørt om det. samt at jeg fortalte om diverse poster på forums som beskriver det samme problemet. Hun jeg prata med da sa at jeg måtte prøve å koble til med kabel, for å se om det også fallt ut. Samtidig som jeg skrudde av trådløsdelen. vel som forventet fallt jeg ut klokken 24.00 igjen, og kom tilbake 00.07. jeg har fortsatt kontakt med multimodemet og kan pinge det, åpne webinterfacet, som for øvrig viser at det er tilkoblet på adsl, noe som hun dama fra min andre telefonsamtale bekreftet. Hun sjekket loggene dems, og sier at det er har vært konstant tilkoblet siden det ble montert. Jeg får opp limited connectivuty i windows, PS3'n mister tilkoblingen, og samme med iphonen. så det er ikke relatert til bare pc. Alle har fortsatt tilkobling til ruteren. Så til en annen sak, jeg lurer på om dere som har problemer med dette kunen skrive hvilken by dere bor i? Kanskje dette er geografisk og spesielt for en sentral eller noe. Jeg bor i midtbyen i Trondheim, i nærheten av olavsstatuen. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Jeg får opp limited connectivuty i windows, PS3'n mister tilkoblingen, og samme med iphonen. så det er ikke relatert til bare pc. Alle har fortsatt tilkobling til ruteren. Hmm, jeg tolker det som et motsigelse til ditt eget utsagn. Det er ikke noen geografisk forbindelse meg bekjent. Det KAN være firmware problemer, det kan være hardware problemer, men begge disse er routermodem relatert. Dersom problemet vedvarer ved firmware upgrade/downgrade og/eller modembytte, er det DSLAM relatert, og lite annet du kan gjøre enn å feilmelde det - noe som anbefales til de øvrige med samme problem. Good luck. Endret 10. mars 2010 av Youcef Lenke til kommentar
[dR]MiljO Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Bor i Kristiansand, og har samme problem Lenke til kommentar
Artega Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jobber på support hos telenor, dette er nok desverre et kjent problem. Helt enda vet vi ikke hva som skyller det helt eksakt, en felles nevner er at alle som er berørt av dette problemet har samme modem (Zyxel P2602HWT med samme firmware, V3.70 ASC.5 for de som lurer) og er koblet til mye av det samme utstyret i sentralene. Det jeg anbefaler å gjøre er å bare ta en telefon til 05000, si at linja de er ustabil, få med at du mister forbindelsen hver natt ved 24:00 og be de knytte den saken opp mot driftsmelding med ref. nr. 16824598. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Jobber på support hos telenor, dette er nok desverre et kjent problem. Helt enda vet vi ikke hva som skyller det helt eksakt, en felles nevner er at alle som er berørt av dette problemet har samme modem (Zyxel P2602HWT med samme firmware, V3.70 ASC.5 for de som lurer) og er koblet til mye av det samme utstyret i sentralene. Lurer på om det hjelper å bytte Zyxel'en med et annet modem da? Men det har Telenor sikkert prøvd... Lenke til kommentar
Artega Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Så vidt jeg vet så eksisterer ikke problemet for de som har/hadde forrige modem, speedtouch 780wlt Lenke til kommentar
[dR]MiljO Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Så vidt jeg vet så eksisterer ikke problemet for de som har/hadde forrige modem, speedtouch 780wlt Kan man melde inn feilkoden, og få nytt modem gratis? Litt irriterende dette problemet. Lenke til kommentar
Artega Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 MiljO' date='22. mars 2010 - 00:12' timestamp='1269213140' post='15399546'] Så vidt jeg vet så eksisterer ikke problemet for de som har/hadde forrige modem, speedtouch 780wlt Kan man melde inn feilkoden, og få nytt modem gratis? Litt irriterende dette problemet. Du kan alltids få byttet modem hvis det er noe galt med det, noe det er i det tilfellet her. Du kan be kundebehandleren du snakker med skrive på bestillingen at du ønsker å få Speedtouch 780WLT hvis det er noen igjen. Men (les men) jeg kan ikke garantere for at det er igjen noen modem da alle modemutsendelser blir gjort fra Telefonselskapet. Vil anbefale å ta kontakt med de først for å se om det er igjen noen av Speedtouch 780WLT hvis ikke får du bare samme modem. Lenke til kommentar
Sam47 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Jobber på support hos telenor, dette er nok desverre et kjent problem. Helt enda vet vi ikke hva som skyller det helt eksakt, en felles nevner er at alle som er berørt av dette problemet har samme modem (Zyxel P2602HWT med samme firmware, V3.70 ASC.5 for de som lurer) og er koblet til mye av det samme utstyret i sentralene. Jey har nøyaktig samme problem. Det skjedde midnat hver eneste dag, og nå skjer det 01:00 (nå er klokkene pa sommertid) Lenke til kommentar
oOF Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Litt over 2400 skjer det samme hos meg nå i det siste. Det er massivt irriterende for det er da jeg gamer hardest! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Har telenor funnet ut hva feilen er? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 (endret) Svaret finnes i en annen tråd. Problemet oppsto etter Telenor byttet ut en haug med urgamle DSLAM'er basert på ATM, og heller gikk over til IP baserte DSLAM'er, slik de fleste andre ISP'ene har gjort noen år. Kompatibilitetsproblemer med modem er resultatet, som forårsaker drop out. Vet at de jobber med det, men ingen løsning i sikte enda. Bytter man til f.x. Speedtouch, så slipper man problemet. Endret 24. november 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå