Gå til innhold

Har fått tregere bredbåndslinje ved bruk av Telenor Privat

Anbefalte innlegg

Hei,

Bor helt ute ved Romsdalskysten og har en linje som Telenor Privat mener ikke kan gi meg mer enn 700 kbit/s. Jeg hadde tidligere Telenor Bedrift og de ga meg 1000 kbit/s, altså noe høyere hastighet enn det Telenor Privat kan gi meg. Har også vært i kontakt med en lokal leverandør som uten vanskeligheter kan gi meg 2000 kbit/s. Jeg skrev da et brev til Telenor Kundeservice og fikk derfra svar tilbake at linjen faktisk ser ut til å takle 5000 kbit/s,

se svar under fra Telenor Kundeservice:

Takk for din henvendelse til Kundeservice!

Grunnen til at du ikke kan få høyere hastighet er pågrunn av at linjen

din er koblet til en sentral som er 5km unna din adresse, dette

reduserer da linjekvaliteten tilsammen.

Men når jeg måler linjen så virker det som du kan ha mulighet for å

opptil 5000kbit/s.

Anbefaler å ringe 05000 å høre om mulighet for å teste ut dette

ordentlig.

Når jeg da ringer 05000 får jeg alltid til svar at de maks kan levere 700 kbit/s selv om jeg betaler for en hastighet på opp til 1500 kbit/s. Kan de virkelig se dette mens de snakker med meg uten å ta en skikkelig test først? Virker som Telenor ikke prøver å hjelpe til her uten å gi meg en fornuftig begrunnelse. Er det noe jeg kan gjøre for å få testet dette skikkelig eller.....? Takknemelig for gode råd.

mvh

Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste muligheten for å sjekke det er å bruke Kapaks. Samme system som Telenor bruker for å se hvilke hastigheter som er mulige på forskjellige adresser.

https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/

Dersom avstanden er 5 km. til sentralen så er det ikke uvanlig at de ikke klarer mer enn 700 - 1000 kbps. Du skal kunne se nøyaktig avstand til sentralen om du velger Digital Ethernet når du søker.

Likevel kan det innimellom skje at det bommer og at faktisk hastighet kan være litt høyere enn det viser. Så at du hadde 1000 kbps med bedrift beviser at du skal kunne få det samme hos privat. Få de til å eskalere saken videre :) for de har teknikere som kan gå linja nøyere i sømmene enn 1. linje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...