Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Manchester City


Latias

United - City  

57 stemmer

  1. 1. Uniteds beste...

    • VDS
      0
    • Rafael
      0
    • Evans
      2
    • Ferdinand
      1
    • Evra
      0
    • Nani
      7
    • Fletcher
      7
    • Scholes
      21
    • Carrick
      3
    • Giggs
      4
    • Rooney
      10
    • Brown (innbytter)
      0
    • Valencia (innbytter)
      2
  2. 2. Beste målet...

    • 1-0, Scholes
      12
    • 2-0, Carrick
      14
    • 3-1, Rooney
      31
  3. 3. Fornøyd med kampen?

    • JA!
      49
    • Nei.
      1
    • Passe.
      3
    • Er ikke United-supporter, hvorfor skal jeg være fornøyd?
      3
    • Vet ikke/så ikke kampen.
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Startar med dagens mest negative hending, som sjølvsagt er at Tevez nok ein gong klarte å score mot oss. Til neste gong så får forsvararane lime han fast til cornerflagget eller noko sånt, for det er like forbanna kvar gong. Ellers blir eg fly forbanna på idioten/ane som kasta ting på bana. Det viser strengt tatt berre at dei ikkje har nok respekt for Manchester United, for det er klubben og supporterane som ei masse som får problem med det. Klart at kødden muligens blir utestengt på livstid, men i ein ellers prekær økonomisk situasjon, så er ikkje akkurat bøter på grunn av tribunebråk det vi har mest behov for. Eg er forresten spent på om straffa vi får ligger på linje med det City fekk/får etter at det vart kasta gjenstandar på Pat på COMS.

 

Når det er sagt, så forstår eg nesten folka som gjer det, for pr i dag er det få spelarar som får det til å koke så vanvittig som Bellamy. At ikkje den mannen blir utvist kvar einaste kamp han deltek i, berre for å delta, er nesten så eg ikkje begriper. Stygg spelar. Punktum.

 

Ellers er eg som United-supporterar flest veldig godt nøgd og spesielt med den gjenomføringa vi gjer i andre omgang. Vi har eit lite fall i prestasjonane etter at City scorar eit mål utav ingenting, men løftar oss når det nærmar seg slutten og pressar fram det viktige og fantastisk deilige tredjemålet. Det er noko heilt spesielt med å sjå United på slike dagar, for det var 110% tæl og innsats i kvar einaste spelar. Ein såg verkeleg at ingen av spelarane på bana ynskte å skuffe fansen ved å gå heim med tap. Unitedspelarane kjempa i alle duellar, la ingenting imellom og blir til slutt heilt fortent heidra med billett til finalen i Ligacupen. Eg gjentek frå tidlegare at for meg er ikkje ligacupen så viktig, men gud bedre det er viktig å hindre City å få sjansen til å vinne noko. Du såg det på spelarane også. Det var heilt klart noko meir enn ein ligacupkamp.

 

Eg klarar ikkje heilt å trekke fram Unitedspelarar som ikkje var gode i dag, for innsatsen vil uansett trekke opp for absolutt alle. Scholes, Nani, Evra, Carrick og Fletcher spelte alle veldig godt, og det var nesten spesielt gledeleg at Nani heldt fram med det positive spelet han viste mot Hull. Fantastisk gode innlegg i dei fleste tilfella, gode valg i dei fleste tilfella i tillegg til at han verkeleg viser at han også tek ansvar bakover når det trengs. Det er forresten forholdsvis enkelt å sjå at Nani har vore bra, når han tilogmed får skryt frå Lucky.

 

Forresten veldig godt fornøgd med at vi klarar å avgjere denne kampen etter 90 minutt, sånn at vi slapp å måtte spele to ekstraomgangar, for å muligens måtte ut i straffekonk for å få avgjort det. Ein ting er at spaninga mest truleg ville vore mykje meir enn det mange her inne hadde takla, men vi har også ein veldig viktig kamp borte til helga og det er veldig greit å sleppe den påkjenninga det er med 120 minutt fotball på ein kveld. Når kampen i tillegg er såpass hard, med høgt tempo, vanvittig innsats og så vidare, så er nok SAF einig med meg i at det er ein stor fordel å få avgjort det til normal tid.

 

Eg håpar verkeleg laget klarar å bygge på denne opplevinga og vise den same innsatsen også mot andre motstandarar enn City. I enkelte kampar skal det kanskje ikkje meir til enn at vi er skjerpa og gir absolutt alt litt før, heller enn berre dei siste 20 når vi ligger under. Det var skikkelig deilig å sjå laget framstå på den måten og såpass godt som vi spelar i andre omgang, med den intensiteten og innsatsen, så er det få lag i PL som skulle klart å stå imot.

 

City's going down with a billion in the bank

A billion in the bank, a billion in the bank

City's going down with a billion in the bank

A billion in the bank, a billion in the bank

 

They're going down, they're going down

They're going down, they're going down

They're going down, they're going down

They're going down, they're going down

 

U-N-I T-E-D,

United are the team for me,

With a knick-knack, paddywhack,

Give a dog a bone,

Why don't City fuck off home.

Lenke til kommentar

Herlig lesning Mr. Archy. Er så glad nå at det er spinnvillt.

 

Ellers glemte jeg å nevne at Rio er så utrolig herlig å ha der igjen. Har så god kontroll på alt, og offensivt er han så smart. Ekte igangsetter av spillet altså. Er så ekkelt at jeg 99% sikkert ikke får sett han borte på Emirates live. Får håpe Vida er tilbake, vil ikke se Wes og Evans sammen selv om jeg vet de kan det også.

 

Anyway, neste kamp kommer ikke raskt nok for meg nå. Jeg vil se Wazza i full flow når jeg først er på stadion. :)

Lenke til kommentar

Utrolig artig kamp. Og fikk med meg konemor, da er det digg at kampen er spennende og full av action. Var rett før hun begynte å bue på Tevez hun også :D

 

Dritt med 17.00 kamp i helga. Må finne en måte å få sett litt av den. Får jobbe effektivt før 17 så kan eg ta litt pause :!:

Lenke til kommentar
Van der sar: Early second-half flying save from Richards gave Reds a critical platform 7

 

Rafael: Again he had an educating tussle with Bellamy and handled it well 6

 

Ferdinand: Tougher outing than Hull but though it was mixed he could be reasonably happy 7

 

Evans: A manful performance from the Irishman under intense pressure 8

 

Evra: Was stretched to the limit at times against Wright-Phillips but gave as good as he got 6

 

Nani: Prominent when Reds on top but needed a 90-minute effort like his Hull match 6

 

Fletcher: Covered acres of ground and never allowed City's midfield a moment's peace 8

 

Carrick: Quiet at times but then popped up with a vital goal and got Reds on top 6

Scholes: A typical Scholes night, a booking a variety of passing and a screaming goal 8

 

Giggs: Had a killer hand in two of United's goals and was a constant threat to the Blues again 7

 

Rooney: By his standards he was a touch quiet but that's when he is most dangerous 7

 

Substitutes:

 

Brown: (Rafael 74) Steady effort 6

 

Valencia: (Nani 90) Late spur 6

 

Uenig i Carrick ratingen men ellers herlig. Er så glad for at Fletcher spilte mye bedre enn de forrige kampene hans, og at Scholes fortsetter å spille sånn selv om diverse folk har sagt at han aldri burde starte/har vært ræva osv. :love:

 

Mine ratings:

 

VDS 8

Raf 6.5

Rio 7.5

Evans 7.5

Evra 7

Nani 7.5

Fletcher 8.5

Carrick 7.5

Scholes 9

Giggs 7

Rooney 8

 

Subs:

Brown 6.5

Valencia 6.5

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Min "ubegrunnede" spillerbørs

 

Edwin Van der Sar 8

 

Ediwn er trygg og skaper en ro i bakre rekke. Dette er en egenskap kun et fåtall keepere har og denne rutinen/evnen smitter over på forsvarerne. Forskjellen på United med og uten VDS er stor. Har også en meget god redning på en kveld det ellers var lite å gjøre.

 

Rafael 6

Rio Ferdinand 7+

Jonny Evans 7+

Patrice Evra 8

 

 

Jonny Evans har tatt sjumilssteg med ball, akkurat som Vidic gjorde før han. Nord iren er iferd med å spille seg inn i den ypperste eliten og minner meg på mange måter om Vidic når det gjelder progresjonen ferdighetsmessig. Posisjoneringen er også virkelig i ferd med å bli prikkfri! Rio, hva kan man si? Klasse. En vinnertype som stepper opp når det trengs som mest og er enormt flink til å starte angrep bakfra. Passer utmerket til typer som Vidic/Evans/Brown som liker å ta duellen og lar Rio regulere press, samt styre rekkene fremover når vi vinner ball. Evra er verdens beste VB, end of discussion.

 

Nani 7-

Carrick 7-

Fletcher 10

Scholes 8

Giggs 7

 

Ok, mulig jeg er streng med Nani som faktisk var veldig god denne kampen. Jeg mener dog at han forsvinner i elementære deler av kampen samt ikke bruker ferdighetene sine nok. Må bli enda flinkere til å utfordre i fart. Carrick har i det siste blitt MYE bedre enn han vært på veldig lenge, noe jeg har skrevet ofte den siste mnd. Han mangler fortsatt endel på å prikke inn formen, men jeg lukter at den er på vei. Glad det er SAF som styrer skuta og ikke jeg, for MC hadde vært solgt i sommer om jeg var sjef. God nok har han ikke vært, men viktig er og blir han likevel. Godkjent +. Fletcher? Aka gud. Den mannen der er verdig kapteinsbindet om noen år når Rio legger opp. Legende? På god vei! Når Scholes ikke må ta ut rom og samtidig for være playmaker er han dødelig. Ingen fordeler spillet bedre enn den rødhårede maestro. Skinner takket være den "usynlige" jobben til Carrick og Fletch, men er likevel instrumental i oppbyggende spill. Denne sentrale midtbanekomboen bør starte på Emirates om vi spiller 4-5-1. Giggs var ikke allverden i første omgang men likevel er han alltid spillbar og en trussel. Mot slutten av kamper er han insane. Crossene hans er latterlig gode og han er modig som utfordrerer den dobbelt så store/hurtige backen gang på gang. Som med Carrick, godkjent +.

 

Rooney 8

 

Bommer på en gigasjanse, men gjør opp for det på overtid. Men det er IKKE målet som vinner 8'eren fra meg. Mannen er et angrep alene i denne formen og dobbeltpenetrerer City forsvaret med smarte løp hele kampen igjennom. Kommer til å score på Emirates om han er like god på Søndag.

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...