Gå til innhold

[Løst]Formatering av disk med Vista

Anbefalte innlegg

Sjekket et pc-firma, dyrt så fy å få formatert en hard-disk med Vista. Like godt kjøpe ny harddisk da. Er ikke så erfaren i det tekniske, men det er vel ganske vanskelig å gjøre dette sjøl. Har en stasjonær pc. Må vel inn i bios, og hvordan kommer en dit?

Føler at jeg vil bli rådet til å finne noen som kan det, men prøver meg likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du å reinstallere windows vista?

Og nei, det er ikke vanskelig.

Om du mente å reinstallere, har du noen dvd med windows på?

Hva slags maskin er dette, noen maskiner leveres med gjenopprettingspartisjon på hdd, da følger ikke dvd med.

Har du manualen til maskinen så står det der om det er gjenopprettingspartisjon på den, og hvordan du starter gjenopprettingen.

Endret av arjato
Lenke til kommentar
Mener du å reinstallere windows vista?

Og nei, det er ikke vanskelig.

Om du mente å reinstallere, har du noen dvd med windows på?

Hva slags maskin er dette, noen maskiner leveres med gjenopprettingspartisjon på hdd, da følger ikke dvd med.

Har du manualen til maskinen så står det der om det er gjenopprettingspartisjon på den, og hvordan du starter gjenopprettingen.

Har Vista-cd'en jeg, problemet er at Vista har blitt installert to ganger, så alle ressurser er oppbrukt, så dette går ikke så bra.

Lenke til kommentar

Formatering av en disk er svært enkelt, og kan ikke koste noe som helst.

Å installere Windows er noe annet, det koster jo penger for lisensen, og er en del jobb. Men hva har det med ny disk å gjøre?

Windows kan installeres så mange ganger man vil, men bare på en og samme PC.

Blir som regel en uforståelig diskusjon når man bruker begrepet 'formatering' så feil.

Lenke til kommentar
Formatering av en disk er svært enkelt, og kan ikke koste noe som helst.

Å installere Windows er noe annet, det koster jo penger for lisensen, og er en del jobb. Men hva har det med ny disk å gjøre?

Windows kan installeres så mange ganger man vil, men bare på en og samme PC.

Blir som regel en uforståelig diskusjon når man bruker begrepet 'formatering' så feil.

Nå var jo mitt ønske å formatere disken, tror jeg vet hva det betyr, for å så å legge inn Vista på nytt. Det er kanskje en teit måte når det går å reinstallere. Har både plate og lisens.

Nå er det jo ofte slik at ting kan virke enkelt for de som kan det. Har nå i hvert fått en pris på 600 kroner for å formatere disken.

Nå får jeg ikke maskinen til å starte fra CD/DVD stasjonen, har vært innom bios, men ikke alltid ting ser ut som det står i forklaringen.

Lenke til kommentar
Jeg tror du glemte å skrive i inlegget ditt, ser du quotet, men skrev ikke noe under.

Ser det her... litt surr kanskje. Men !! det gikk supert. Takket være hjelpen her gikk jeg inn i bios for første gang, klarte å få oppstart fra CD og fulgte instruksen i heftet vedr. reinstallasjon av Vista. Nå har jeg fått det som jeg ønsket. Igjen; Tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...