dasspapir Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Har satt opp samba som domenekontroller. Sitter bare igjen med ett lite problem: Jeg får ikke lagt til winXP i domenet (har ikke prøvd med w2000), da får jeg bare "Access is denied" Jeg har slått av krypteringa på passord og jeg bruker root for å legge til maskinen i domenet. Jeg er ikke logget på win maskinen er jeg ikke logget inn med root. Win95 fungerer som det skal med logon-script og det hele... Lenke til kommentar
Frupp Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Heisann Jeg kan ikke hjelpe deg men jeg har akkuratt samme problemet selv. Det fungere utmerket i winme men ikke fra winxp. jeg posta under nettverksforumet isteden jeg da men jeg håper noen kan hjelpe oss ( http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...est=1&replies=1 ) Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Jeg tror feilen kan ligge i at XP krypterer passordet, eller er avhengig av krypterte passord. Dermed vil du ikke kunne få logget deg på fordi samba sender passordet i klartekst. For at XP skal kunne motta et passord i klartekst så må du antakelig inn i registeret på XP-maskinen for å fikse dette. Er som sagt ikke helt sikker på om dette er feilen men fant i alle fall denne teksten selv om det er akkurat motsatt problem: http://www.stud.ntnu.no/info/tjenester/sam...amba/winnt.html Sjekk om du finner en annen bruksanvisning på nettet. mvh Kristian Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Det følger med register filer for windows plattformene i Samba. Man kan bruke reg fila til windows 2000 på windows XP. Lenke til kommentar
dasspapir Skrevet 30. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2002 Jeg har slått av krypterte passord i samba og i xp. Lenke til kommentar
Frupp Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 jeg har også slått av kryptert passord, har også kjørt en annen .reg fil... som jeg ikke husker navnet på, signorseal eller noe sånn... Lenke til kommentar
dasspapir Skrevet 31. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2002 Hvis det hjelper noe så blir logfila for xp maskinen seende sånn ut: START************************ [2002/01/31 01:38:07, 0] rpc_server/srv_samr.c:api_samr_set_userinfo(672) api_samr_set_userinfo: Unable to unmarshall SAMR_Q_SET_USERINFO. [2002/01/31 01:38:07, 0] rpc_server/srv_samr_nt.c:_samr_set_userinfo(2330) _samr_set_userinfo: Unable to get smbpasswd entry for uid 0 SLUTT********************** Har lagt til mskinen med: useradd -s/bin/false -d /dev/null mskinnavn$ smbpasswd -a -m maskinnavn smb.conf START***************************' [globals] workgroup = TESTDOMENE server string = SERVER # interfaces = 192.168.0.10/24 127.0.0.1/24 # bind interfaces only = yes security = user log file = /var/log/samba/log.%m max log size = 50 read bmpx = No time server = Yes socket options = TCP_NODELAY os level = 65 preferred master = Yes dns proxy = No wins support = Yes guest account = smbuser hide dot files = No hosts allow = 192.168. encrypt passwords = no domain logons = yes domain admin group = @root logon script = %U.bat admin users = olejohnny os level = 65 preferred master = yes domain master = yes local master = yes [NETLOGON] comment = Logon filer path = /home/samba/netlogon writable = no guest ok = no [HJEM] comment = Hjemmeområdet path = /home/%U read only = no guest ok = no [felles] comment = Public path = /home/samba/felles read only = No create mask = 0664 directory mask = 0775 guest ok = no smb.conf SLUTT************************ Har prøbd mye forskjellig, men jeg får det ikke til. Håper noen kan hjelpe meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå