Theo343 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Internt Grensesnitt: S-ATA-150? Det rimer ikke og må være trykkfeil. Den eneste tilkoblingen som ser ut til å ikke gå direkte er strøm som har en y kobling internt. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Er det noen som vet om denne støtter hot-swap? Når man kan åpne i front så høres det veldig fristende ut med hot-swap også ... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 les andre avsnitt om SSD hvis du ikke skjønner hvorfor dette skal være nyttig i en stasjonær. Trikset er at det eneste vi dødelige bruker SSD til er systemdisk og frontutløselig systemdisk er noe som for min del bare høres negativt ut. Både fordi en klåfingret person vil kunne voldelig krasje hele systemet (moderne filsystemer har write commit delay på et minutt og mer som gjør at du vil få datatap og eventuelt trunkerte filer) og fordi noen vil enkelt kunne ta systemdisken. Jeg er stor fan av at den bare har én strømkontakt og hadde den vært ren intern uten front face hadde den vært perfekt for min del. (Men noe som passer de kravene finnes sikkert allerede til en tidel av prisen) Er det noen som vet om denne støtter hot-swap? Når man kan åpne i front så høres det veldig fristende ut med hot-swap også ... Den har nok som Simen1 sier ingen aktiv elektronikk, så dersom diskkontrolleren din støtter hot-swap er det ingenting i denne enheten som stopper deg, men du må nok initialisere swappingen manuelt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Hvorfor installere den med frontutløsning når du kan installere den som hotswap internt i kabinettet? Disse er spesielt perfekt for de kabinett som kommer med sideveismonterte 3,5" brønner. Opp med døra og hotswap hvis du kjører Raid1, Raid5 eller singledisk. Endret 28. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Ah, den kan monteres i en intern 3.5"-brønn? Jeg syntes å huske fra mine floppy-dager at hullene på eksterne 3.5"-brønner var plassert andre plasser, men husker nok feil. I så fall gjelder ikke ulempen jeg nevner og ver og det er bare fordeler med denne saken bortsett fra prisen. Endret 28. januar 2010 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Ah, den kan monteres i en intern 3.5"-brønn? Jeg syntes å huske fra mine floppy-dager at hullene på eksterne 3.5"-brønner var plassert andre plasser, men husker nok feil. I så fall gjelder ikke ulempen jeg nevner og ver og det er bare fordeler med denne saken bortsett fra prisen. Den er like stor som en 3,5" HDD, og skruehullene på siden er så vidt jeg husker på samme sted der en ville finne de så en 3,5" HDD. (Har ikke enheten foran meg nå) Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Søk på harddisk system på netshop. Det er det samme produktet uten brandingen. Kan bekrefte det da jeg fikk min i går. Bruker den da sammen med mine to ssd disker. Ganske genial, men hadde vært smooth med litt støydemping (ikke det at ssd bråker så mye).På netshop har du ihvertfall muligheten til å hente tingene dine dagen etterpå i Oslo. Den förstog jag inte helt...om du har SSD som låter har du nog fått fel diskar tror jag. Om du menar att andra saker i pc'n har vibrationer som fortplantar sig hade nog jag sett åt det hållet där vibrationerna startar i stället. Lenke til kommentar
traveler5843 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Ser forresten ut som en såkalt "blåkopi" av denne: PATRIOT SSD/HDD Hotswap Module Convoy Internal For 2x2.5" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Ser forresten ut som en såkalt "blåkopi" av denne: PATRIOT SSD/HDD Hotswap Module Convoy Internal For 2x2.5" Vil tippe enheten blir produsert av en OEM, og så selger de enheten videre til merker som Chieftec, Patriot og flere. Ganske vanlig praksis. Lenke til kommentar
traveler5843 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 hehe, sant det. Fant forresten enda en "look alike" hos Netshop til under 200,- Ser det er litt dårlig tilgjengelighet og skulle gjerne hatt en selv. Tror jeg går for denne: Harddisk System for S-ATA, alu, sort 3.5" brønn for 2 stk. 2.5" S-ATA disker Står ikke hva slags produsent det men er vel ganske identisk? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Ser forresten ut som en såkalt "blåkopi" av denne: PATRIOT SSD/HDD Hotswap Module Convoy Internal For 2x2.5" De har også en Raid versjon http://www.tweaktown.com/reviews/2905/patr...view/index.html Denne kan tom. brukes som ekstern enclosure via eSATA og USB med innebygget Raid. Kongeprodukt For strøm ved eSATA bruk har den en "eSATA->USB Strøm" kabel. Video, litt dårlig lyd i starten. http://www.viddler.com/simple_on_site/b35a980a Endret 28. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Gamma_G81 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Eneste poeng med dinna chiftec,er at du kan sette 2 SSD i marskina uten å "improvisere" med tape osv....Å hva er vits med 2SSd uten å kjøre den i RAID?? Bortkastet penger sir no jeg når man kan sette dem inn i marskina å kjøre raid på dem. Sjekk heller ut PATRIOT CONVOY XL. Den er det raid kontroller på....koster noen få Kr mer, men er Vært hver ei Krone.... http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=26551 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hver enhet i CTM-1322 har sin egen SATA-tilkobling som går rett til hovedkortet/kontroller, så det er ikke noe problem å sette opp RAID selv om man benytter seg av dette kabinettet. Jeg kommer til å handle inn en CTM-1322. Den er billig, og gjør at jeg får benyttet meg av den eksterne 3,5"-brønnen som frem til nå bare har vært i veien. Vil jeg sette opp RAID har jeg RAIDkontroller på hovedkortet. Har ikke lest tester, men innbiller meg (pga prisen) at versjonen med integrert RAIDkontroller ikke har verdens beste hardware, og at kontrolleren på hovedkortet mitt klarer jobben like bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå