Gå til innhold

hvilket kabinett bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

mine krav til et kabinett er følgende:

-ingen lys (i det minste skal det være lett å slå av lysene)

-støvfiltere (dette er et kjempepluss, siden maskinen står på et støvete rom)

-god stock-cooling (leiligheten jeg bor i kan bli ganske så heit om sommeren)

-lite støy fra vifter o.l. (er litt lyd-sensitiv, den står på soverommet)

plussfaktorer er lett montering, pris, kabelsortering.

jeg ønsker et kabinett som ikke trenger å få noen

ekstra vifter innstallert for å møte mine krav.

maskinen skal ha 1-2 HDD'er i seg, og 2-3 SSD'er. den skal ha 1 DVD-brenner (max 1),

jeg skal ikke vannkjøle og heller ikke kjøre SLI/Crossfire. jeg skal ikke overklokke noe som helst, men kjøling er fortsatt et issue.

mine alternativer er følgende:

Antec Nine Hundred Two

Antec P193 Advanced

Cooler Master HAF 922

Cooler Master HAF 932

CM Storm Sniper Black Edition

Cooler Master ATCS 840

Corsair Obsidian 800D

er for øyeblikket ATCS'en som leder. har lest en del anmeldelser,

men kunne tenke meg å høre hva proff'ene har å meddele.

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ikke ha vannkjøling, er dessverre det helt nydelige kabinettet Corsair Obsidian 800D utelukket - med mindre du kjøper Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler.

.

Cooler Master HAF-kabinettene er jo meget bra, men har et litt "bråkete" utseende. Dessuten er det verdt å merke seg at i (nesten?) alle Cooler Master-kabinettene passer ikke AMD-bakplater hovedkortbrettets hull. Men flere av disse kabinettene er meget bra til luft-kjøling. Usikker på støyen.

Antec Nine Hundered Two er jo et veldig populært valgt for gamere. Det er et bra kabinett, men det har ikke hull i hovedkortplaten - noe jeg synes er skikkelig kjipt. Det samme gjelder Antec P193 Advanced, men det er like fullt det kabinettet jeg ville valgt. Veldig bra ift. støy, gode og mange støvfiltere og en del andre ting. Veldig pent er det kanskje ikke, men like fullt mitt forslag. Sjekk ut testen.

Siden du ikke har oppgitt budsjett, ville jeg anbefalt deg å ta en titt på Lian Li-kabinettene. Kjøper du noen støydempingsmatter og noen stille Noctua-/Mist-vifter kan du få deg et lekkert, stille, godt kjølet kabinett. Ta en titt på netshop.no og se hvilke du liker best :)

Ellers er youtube-reviews kanskje den beste måten å få et skikkelig inntrykk av kabinettene på. Se på flere der! Lykke til...

Lenke til kommentar

Corsair Obsidian 800D fungerer helt glimrende uten vannkjøling ifølge hardware.no. På hardware.no's test ble det kun slått av Antec 900.

Silverstone Fortress kan jo være et alternativ som ligger i samme gate som ATCS.

Antec P182/193 er jo et meget godt valg. Et rimelig annonymt og støyfritt kabinett som kjøler bra.

Lenke til kommentar

Forstå meg riktig, jeg elsker Corsair Obsidian 800D! Det er så vanvittig pent, forseggjort og smart at få andre kabinetter kan måle seg. Men som du ser i testen jeg linket til, er det veldig lite luft som kommer seg inn i kabinettet. Derfor er vannkjøling absolutt anbefalt til det. Selv om jeg ikke vet om Corsairs H50 CPU-kjøler kan regnes som vannkjøling.. Ihvertfall ikke vanskeligere å ha med å gjøre enn hvilken som helst annen CPU-kjøler. Temp på GPUen(e) vil uansett vanskelig bli svært god - refererer igjen til testen jeg linket til. Vet ikke helt hvor GPU-kjøleren skal få den kalde luften sin fra.

Silverstone-kabinettet kjenner jeg ikke til, men det kan godt hende de er meget bra :)

Lenke til kommentar

takk for gode råd så langt. min originale tanke var Corsair Obsidian, men jeg har lest så utrolig mye forskjellig om kabinettets kjøleegenskaper.

bottom line er at hvis jeg svir av så mye på et kabinett så blir det vrient å finansiere ekstra vifter og whatnot.

og grunnen til at jeg har begrenset det til de kabinettene jeg har listet i førsteposten er fordi jeg skal bygge en pc med komplett's pc-bygger.

noen tanker?

Endret av bananajoe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...