Reacto Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Hei Jeg har en selvbygget pc med en Intel Core 2 Quad Q8200 prosessor og et Nvidia GTX 260 skjermkort. Kjører Valves spill på fult i tillegg til MW2 på fult. Lastet ned den leaka versionen av Mass Effect 2 for et par dager siden får å teste før jeg ev. kjøper det. Det fungerer fint, men jeg opplever en hvis lagg i det, noe jeg har sett i bl.a. GTA IV før. På visse steder (ikke overalt) hakker/lagger grafikken veldig. En jeg kjenner kjører samme spill på fult da han bare har et gammelt ATI x1900 skjermkort eller noe. Skal prøve å oppdatere drivere, men tror ikke det vil hjelpe da driverne jeg har ikke er for gamle fra før av. Det jeg lurer på er om det er pcen min som sliter og om jeg har mye å nytte på å overklokke? Har en Noctua NH-U12P hjemme så har tenkt å sette på denne om jeg ev. skal overklokke. Forstår ikke hvorfor noen spill lagger, mens ikke andre da pcen min klarer seg ganske bra? Kjørte forøvrig AoC ganske bra for en stund siden og. Hvis det er nødvendig kan jeg ta en DxDiag og ev. en benchmark test. Tusen takk for alle svar Mvh Martin Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Hei, at eit "beta" produkt lagge er ofte spele sin optimalisering som er problemet, GTV IV har ekstremt mye optimalisering problem så da spele tru ikkje vi skal bruke får samanligning. Det finnest overklokking potensiale i pc-en. Men du har ein såpass bra pc at det skal ikkje vere eit problem og kjøre Mass Effect 2 når det kjem ut. Driver oppdatering vill nesten "alltid" hjelpe pc-en spesielt med nye spel der at driveren treng ein oppdatering får og kjøre spelene bedre. Min tips er faktisk å vente til Mass Effect 2 kjem ut før du prøve noko, du vill kanskje "slite" med ultra high settings med massiv oppløsning men spele skal kjøre fint uten problem. Håper dette hjalp litt Lenke til kommentar
Reacto Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Det var akkurat det jeg reagerte på også, men med tanke på at en kompis kjører det lagfritt virker det litt rart. Har også funnet ut at det lagger på denne måten: Når jeg beveger meg til nye steder osv. stopper spillet totalt opp for å så hakke seg videre, mens når jeg er i kamp ol. lagger det ingenting. Takk for svar Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 Kan vere loading som er problemet, altså program som kjøre i bakgrunnen som stjeler prossesor kraft fra pc-en. Vill anbefale ta Virus og adware scan, sjå det er programmer som kjøre i bakgrunnen som ellers ikkje trengst kjøre. Det kan også hjelpe godt og reinstalere windows (format og instalere på nytt) Lenke til kommentar
wim Skrevet 27. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Mulig dette er pga en veldig fragmentert harddisk. Kjør defrag! Endret 27. januar 2010 av wim Lenke til kommentar
Reacto Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Godt poeng med defrag og virus, skal gjøre begge. Takker EDIT: Kjørt virusscan nå fikk fjernet noen stykker, defragmenteringen har holdt på i hele natt og går fortsatt. Bruker Vista og gikk bare til tilbehør-->systemverktøy-->diksdefragmentering og startet den. Ser ut som om den fortsatt jobber. Burde jeg bare la den gå eller heller finne et tredjeparts defragmenteringsverktøy? Harddisken min er forøvrig en Samsung Spinpoint F1 på 720gb. Takk for svar igjen. EDIT 2: Siden diskdefragmentereren sto på så lenge avbrøt jeg den og lastet ned Diskeeper 2010. Ser ut som om windows sitt verktøy har gjort noe rett da en analyse viser kun få fragmenterte filer. Endret 28. januar 2010 av Reactions Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå