Gå til innhold

Blizzard spør om passbilde og annen informasjon

Gjest Slettet+132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+132

Hei,

det har seg slik at en "kompis" har opprettet en brukerkonto i mitt navn. Jævlig idiotisk, jeg vet. Uansett, for å få tilbake kontoen så må han tydeligvis ha passbildet mitt og secret answer. Jeg får en god del penger som godtgjørelse for at han var en kuk, så det har vi lagt bak oss.

Men er det normalt at Blizzard spør om bilde av pass eller annen id? Hvorfor må de ha dette? Kan jeg stole på de?

Takk

Endret av Slettet+132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

det har seg slik at en "kompis" har opprettet en brukerkonto i mitt navn. Jævlig idiotisk, jeg vet. Uansett, for å få tilbake kontoen så må han tydeligvis ha passbildet mitt og secret answer. Jeg får en god del penger som godtgjørelse for at han var en kuk, så det har vi lagt bak oss.

Men er det normalt at Blizzard spør om bilde av pass eller annen id? Hvorfor må de ha dette? Kan jeg stole på de?

Takk

Blizzard pleier i account-comprimised og andre account-saker å spørre om du kan identifisere deg selv, gjerne med pass eller annen gyldig fotobevis, snakker av erfaring da jeg ble hacket engang og måtte bevise at accounten var min.

Så lenge du er helt sikker på at det er Blizzard Ent. som har sendt mailen, så har du ingenting å frykte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Takker for raskt svar.

Jeg regner da med at jeg kan utelate kontonr og personnummer fra bildet av bankkortet?

Endret av Slettet+132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...