gnikk Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg har problemer med å få bilde til to tv-skjermer via en videosplitter. Skjermkortet er av typen NVIDIA Quadro FX 1700. Videosplitteen vi har heter MSV-104-450 Video Splitter Jeg får bilde på skjermene når jeg starter maskinen, men idet XP skal laste så forsvinner bildet både fra PC-skjermen og fra TV-monitorene. Hadde samme problem med en annen maskin tidligere, og da sa IT-ansvarlige på jobben at det var pga at selve datamaskinen ikke var satt opp til å bruke splitter. Løsningnen da var å koble de to monitorene direkte i skjermkortet. Dette er ikke mulig i dette tilfellet, da jeg ønsker både to monitorer, samt PC-skjermen og det kun er to uttak i skjermkortet. Spørsmålet bir egentlig: Hvordan kan jeg gjøre slik at "maskinen er satt opp til bruk av splitter" (for å bruke IT-fyrens formulering). Håper dette var forståelig og at noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
gnikk Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Slik jeg selv ser det så virker det som om Windows automatisk deaktiverere VGA-porten, som er den som sender bildet til splitteren. Hvrdan kan jeg tvinge dennne til å starte? På bæørbar så er det mulig å aktivere VGA-porten ved Fn + F8 eller noe, men hvordan kan dette gjøres på en stasjonær maskin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå