Gå til innhold

Problemer med Video-splitter.

gnikk

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å få bilde til to tv-skjermer via en videosplitter. Skjermkortet er av typen NVIDIA Quadro FX 1700. Videosplitteen vi har heter MSV-104-450 Video Splitter

Jeg får bilde på skjermene når jeg starter maskinen, men idet XP skal laste så forsvinner bildet både fra PC-skjermen og fra TV-monitorene. Hadde samme problem med en annen maskin tidligere, og da sa IT-ansvarlige på jobben at det var pga at selve datamaskinen ikke var satt opp til å bruke splitter. Løsningnen da var å koble de to monitorene direkte i skjermkortet. Dette er ikke mulig i dette tilfellet, da jeg ønsker både to monitorer, samt PC-skjermen og det kun er to uttak i skjermkortet.

Spørsmålet bir egentlig: Hvordan kan jeg gjøre slik at "maskinen er satt opp til bruk av splitter" (for å bruke IT-fyrens formulering).

Håper dette var forståelig og at noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg selv ser det så virker det som om Windows automatisk deaktiverere VGA-porten, som er den som sender bildet til splitteren. Hvrdan kan jeg tvinge dennne til å starte? På bæørbar så er det mulig å aktivere VGA-porten ved Fn + F8 eller noe, men hvordan kan dette gjøres på en stasjonær maskin?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...