Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Få igjen gnisten!

Gjest Guest_Jente19_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Jente19_*

Det er vel kanskje noe vi alle lurer litt på? ER det mulig å bli forelska på nytt i samme person man allerede en gang har vært forelska i? Altså, få igjen følelsene?

Jeg og min kjære har vært sammen i 16 måneder. Jeg elsker han. Jeg vil være sammen med han livet ut. Jeg er 99 % sikker på at følelsene mine ikke vil forsvinne dersom vi holder sammen.

Men jeg har mine problemer om jeg har fått opp igjennom de siste månedene. Jeg er deprimert. Jeg har kommet i gang med medisinsk behandling og går til psykolog, men det tok så lang tid før jeg fikk gjort noe med problemet (bekymringer, sjalusi og depresjon) at kjæresten min ble sliten, lei og mistet motivasjon. Han mener også at følelsene hans sitter langt nede i dypet av han og han vet ikke hvordan han skal få de tilbake selv om han vil være sammen med meg og ikke miste meg.

Hva kan vi gjøre som kjærester for å få dette til å gniste igjen? Tips? Råd? Erfaringer?

<3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil du ha sannheten, eller et klemmetrøsteinnlegg?

Jeg vil ha sannheten, men ikke hvis du som person er pessimistisk av natur!:p Altså, du må kunne ha evnen til å se en mulighet. Gjør du ikke det, fortell meg hvorfor i såfall.

Takk takk.

Lenke til kommentar

Jeg er realistisk ;)

Helt ærlig tror jeg det ble for mye for en 19 år gammel gutt, eller gutter generelt. De fleste gutter har et helt annet syn på forhold og kjærlighet, enn jenter har. Det virker som at følelsene han hadde for deg har gått over i slit. At det har vært slitsomt å være sammen med deg. Er ikke bare bare å være sammen med noen som sliter med depresjoner og sjalusi (men det vet du sikkert godt selv). Han er ung og vil leve livet, noe han sikkert får høre av alle kompisene hele tiden.

MEN! Selvsagt kan det forandre seg. Hvordan, det er vanskelig å si, men det skjer hver dag. En god venninne av meg hadde spiseforstyrrelser og alt som følger med, noe kjæresten hennes taklet dårlig.Alt det positive de hadde ble forvandlet til krangler og usikkerhet.. Kjæresten hennes fikk en dag nok, men lot det gå en stund til for å være snill. Plutselig orket han ikke mer og gjorde det slutt med henne. Venninnen min ble knust, men hadde en god periode, så prøvde å leve videre så godt hun kunne. Det tok to dager... Hun hadde vært ute med venner, kost seg, og siste kvelden endte de opp på samme fest - der han så henne le og smile, slik som før. Pluselig ble bare et lys tent igjen, og alt av følelser kom tilbake hos han. Tror hun hadde jævlig flaks. I dag er de gift og venter en kid.

Jess, ble mye svada.. Det jeg prøver å få frem, er at du må forsøke å lokke ut det han en gang falt for hos deg. Prøv å finn igjen slik det var før. Hvordan du kan gjøre det, er det bare du som vet.

Lenke til kommentar

Spice opp forholdet igjen med å finne på ting. Og da mer spennende enn å se en film eller fem på sofaen. Ta dere tid til å dyrke dere selv. Gå på ski, ta dere helgeturer, stå på skøyter, osv. Kun fantasien setter grenser.

Og det er ingenting som kan kickstarte et forhold igjen som variasjon, spenning og nærhet. Så prøv å variere og krydre opp sexlivet, og avvik fra det samme gamle.

Akkurat tips til den delen kan det være greit å spørre om i seksualitet-forumet. Der kan du få massevis av tips. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_jan_*

Du/dere ønsker å finne tilbake gnisten igjen. Og ja, det går!

Jeg(gutt, den gang 20) har vært i samme situasjon som din kjære. Og ja, jeg må innrømme at slikt er tøft! Og i sånne situasjoner trengs tålmodighet. Vår sak var depresjon. Forholdet ble nokså kaldt, trist og kjedelig. Jeg mistet også mine følelser.

I dag, 2 år senere er vi igjen (stormende) forelsket og har fått tilbake gnisten. Hvordan? Det er det ingen fasitsvar på. Men jeg kan jo nevne noen ting som var viktig for oss: For det første er det viktig at begge fortsatt er villige. Har den ene gitt opp er det så og si umulig. For det andre så er det viktig å dyrke forholdet igjen. Dere to. Men det aller viktigste er å ta tida til hjelp. Det skjer ikke noe over natta. Men ta vare på de små lyspunktene som dukker opp etterhvert og fokuser på de.

En ting dere kan gjøre er å avtale at der overrasker hverandre, med ett eller anna, minst en gang i uka. Ei uke skal du overraske med noe. Og neste uke skal han overraske deg med noe. Det kan være mat, massasje eller hva den andre kan bli overrasket over. (Noe jeg kom på nå i farten, vet ikke om det er lurt)

Jeg kan jo også nevne ei bok som ble veldig viktig for oss og som gav meg(oss) mye inspirasjon til å "stå på".:

Kjærlighetens fem språk

Kan sterkt anbefales!

Ser at smurstafa ikke anbefalte å se film. Men jeg vil at dere skal se denne filmen(!): Fireproof

Ble litt pjatt dette, men håper noe var til hjelp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...