The Stig Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Men hva det egentlig betyr vet ingen ennå. Les mer Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Betyr lite/ingenting for meg ihvertfall. Men betyr vel at Sony kommer ut med en ny Oppdatering/firmware tenker jeg. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hvis jeg forsto riktig av artikkelen så ligger dette systemet utenfor rekkevidde for firmware, eller, det som var tanken bak Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Sony burde ansatt "Geohot". Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Er en del misstolkninger av hva han egentlig har gjort for noe. Link til en forklaring som Geohot selv reffererer til http://www.eurogamer.net/articles/digitalf...3hacked-article Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) AlecTBM: Ja, det kan nok stemme. Som vi skrev i går påstår hackeren selv at teoretisk sett, er det umulig å tette igjen dette hullet uten å bytte ut komponenter fysisk i PS3-en. Til sammenligning har jo jo Microsoft sett seg nødt til å endre DVD-spiller i Xbox 360 blant annet for å forhindre piratkopiering ... Dog, uten noe særlig hell. Hille: Ja, det er nok mange misforståelser rundt omkring. Og som forhåpentligvis kommer fram i artikkelen, betyr dette på ingen måte at piratkopierte spill er det neste. I tillegg vil jeg understreke at vår forklaring er nokså overfladisk og fordummet. Selve "hacken" er jo uhyre komplisert, og antageligvis ville det blitt noen faktafeil om vi skulle forklart den i dybde med så få referanser/kilder. Derfor er lenken du referer til også lagt ved i artikkelen Endret 27. januar 2010 av The Stig Lenke til kommentar
Nexx Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 det vil nokk si mulighet for "homebrew" programmer, installering av annet OS, piratkopiering (desverre) og mulighet for PS2 komatiblitet ingen bekreftet, men hva jeg tror iallfall håper dette hullet blir fikset før det går alt for lang tid Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Eneste negative der var vell egentlig piratkopiering Og installering av andre OS er allerede støttet Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 AlecTBM: Ja, det kan nok stemme. Som vi skrev i går påstår hackeren selv at teoretisk sett, er det umulig å tette igjen dette hullet uten å bytte ut komponenter fysisk i PS3-en. Til sammenligning har jo jo Microsoft sett seg nødt til å endre DVD-spiller i Xbox 360 blant annet for å forhindre piratkopiering ... Dog, uten noe særlig hell.Hille: Ja, det er nok mange misforståelser rundt omkring. Og som forhåpentligvis kommer fram i artikkelen, betyr dette på ingen måte at piratkopierte spill er det neste. I tillegg vil jeg understreke at vår forklaring er nokså overfladisk og fordummet. Selve "hacken" er jo uhyre komplisert, og antageligvis ville det blitt noen faktafeil om vi skulle forklart den i dybde med så få referanser/kilder. Derfor er lenken du referer til også lagt ved i artikkelen Ah, visste ikke at du hadde lenka til den. Får ikke opp artikkelen på jobb, da alt som har med spill blir blokka :} Lenke til kommentar
usb on a stiiick Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Eneste negative der var vell egentlig piratkopiering Og installering av andre OS er allerede støttet vel, slim utgaven har da ikke støtte for OS... Noe jeg håper denne hacken fører til da blir d ubuntu på min slim Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Tviler på at piratkopierte spill er det første som kommer, men det jeg gleder meg til er å installere Linux sammen med XBMC for det mest perfekte hjemmekino systemet. (Ja de eldre ps3 maskinen har støtte for Linux, men uten tilgang til GPU-en så hjelper det lite for 1080p matriale) Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Eneste negative der var vell egentlig piratkopiering Og installering av andre OS er allerede støttet vel, slim utgaven har da ikke støtte for OS... Noe jeg håper denne hacken fører til da blir d ubuntu på min slim Ja stemmer naturligvis det, glemte helt av den store tabben til sony Nordmoen: Kanskje vi får tilgang til GPU'en nå Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 GeoHot har jo tilgang til hele maskinen så det er nok en naturlig konsekvens, og da kan jeg kanskje slippe å transkode Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Tror ikke det betyr stort, med mindre noen lekker PS3 SDKet. For mye jobb for noen å skrive ett nytt ett.... Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 ze5400: Han knakk koden som "skulle være umulig" Hvis man vil får man alltid til noe Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ja, og poenget ditt er? Jeg sier at jeg tror ikke dette vil ha stort å si for homebrewed SW før PS3 SDKen eventuellt lekker. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Poenget mitt var det at noen kommer nok til å reverse enginere SDK'en også Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ah, visste ikke at du hadde lenka til den. Får ikke opp artikkelen på jobb, da alt som har med spill blir blokka :} Hadde dette problemet også i min forrige jobb. Hett tips er feks å bruke: http://www.htm2pdf.co.uk/ Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ja, og poenget ditt er? Jeg sier at jeg tror ikke dette vil ha stort å si for homebrewed SW før PS3 SDKen eventuellt lekker. Han har tilgang til alt av hardware, CPU-en er av PowerPc arkitektur og skjermkort driver finnes allerede, hva mer trenger du? Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Poenget mitt var det at noen kommer nok til å reverse enginere SDK'en også Men herre - uten dokumentasjon skal man skrive ett nytt SDK? Da har man for mye tid på hendene, for det å skrive Sonys orginale SDK tok nok noen manneår, og det å skulle reverse engineere OSet og spillene til PS3 for å skrive ett nytt SDK? Beklager at jeg er skeptisk. Han har tilgang til alt av hardware, CPU-en er av PowerPc arkitektur og skjermkort driver finnes allerede, hva mer trenger du? En SDK, for å gjøre det praktisk mulig å skrive programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg