Gå til innhold

PS3-hack bekreftet (PS3)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AlecTBM: Ja, det kan nok stemme. Som vi skrev i går påstår hackeren selv at teoretisk sett, er det umulig å tette igjen dette hullet uten å bytte ut komponenter fysisk i PS3-en. Til sammenligning har jo jo Microsoft sett seg nødt til å endre DVD-spiller i Xbox 360 blant annet for å forhindre piratkopiering ... Dog, uten noe særlig hell.

Hille: Ja, det er nok mange misforståelser rundt omkring. Og som forhåpentligvis kommer fram i artikkelen, betyr dette på ingen måte at piratkopierte spill er det neste. I tillegg vil jeg understreke at vår forklaring er nokså overfladisk og fordummet. Selve "hacken" er jo uhyre komplisert, og antageligvis ville det blitt noen faktafeil om vi skulle forklart den i dybde med så få referanser/kilder. Derfor er lenken du referer til også lagt ved i artikkelen :)

Endret av The Stig
Lenke til kommentar

det vil nokk si mulighet for "homebrew" programmer, installering av annet OS, piratkopiering (desverre) og mulighet for PS2 komatiblitet

ingen bekreftet, men hva jeg tror iallfall

håper dette hullet blir fikset før det går alt for lang tid :roll:

Lenke til kommentar
AlecTBM: Ja, det kan nok stemme. Som vi skrev i går påstår hackeren selv at teoretisk sett, er det umulig å tette igjen dette hullet uten å bytte ut komponenter fysisk i PS3-en. Til sammenligning har jo jo Microsoft sett seg nødt til å endre DVD-spiller i Xbox 360 blant annet for å forhindre piratkopiering ... Dog, uten noe særlig hell.

Hille: Ja, det er nok mange misforståelser rundt omkring. Og som forhåpentligvis kommer fram i artikkelen, betyr dette på ingen måte at piratkopierte spill er det neste. I tillegg vil jeg understreke at vår forklaring er nokså overfladisk og fordummet. Selve "hacken" er jo uhyre komplisert, og antageligvis ville det blitt noen faktafeil om vi skulle forklart den i dybde med så få referanser/kilder. Derfor er lenken du referer til også lagt ved i artikkelen :)

Ah, visste ikke at du hadde lenka til den. Får ikke opp artikkelen på jobb, da alt som har med spill blir blokka :}

Lenke til kommentar

Tviler på at piratkopierte spill er det første som kommer, men det jeg gleder meg til er å installere Linux sammen med XBMC for det mest perfekte hjemmekino systemet. (Ja de eldre ps3 maskinen har støtte for Linux, men uten tilgang til GPU-en så hjelper det lite for 1080p matriale)

Lenke til kommentar
Eneste negative der var vell egentlig piratkopiering ;)

Og installering av andre OS er allerede støttet

vel, slim utgaven har da ikke støtte for OS... :p

Noe jeg håper denne hacken fører til :D da blir d ubuntu på min slim :)

Ja stemmer naturligvis det, glemte helt av den store tabben til sony

Nordmoen: Kanskje vi får tilgang til GPU'en nå ;)

Lenke til kommentar
Poenget mitt var det at noen kommer nok til å reverse enginere SDK'en også

Men herre - uten dokumentasjon skal man skrive ett nytt SDK?

Da har man for mye tid på hendene, for det å skrive Sonys orginale SDK tok nok noen manneår, og det å skulle reverse engineere OSet og spillene til PS3 for å skrive ett nytt SDK?

Beklager at jeg er skeptisk.

Han har tilgang til alt av hardware, CPU-en er av PowerPc arkitektur og skjermkort driver finnes allerede, hva mer trenger du?

En SDK, for å gjøre det praktisk mulig å skrive programmer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...