Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2 - BETA-tråden (PC)

Anbefalte innlegg

Jeg har merket det samme selv. Jeg kjører dog GTX 275 i SLi. Når jeg stiller på AA/AF ingame spiller det ingen rolle om jeg kjører på 1280x800 "medium" eller 1680x1050 "high", stiller jeg AA/AF høyere enn 2/4 så lagger det. Spillet registrerte helt klart ikke at jeg har to skjermkort, noe som forundrer meg litt. Når jeg derimot gikk inn i kontrollpanelet for skjermkortene og forcet AA/AF selv (skrudde av application control) så funket begge kortene og jeg kunne dra på til 16/16Q på AA/AF uten problemer. Ett 5850 er uansett ikke nok til å kunne kjøre spillet på fullt. Håper du har husket å skru av HBAO ingame, v-sync kan også kanskje lønne seg å skru av.

Blir veldig spennende etter release å se om det dukker opp reviews benchmarks som faktisk viser hvor mange tusenlapper du må ut for til grafikkort til å kunne spille på 16/16Q i full HD med HBAO påslått. Jeg tipper det nærmer seg 6-8000 kr i skjermkort skal man klare det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har merket det samme selv. Jeg kjører dog GTX 275 i SLi. Når jeg stiller på AA/AF ingame spiller det ingen rolle om jeg kjører på 1280x800 "medium" eller 1680x1050 "high", stiller jeg AA/AF høyere enn 2/4 så lagger det. Spillet registrerte helt klart ikke at jeg har to skjermkort, noe som forundrer meg litt. Når jeg derimot gikk inn i kontrollpanelet for skjermkortene og forcet AA/AF selv (skrudde av application control) så funket begge kortene og jeg kunne dra på til 16/16Q på AA/AF uten problemer. Ett 5850 er uansett ikke nok til å kunne kjøre spillet på fullt. Håper du har husket å skru av HBAO ingame, v-sync kan også kanskje lønne seg å skru av.

Blir veldig spennende etter release å se om det dukker opp reviews benchmarks som faktisk viser hvor mange tusenlapper du må ut for til grafikkort til å kunne spille på 16/16Q i full HD med HBAO påslått. Jeg tipper det nærmer seg 6-8000 kr i skjermkort skal man klare det.

Takk for utfyllende svar. Tror faktisk HBAO står på. skal prøve å skru av det når jeg kommer hjem. Har hørt at V-sync sammen med skjerm på 60 hz gir mousedelay. Hva gjør HBAO?

Lenke til kommentar
Horizontal Based Abient Occlusion

it creates shadows where geometry hits eachother, can be preformnce intensive.

it adds depth and realisme to the scene

Hvis du ikke har gjort det allerede, gir forced dx9 også ganske mye bedre performance. Kjører med samme oppsett som deg, men med HD4890. Kjører 1920x1200, alt på high og shadows på low, kan fint ha det på high men er frames-hore.

Lenke til kommentar
Horizontal Based Abient Occlusion

it creates shadows where geometry hits eachother, can be preformnce intensive.

it adds depth and realisme to the scene

Hvis du ikke har gjort det allerede, gir forced dx9 også ganske mye bedre performance. Kjører med samme oppsett som deg, men med HD4890. Kjører 1920x1200, alt på high og shadows på low, kan fint ha det på high men er frames-hore.

Kjører forced dx9. Er ikke mulig å ha mer enn 1x AA i spillet. Det blir vel det samme å ha det på i skjermkortdriveren (CCC)? Kan problemet være at ikke 5-serien ikke er helt optimal for Windows 7?

Lenke til kommentar

Må prøve dx9 når jeg kommer hjem. Kjører 8X AA/AF i skjermkortdriveren med medium settings på alt med 25-40 FPS. Kanskje jeg får stilt det høyere hvis jeg setter på dx9.

Det gjør du nok.

Slik ble det iallefall hos meg.

Endret av Magronmhr
Lenke til kommentar

Da laster jeg også ned med ca. 900 KB/sek! :D

Jeg fikk 3 emailer med tre forskjellige koder av EAStore. Emailen så slik ut:

Takk for forhåndsbestillingen av Battlefield Bad Company 2 Limited Edition. Koden din for å låse opp de 6 bonusgjenstandene er allerede sendt til deg i en egen e-post før utgivelsesdatoen.

Denne koden vil låse opp alle 6 bonusgjenstander .

Jeg fikk altså tre slike av EAStore, så jeg har 3 forskjellige koder.

Skal jeg bruke alle? :p

Lenke til kommentar

Har også fått mail med DL-link og Redeem Code :new_woot:

Kjøpte på EAStore og der ligger nå opplåsningskoden for spillet.

Skal teste på releasedagen om denne kan brukes for å aktivere spillet i Steam.

Hadde vært greit å slippe EADM...

Lenke til kommentar

Da laster jeg også ned med ca. 900 KB/sek! :D

Jeg fikk 3 emailer med tre forskjellige koder av EAStore. Emailen så slik ut:

Takk for forhåndsbestillingen av Battlefield Bad Company 2 Limited Edition. Koden din for å låse opp de 6 bonusgjenstandene er allerede sendt til deg i en egen e-post før utgivelsesdatoen.

Denne koden vil låse opp alle 6 bonusgjenstander .

Jeg fikk altså tre slike av EAStore, så jeg har 3 forskjellige koder.

Skal jeg bruke alle? :p

neei for guds skyld ikke gjør det! du må gi den ene til meg ellers går verden under :whistle:

Lenke til kommentar

Når jeg kjører DX11 er det av og til smålag. Er ikke FPS-lag. Med DX9 er alt helt fint. Fullversjonen av BF:BC2. Har avinstallert drivere og installert ny versjon av DX uten hell. Vet noen hva problemet er?

Uhm? At skjermkortet ditt rett og slett ikke drar spillet på max?

Har aldri under 50 FPS i fraps.

Ja og det er tydeligvis for lite i dette spillet. Så jo skjermkortet ditt drar det ikke.

Lenke til kommentar
Dette programmet kan ikke brukes før den offisielle utgivelsesdatoen. Vent til den offisielle utgivelsesdatoen og start programmet. Klikk på AVBRYT for å avbryte prosessen.

Måtte jo teste :p

Rart du fikk den meldingen.. i min mail fikk jeg beskjed om at jeg kunne laste det ned nå :p

Takk for at du har bestilt på Electronic Arts Swiss Sàrl. Produktet du har forhåndsbestilt er nå tilgjengelig for forhåndsnedlasting. Klikk på koblingen under for å forhåndsnedlaste produktet
Lenke til kommentar

har ikke gidd å gå gjennom alle bokmerkene bare for å overbevise dere at jeg har rett når jeg har det alikevel

Tror ikke du helt vet hvordan dette fungerer..

Er du tilfeldigvis veldig religiøs også?

Jeg syntes det er utrolig hyggelig når folk begynner med personangrep når de ubegrunet argumenterer for noe.

men...ja, men ikke noe fanatisk.

uansett så måtte jeg kjøre ccleaner igår fordi det var et bilde som ikke hadde oppdatert seg som jeg måtte se

Lenke til kommentar
Dette programmet kan ikke brukes før den offisielle utgivelsesdatoen. Vent til den offisielle utgivelsesdatoen og start programmet. Klikk på AVBRYT for å avbryte prosessen.

Måtte jo teste :p

Rart du fikk den meldingen.. i min mail fikk jeg beskjed om at jeg kunne laste det ned nå :p

Takk for at du har bestilt på Electronic Arts Swiss Sàrl. Produktet du har forhåndsbestilt er nå tilgjengelig for forhåndsnedlasting. Klikk på koblingen under for å forhåndsnedlaste produktet

Ja men hvis du prøver å starte spillet etter du har installert kommer den meldingen :) kjipt :p

Men betaen er da over for lengst?

Kanskje fortsette snakket her?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...