Gå til innhold

Battlefield: Bad Company 2 - BETA-tråden (PC)

Anbefalte innlegg

Det er folk som faktisk kjøper PC til 12-13 tusen for å spille dette! :scared: Det sier litt om betalingsvilligheten til enkelte når det gjelder enkelte spill.

Har både PC-beta og PS3 demo. Må si at 12vs12 føles mye mer riktig enn 16vs16 som blir litt vel mange på PC. Optimaliseringen de har gjort fra PS3 Beta til PS3 demo er veldig bra. Det flyter bra der nå. Mye bedre opplevelse enn på PC beta. Blir nok årets fps-spill dette.

Nå er det og en god del andre fordeler med en rask PC også da. :)

Er jo en del spill som med fordel kunne trengt en PC litt opp i prisklassene for å kjøre bra. Samt at det å ha en generelt sett rask PC er meget behagelig. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bortsett fra videoredigering i HD og 3D modellering (er vel få som driver med det på hobbybasis), så er spill det eneste du trenger en rask PC for i dag. Alt annet kan du fint gjøre på en PC/laptop til 5000,-

Ergo bruker folk masse, masse penger for å spille og det er helt greit! :grin: Folk får bruke pengene sine på hva de vil for meg. Jeg synes bare at det sier mye om hvor mye dette betyr for noen.

Lenke til kommentar
Bortsett fra videoredigering i HD og 3D modellering (er vel få som driver med det på hobbybasis), så er spill det eneste du trenger en rask PC for i dag. Alt annet kan du fint gjøre på en PC/laptop til 5000,-

Ergo bruker folk masse, masse penger for å spille og det er helt greit! :grin: Folk får bruke pengene sine på hva de vil for meg. Jeg synes bare at det sier mye om hvor mye dette betyr for noen.

Samme gjelder for bil. Man klarer seg helt fint med en bil til 50k, men digg å ha en bil til 400k ;)

Lenke til kommentar

Hehe, joda det er klart det betyr mer for noen enn for andre. Bare ikke ta dette innlegget feil, det er skrevet med litt for mye innlevelse. ;)

Folk bruker alt for lang tid på å vente på at maskinen skal gjøre ditten og datten.

Har da:

Stasjonær PC: Eneste potente maskinen i huset. Specs i signatur.

kontor-PC: 5 år gammel sak. ( AMD 3500+, 1GB DDR minne, 1 TB HDD.

Bærbar: Ikke noe billig 5000kr makkverk, men har en av de kraftigste dual-corene, 4GB DDR3, og et nogenlunde potent skjermkort.

Samt en skole-PC: Den er bare horribel, ikke giddet sjekke maskinvaren engang. Men helt ny er den...

Imponerende hvor mye du sitter å venter på at noe skal skje, bare ved vanlig bruk. Alt går som i gjørme. Blir griseirritert og aggressiv av å sitte på de andre maskinene.

Ok, den bærbare gjør en tilfredstillende jobb til tider. At jeg nærmest ikke gjør annet enn å vente på den gamle PCen er ikke noe sjokk, mens på den nye Skole-PCen så er det latterlig hvor treg en slik maskin kan være.

Og tenkt at jeg har brukt flere av slike i flere år uten å vite om at det faktisk ikke må være slik. Eller at jeg har vendt meeg til det....

Ergo bruker folk masse, masse penger for å spille og det er helt greit! Folk får bruke pengene sine på hva de vil for meg. Jeg synes bare at det sier mye om hvor mye dette betyr for noen.
Det sier mer om hvordan folk bruker maskinene, samt at det er flere som synes det er tåpelig å kaste bort masse tid på ingenting. Sagt i et ord: Multitasking.

Torrents, Musikk, Nettleser med XX antall tabs, WOrd/excel, E-post, kanskje noen systeminstillinger og mapper, MSN, Skype (?), Steam, samt kanskje et spill oppe.

Ser jeg bort fra sistnevnte så er vel dette ikke altfor unormalt å holde på med en gang.

Samt kanskje noen andre programmer som er spesielt for din hobby. Les: bilde/videoredigering, konverteringsprogram for å kunne se videoer på Ipod/MP3-spiller/mobil, og Winrar. Alle disse fire krever masse av maskinen, og kombinerer du det med noen av nevnte programmene oppe så har du, beklager å måtte si det, men et rent he**ette forran deg med en dårlig maskin. Og det er så mye mindre som kreves for at maskinen går tregt!

Eller kanskje du har lyst å se film? Du fyrer opp den eksterne harddisken som er full av HD-filmer, men for å få det til å gå smooth så må du altså forsikre deg om at andre bakgrunsprogrammer er lukket osv.. (som igjen krever masse tid når filmen er over)

Edit: Ja, eller så kanskje du skal finne frem et par bilder å vise frem elelr se på. Samt at maskinen kanskje skal oppdatere seg, og spotify må naturligvis opp! :D Ja, listen er langt som et dødt år på hva maskinen BØR kunne gjøre uten at du tar det skritt for skritt.

Ps: Alt dette var egentlig tatt fra hva som skjer på maskinen min akkurat nå. Andre klarer sikkert å komme på evig mange andre ting.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg blir rett og slett deppa jeg, når jeg ikke får full eye-candy i et spill. :p

Husker f.eks da Crysis kom ut, og Crytek sa at 8800GTS skulle takle dette spillet med alt på high, så når det kom ut, klarte jeg så vitt medium grafikk. Og jeg kjøpte skjermkorte mest pga. Crysis:P

Jeg kommer og til og kjøpe meg enda et 5870 vist jeg ikke får maxa det ut i retail versonen. :) Sån er det og være grafikk-hore. ^^

Lenke til kommentar
Det er stress med dårlig pc når den ikke har nok minne til å kjøre adobe premier og media encoder...

Poenget mitt var at de fleste bruker ikke disse programmene, så når de kjøper en PC til 13k istedet for 5k, så er det kun for å ha nok kraft til spilling. Det sier mye om hva et spill betyr for enkelte. Det er det ikke noe galt i.

Selvsagt får en slike fanboi svar som at "jeg må kunne pakke ut 100 zip filer, samtidig som jeg redigerer en HD video, kjører CAD og lager 3D modeller i Maya..." dette er bare vikarierende argumenter for å bruke masse penger på hobbyen sin. Svært sjelden at så høye krav til multitasking er reelt. Akkurat som folk som kjøper motorsykkel. Det er dyrt og totalt unyttig, men masse moro.

Lenke til kommentar

Etter å ha debattert med meg selv ganske lenge nå skal jeg faktisk si meg enig med deg ketle. Jeg skulle egentlig motargumentere deg, men etter litt resonnering så fant jeg ut at du har faktisk til dels rett. Jeg kom til å komme på en kompis av meg som nettop kjøpte ny rigg til gud veit hvor mange tusen (vi snakker i7 940 til over 4k, tror det var 8 gb ddr3, hovedkort til over 2k og et ATi 5970) kun for spill. Complete and utter waste, men fikk heldigvis overtalt han til å gå for i5 860 istedet.

Eneste som kan forsvare noe slikt er jo hvis personen faktisk ønsker å ha maskinen i en del år.

Til BF:BC2 eksklusivt har jeg brukt 1600 kr på et nytt skjermkort. Thats it :p PC til 13k hadde jeg fra før hehe.

Lenke til kommentar

Bruker min maskin som multimediestasjon og alt annet egentlig. Sitter f.eks nå og skriver dette på en iPhone. Ja, det funker jo, men det er ørten ganger bedre å sitte foran en duganes pc.

Enkelte kjøpet billig pc, men så kjøper de Xbox, Playstation og stor tv i tillegg.

Jeg ønsker alt i ėn, og da er det ikke dumt å legge penger i det, også med tanke på hvor kjapt hardware blir utdatert. Legger man mer penger i det der og da, så vil man ha et brukbart system lengre.

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderer PCen min del for del. Nå er det skjemrkortets tur, neste gang er det sannsynligivis en oppgradering til i7 systemet.

Nå er min plan og spille BF BC2 i Eyefinity (3x 24"), da må man ha ett skjermkort som duger.

Nå er det vel hakket før vi går off topic her. :p

Lenke til kommentar

Dette er jo skikkelig off topic, men er ikke så mye nytt som skjer i spillet akkurat nå, så da er det jo greit å holde tråden i livet så lenge ingen protesterer.

@Merkoen

Hvordan skjermkort skal du ha for å kjøre i Eyefinity da? Da må du vel fort gå på HD5970 eller HD5870 i Crossfire, ellers vil du ikke kunne kjøre max.

BTW. er det noen her på forumet som har prøvd å kjøre BF:BC2 i Eyefinity enda? Noen som evt. har lyst til å poste noen bilder av BF:BC2 i eyefinity, hadde vært kult å se noen screenshots eller noe :)

Videoer også for den saks skyld.

Gleder meg til retail versjonen er klar, 4. mars så braker det løs i heimen, da ser jeg ikke bortifra at det blir både LAN og vill døgnrytme.

Frem til da må jeg klare å bygge ferdig maskinen min...

Project|Cartman ....

Endret av bad__ip
Lenke til kommentar

Har ikke plass til 3 skjermer på pulten jeg.. :(

Og har nvidia, men kommer vel snart noe sånt der også?

Selv om ikke såå gøy å spille på to skjermer på midten er... i midten..skulle gjerne hatt "Halv" eyefinity. altså hovedbilde på en skjerm, mens en annen skjerm viser (i mitt tilfelle) ekstra på høyre.

Noen som vet tid det kommer ny patch? Misliker å ikke kunne knife fort nok (for dårlige "binde" muligheter)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...