Gå til innhold

Lanserer aggressive anti-pirattiltak (PC)


Anbefalte innlegg

Som om ikke spillprisene er høye nok fra før, så får også spillene en utløpsdato!

Det er nok heller snakk om konkurser. Se 20 år tilbake i tid. Hvor mange av spillprodusentene i 1990 holder på i dag? 30%?

 

Jeg forstår ikke hvorfor produsentene ikke har gått over til minnepinner?... <..>

Fordi det er akkurat like enkelt å knekke som diverse CD/DVD kopisperrer. Overvåk den kjørende programkoden + kommunikasjonen med USB-porten + noen triks med koden = knekk.

 

For ikke å snakke om alle som vil klage over at det er så lett å miste minnepinnen.

 

Og hva gjør man om 20 år? Tvinger den inn i Hyperduper-porten med hammer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er bare for dumt, her klager man over at man ikke kan spille på hytta pga dårlig dekning? Er man i dag virkelig blitt så avhengig at man pokker ikke kan reise på hytta å finne på annet å gjøre enn å spille?

 

Hva blir det neste? At dere ikke har tid til kjæresten, ungene, vennen (fyll inn det som passer) fordi dere skal spille?

 

Klag for faen meg over ting som er viktig å klage over, ikke dette banale tullet her!

 

Folk som dere (og da snakker vi om de som truer med boikott og diverse fordi de ikke kan spille på hytta mm) burde vært sendt på avvenningsklinikker. For det er det dere er!

Lenke til kommentar

Heh. Husker jeg skulle spille Braid som jeg kjøpte via steam på toget. Måtte snike meg på et trådløst nett da vi sto stille for å få logget inn for å spille. Tåpelige greier. Jeg holder meg til xbox360 spill, spill uten drm og utvidede demoer:P. Ikke pokker om jeg gidder å kjøpe flere spill som innstallerer skit på maskina, krever internettilkobling eller kun kan aktiveres et bestemt antall ganger på et bestemt antall maskiner. Har jeg betalt for et produkt vil jeg bruke det når og hvordan jeg vil. Får jeg ikke det finnes det andre metoder som er gratis og vanvittig brukervennlige og lettvinne.

 

 

bla bla bla tullprat og vås

 

Dette er ikke det tråden handler om. Har du ikke annet å drive med enn å klage på andre kan du lage deg en blogg eller en egen tråd. ktnxbye.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
Ikke pokker om jeg gidder å kjøpe flere spill som innstallerer skit på maskina, krever internettilkobling eller kun kan aktiveres et bestemt antall ganger på et bestemt antall maskiner. Har jeg betalt for et produkt vil jeg bruke det når og hvordan jeg vil.

 

Har du i det hele tatt lest artikkelen? Fortell meg hvor man i dag ikke har internett da, Telenor oppgir en areal dekning på over 86%, og dette øker for hvert år. Men det er klart, noen vil jo bare ikke betale for ett produkt når de kan ta det gratis (med modifikasjoner) i steden for.

 

 

bla bla bla tullprat og vås

 

Dette er ikke det tråden handler om. Har du ikke annet å drive med enn å klage på andre kan du lage deg en blogg eller en egen tråd. ktnxbye.

 

Skal du quote meg så får du gjøre det riktig, ikke legg inn ord og meninger jeg ikke har sagt. Og hvordan kan du si at innlegget mitt ikke handler om UBI sitt nye system for kopi beskyttelse når ett av poengene nettop er dette med internett dekning og hytta? Prøv å bruk hodet til annet enn fyllplass mellom øra, det pleier å hjelpe.

 

At pirater ødelegger for mange firmaer er da vitterlig bevist mang en gang, at man ønsker å verne om sine verdier er jo helt forståelig. At det går utover de som betaler for det er desverre bare ett onde vi må leve med, for nå. Støtt den industrien dere ikke klarer dere uten, betalt for spillene dere bruker store deler av livet deres på. Eller slutt å klag.

Lenke til kommentar

 

Ikke pokker om jeg gidder å kjøpe flere spill som

 

innstallerer skit på maskina, krever internettilkobling eller kun kan aktiveres

 

et bestemt antall ganger på et bestemt antall maskiner. Har jeg betalt for et

 

produkt vil jeg bruke det når og hvordan jeg vil.

 

 

 

Har du

 

i det hele tatt lest artikkelen? Fortell meg hvor man i dag ikke har internett

 

da, Telenor oppgir en areal dekning på over 86%, og dette øker for hvert år. Men

 

det er klart, noen vil jo bare ikke betale for ett produkt når de kan ta det

 

gratis (med modifikasjoner) i steden for.

 

 

 

 

 

bla bla bla tullprat

 

og vås

 

 

 

Dette er ikke det tråden handler om. Har du ikke annet

 

å drive med enn å klage på andre kan du lage deg en blogg eller en egen tråd.

 

ktnxbye.

 

 

 

Skal du quote meg så får du gjøre det riktig,

 

ikke legg inn ord og meninger jeg ikke har sagt. Og hvordan kan du si at

 

innlegget mitt ikke handler om UBI sitt nye system for kopi beskyttelse når ett

 

av poengene nettop er dette med internett dekning og hytta? Prøv å bruk hodet

 

til annet enn fyllplass mellom øra, det pleier å hjelpe.

 

 

 

At

 

pirater ødelegger for mange firmaer er da vitterlig bevist mang en gang, at man

 

ønsker å verne om sine verdier er jo helt forståelig. At det går utover de som

 

betaler for det er desverre bare ett onde vi må leve med, for nå. Støtt den

 

industrien dere ikke klarer dere uten, betalt for spillene dere bruker store

 

deler av livet deres på. Eller slutt å

 

klag.

 

 

 

Mer tullprat. Inlegget ditt var ikke

 

relevant til anti-pirattiltak, men kun en tirade mot folk som liker dataspill.

 

Dekningen du referer til er heller ikke relevant for de fleste da jeg ikke kan

 

se noen rettferdiggjøring i at jeg skal være nødt til å kjøpe turbo-3g fra

 

telenor (som jeg regner med er hva du referer til med dekning) for å kunne

 

spille spill jeg har betalt for. Jeg betaler gjerne for produktet, men jeg ser

 

gjerne at de dropper skit som gjør at jeg ikke får spillt eller kun innstallert

 

det x antall ganger før jeg må ringe og be pent om å få lov til å innstallere

 

det en gang til. Dette har jo gang på gang vist seg å være fullstendig ubrukelig

 

da jeg ikke vet om et eneste kommersiellt program det ikke er mulig å finne

 

crack til.

 

 

 

 

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

Ikke pokker om jeg gidder å kjøpe flere spill som innstallerer skit på maskina, krever internettilkobling eller kun kan aktiveres et bestemt antall ganger på et bestemt antall maskiner. Har jeg betalt for et produkt vil jeg bruke det når og hvordan jeg vil.

 

 

 

 

 

 

 

Har du i det hele tatt lest artikkelen? Fortell meg hvor man i dag ikke har internett da, Telenor oppgir en areal dekning på over 86%, og dette øker for hvert år. Men det er klart, noen vil jo bare ikke betale for ett produkt når de kan ta det gratis (med modifikasjoner) i steden for.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bla bla bla tullprat og vås

 

 

 

 

 

 

 

Dette er ikke det tråden handler om. Har du ikke annet å drive med enn å klage på andre kan du lage deg en blogg eller en egen tråd. ktnxbye.

 

 

 

 

 

 

 

Skal du quote meg så får du gjøre det riktig, ikke legg inn ord og meninger jeg ikke har sagt. Og hvordan kan du si at innlegget mitt ikke handler om UBI sitt nye system for kopi beskyttelse når ett av poengene nettop er dette med internett dekning og hytta? Prøv å bruk hodet til annet enn fyllplass mellom øra, det pleier å hjelpe.

 

 

 

 

 

 

 

At pirater ødelegger for mange firmaer er da vitterlig bevist mang en gang, at man ønsker å verne om sine verdier er jo helt forståelig. At det går utover de som betaler for det er desverre bare ett onde vi må leve med, for nå. Støtt den industrien dere ikke klarer dere uten, betalt for spillene dere bruker store deler av livet deres på. Eller slutt å klag.

 

 

 

 

 

 

 

 

Mer tullprat. Inlegget ditt var ikke relevant til anti-pirattiltak, men kun en tirade mot folk som liker dataspill. Dekningen du referer til er heller ikke relevant for de fleste da jeg ikke kan se noen rettferdiggjøring i at jeg skal være nødt til å kjøpe turbo-3g fra telenor (som jeg regner med er hva du referer til med dekning) for å kunne spille spill jeg har betalt for. Jeg betaler gjerne for produktet, men jeg ser gjerne at de dropper skit som gjør at jeg ikke får spillt eller kun innstallert det x antall ganger før jeg må ringe og be pent om å få lov til å innstallere det en gang til. Dette har jo gang på gang vist seg å være fullstendig ubrukelig da jeg ikke vet om et eneste kommersiellt program det ikke er mulig å finne crack til. Spill er også temmelig overpriset i forhold til store hollywood filmer på tross av at det ikke er noen skuespillere med million kontrakter. Bransjen vet at de kan drive på den måten og derfor slutter de ikke. Har sett flere spill til 699 og det er da det begynner å bli tåpelig.

 

Det vil altid våre piratkopiering og diverse forsøk på å kvele piratvirksomheten har feilet. Men det finnes mange som piratkopirer fordi de føler seg dårlig behandlet av selskaper som tilsynelatende misliker fansen sin. Selskaper som saksøker for vanvittige summer, implementerer tungvinte drm systemer, slipper uferdige spill, melker et produkt til det uendelige og krever tåpelige summer for dlc som burde vært eller allerede er i spillet.

 

Alt dette er ting som ødelegger enhver lojalitet en gamer har til et studio. På den annen side vil et studio som har en god mediaprofil og får positiv omtale av både gamere og diverse nettsteder ha en lojal tilhengerskare som ønsker å støtte opp om studioet og de spillene de produserer. Jeg spiller heldigvis primært på konsoll og der er det fortsatt ingen plagsomme inngrep som er foretatt mot piratkopiering noe som gjør at jeg trygt kan kjøpe et nytt spill uten å være bekymret for å måtte streve med drm av noe slag. Men den dagen dette kommer til konsoll vil jeg uten tvil chippe konsollen og laste ned spillet som introduserer djevelskapet.

 

Power to the people etc....

 

 

 

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
Jeg har store problemer med ett slikt system.

 

Om tyve år, når jeg vil gå tilbake og kose meg med gode gamle klassikere, hva skjer da når spillet går online for å prate med aktiveringsserveren?

 

Oisann, spillet er ubrukelig.

Det er litt ironisk at jeg skal påpeke det, så glad jeg er i Steam, men likevel.

Har du prøvd å ta frem noen 20 år gamle spill for å spille de nå? Hvor mange PCer klarer 5,25-tommers disketter eller kasetter? Tror det er stor sjanse for at spillene dine uansett ikke vil være kompatible med Windows 2030 eller Mac os SnowGiraffe.

 

Hvis de klarer å få det til er det nok stor mulighet for at systemet er oppe og går i overskuelig fremtid, og det trenger vel ikke kreve så mye trafikk så det burde ikke være noe problem å autentiseres over mobilnettet (gprs/3G eller 7G eller hva enn som måtte dukke opp...)

 

Jeg vil absolutt si at dette er veien å gå, ulempene blir glatt overskygget av fordelene med at man slipper DVDen og kan enkelt logge inn med sin engen konto og spille på en annen maskin om man vil. Problemene med ripete/ødelagte eller mistet DVD forsvinner jo også.

 

Etter erfaring med Steam og EAlink vil jeg si at online login er myye bedre enn andre løsninger på piratproblemer.

 

Om jeg har? Ja, ved flere anledninger, ikke er det spill som bruker 5.25-disketter eller kasett heller. Spillene er fint kompatible med en emulator. Og 20 år er lenge, serverene kan fint være nede om 10, eller 5.

 

Forøvrig synes jeg fokuset er litt underlig "denne ulempen er ikke så alt for stor", greit nok, den er ikke det, men hva så? Det er fortsatt en ulempe man påføres til ingen nytte. Hvorfor skal vi akseptere ulemper fra ineffektive antipirattiltak i det hele tatt?

 

AtW

 

Vil bare bruke anledningen til å takke alle der ute som ikke gidder å betale for ett spill, slik at resten må lide.

 

Du kan takke utgiverene, ingen tvinger de til å implementere inneffektive drittiltak på spillene sine.

 

AtW

Lenke til kommentar

@ Desdichado noen oppholder seg på hytten mer enn en uke, kan være hele julen og nyttarsaften på hytten. Uten internett, og ja jeg koser meg gjerne med et spill i noen av timene der :thumbup:

 

@ Simen1 Du sporte om noen hadde spilt uten Internett i 2009 mer enn èn gang? Ja uten tvil, flere ganger faktisk :p

 

 

 

 

Liker ikke helt at man må velge mellom to onder (SecuRom, Internett tilkobling), men velger heller Ubisofts løsning for øyeblikket :)

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar
Jeg vedder hodet mitt på at noen hacker dette før en måned er gått :w00t:

 

Akkurat det er det ingen tvil om! At det tar så lang tid i det hele tatt tviler jeg på.. Det som er trist er at folk faktisk ser frem til at cracken kommer ut. Det understreker jo bare behovet for å lage systemer som skal hindre pirat kopiering av spill.

 

Og det med internett ser jeg ikke store problemet med! Hvis man oppholder seg over lengre tid på hytten, hadde jeg kjøp meg 3G uansett, i huset er man alltid tilkoblet. Slik jeg forstår dette, er det bare snakk om verifisering ved oppstart. Uansett, det finnes flere flotte spill som er gitt ut og kan by på enkel "utfyllings" tidsforbruk. Må vel ikke spille det nyeste og beste?

 

Dette tiltaket vil jeg ikke påstå at rammer betalende, man har "alltid" internett!

Lenke til kommentar
Jeg vedder hodet mitt på at noen hacker dette før en måned er gått :w00t:

 

Akkurat det er det ingen tvil om! At det tar så lang tid i det hele tatt tviler jeg på.. Det som er trist er at folk faktisk ser frem til at cracken kommer ut. Det understreker jo bare behovet for å lage systemer som skal hindre pirat kopiering av spill.

 

Nei, det understreker behovet for å ikke lage antipirat-tiltak som går utover de som kjøper spillet.

 

AtW

Lenke til kommentar
*snip*

 

Nei, det understreker behovet for å ikke lage antipirat-tiltak som går utover de som kjøper spillet.

 

AtW

 

Hvis du har løsningen til hvordan de skal holde borte piratene og uten at kjøpere blir påvirket, så tror jeg du hadde blitt veldig fort, veldig rik!

 

Jeg har ihvertfall løsningen på hvordan de kan like effektivt som i dag bekjempe pirater, og ikke påvirke kjøperene med vonde drm-tiltak.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...