Njaal Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Når jeg kjører Hardwaremonitor(4.0.3.4) Sier den til meg at -12V er -7,35V... Har målt spenningen direkte på hovedkortet, spenningen er -12V. Har også prøvd MotherBoardMonitor 5.0 den sa det samme. Den skal støtte hovedkortet mitt!(Noe som er uvist om Hardwaremonitor.) Så det jeg lurer på er om noen har et likt hovedkort og får eventuelt samme feil?? Slik at jeg med trygghet kan sende det tilbake til komplett.no! Lenke til kommentar
Duke Soforth Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Har du forsøkt Winbond Hardware Doctor som følger med på cd'en til hovedkortet? Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Har du forsøkt forumet til Motherboard Monitor? MBM5 sin skaper, Alex van Kaam, svarer meget raskt på spørsmål stilt der (fått svar på alle mine spm innen en arbeidsdag) Jeg får forøvrig også -7V på -12V og -1,3V på -5V, så det er ikke snakk om noen produksjonsfeil. Du vil også få samme måling med Winbond Hardware Doctor. Men både -12V og -5V er spenninger som kun blir brukt av ISA-kort, og er nå derfor verdiløse og uten lenger praktisk verdi... Lenke til kommentar
Njaal Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 Takk for hjelp, skjekket winbond og den viste ikke disse spenningene....(-12V og -5V) Og da kan vi vel konkludere med at kortet er i orden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå