ts2101 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Hey... en kammerat skal til å skaffe seg en gaming-setup, men ønsker den å være billigst mulig... her snakker vi om hele sulamitten... pc'n, skjerm, tastatur, mus, høytaler!!! han ønsker spesielt et fremtidsrettet kabinett med god luftflyt og gjerne støvfilter, samt så planlegger han å overklokke systemet når innmaten begynner å synge på sine siste dager før den takker for seg og sceneteppet går ned (ingen av oss har overklokket før, så dette kommer til å bli spennende)..... har dere noen forslag??? Endret 27. januar 2010 av ts2101 Lenke til kommentar
Kasju nøtt Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Et max budsjett hadde jo vært flott! Så tida vår ikke går til spille, mener jeg Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) jeg tror vi kan gå ut ifra ca 9 store høvdinger er max budsjettet her.... BTW så ønsker han gjerne at kabinettet er med vindu, men det er ikke et must! så det er bare å komme med forslag angående mini, midi, full-tower kabinett baserte pc! Endret 27. januar 2010 av ts2101 Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 SUM: 8 848,- u/ OS og høytalere/headset. Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB OCZ DDR3 4 GB Black Edition CL8 Dual Ch. Gigabyte GA-770TA-UD3, Socket-AM3 AMD Phenom II X4 955 Black Edition OCZ StealthXStream strømforsyning 600W Lancool PC-K62, Miditower, Sort Samsung DVD brenner SH-S223C Sapphire Radeon HD 5850 1GB GDDR5 BenQ 24" LCD G2412HD Sort Logitech MX518 Optical Gaming Mouse Logitech DeLuxe 250 Tastatur sort, Bulk Bra oppsett med 5850-kortet som yter som 5870 hvis du klokker det (veldig bra value for the money). HK med nye USB3.0. Rask prosessor til en veldig bra pris. Raskeste spinnedisk på markedet (på 7200rpm). God 24" skjerm til kjempebra pris. Knall kabinett med bra kjøling, støvfiltre der det skal være, pent og kampanjepris. Gamingmus som anbefales av alle jeg kjenner. Kjempebillig tastatur som veldig mange gamere sverger til! Rimelig og grei PSU. Høytalere til PC kan jeg rett og slett ikke uttale meg om. Windows 7 HP Norsk 64-bit koster evt. 825 kr hos netshop.no. Netshop.no er forøvrig veldig bra og raske med levering. Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) takker for svaret...har selv hatt god erfaring med netshop men er det så bra med negativt lufttrykk i kabinettet kontra positivt aka PULL istede for PUSH effekt med luftflyten? ser bare for meg at kabinettet trekker til seg støv gjennom små hull o.l. men hva med denne brukt? http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/12838 for så å sette det over til evt. nytt, bedre kabenett med bedre luftflyt? kan dette lønne seg, eller vil det bli mer arbeid enn det gjør nytte? ingen av oss har vært borti vannkjølling før (med untak av et h50 all-in-one system fra corsair)...! har selv et antec 1200 som jeg er svært fornøyd med og skal skaffe nytt skjermkort(MAX 1 høvding) samt ny disk(-er) for OS og programmer.... blir det svært merkbart i ytelsen (ikke i test, men i opplevelse) hvis jeg bestemmer meg for X2 nye disker i raid0??? Endret 28. januar 2010 av ts2101 Lenke til kommentar
Pstereo Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Hvorfor skulle det være negativt lufttrykk i maskinen? Alle steder på kabinettet hvor det er slike små hull, er det støvfilter bak. , det gir godt inntrykk. Ja, hva med denne brukt? Hva mener du her egentlig? Og hvordan vet du at dette kabinettet ikke har god luftflyt? Kan hva lønne seg? Vannkjøling? Hvem har nevnt det? Klarer ikke lese tankene dine her, prøv å formulere deg godt! Stor forskjell ift. hva? Det kommer an på hva slags disk du har nå, hva slags disker du vil sette i raid0 og hva slags spill du spiller. Men generelt er det min oppfatning at f.eks. 2 stk Samsung F3-disker i raid0 gir mye ytelse for pengene. Endret 28. januar 2010 av E-asy1985 Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Ja, hva med denne brukt? Hva mener du her egentlig? Og hvordan vet du at dette kabinettet ikke har god luftflyt? Kan hva lønne seg? Vannkjøling? Hvem har nevnt det? Klarer ikke lese tankene dine her, prøv å formulere deg godt! Sorry.... glømte å legge til link.... http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/12838 på denne som er brukt følger det med en del fancy innmat....deriblant vannkjøling, Intel I7 920+++ Angående kabinettet med ''dårlig'' luftflyt, så var det med tanke på antec 300 kabinettet som følger med den som er annonsert brukt, pga dårlige muligheter for cabel-management.... beklager misforståelsen....og takker for alle svar og all konstruktiv kritikk.... Endret 28. januar 2010 av ts2101 Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Angående nåværende disk som jeg har (5 år gammel,WD 500GB) skal inn i en eldre ''hytte pc''. Den nye disken (evt. diskene) er nå mest med tanke på om jeg skal gå for en Samsung F3 på 1TB og vente på at SSD'ene faller i pris(for OS+programmer) eller to på 500GB i raid0... Har sett på WD's velicioraptor, men fant ut at de bråker for mye og koster mer kontra ytelse, samt kapasitet, i forhold til F3 (bare rett meg hvis jeg tar feil) Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 hva med å bruke denne for HK https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=513311 dette skjermkortet https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579211 og oppgradere senere med et tilsvarende skjermkort til??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå