tribbz Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Har kjøpt ny maskin i deler og med mye om og men fått den sammen. Jeg får starta den og gått i bios og gjort en endring der (noe med achi i forbindelse med SSD disken) og endra boot-rekkefølge. I bios står CDromen oppført på IDE primary master med navn og alt, men når jeg starter maskinen vil den ikke boote fra plata. får opp en feilmelding først der det står "no hard drive found" så blinker skjermen en gang før denne meldingen kommer opp: "Reboot and select proper boot device or insert boot media to selected boot device and press a key" Noen som vet hva som kan være galt? CD-plata skal være i orden da jeg testa den på en annen maskin med hell. mvh Tribbz Lenke til kommentar
johome Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Gå inn i BIOS : Boot > Boot Device Priority. Sjekk om CD står som førstevalg der. Lenke til kommentar
tribbz Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) "Jeg får starta den og gått i bios og gjort en endring der (noe med achi i forbindelse med SSD disken) og endra boot-rekkefølge." Som du ser har jeg allerede gjort det, kom kanskje litt dårlig frem men den står altså på CD som første boot valg. Noen andre ting da? Endret 27. januar 2010 av tribbz Lenke til kommentar
ivanito Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Det eneste jeg kan se at du ikke har prøvd er å evt prøve CDromen i en annen pc. Jeg har selv opplevd å motta en cdrom som ikke har virket fra start. Og ja, jeg fant den i bios, men den leste ikke dvden min. (cder fungerte helt fint, merkelig.) Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 "Jeg får starta den og gått i bios og gjort en endring der (noe med achi i forbindelse med SSD disken) og endra boot-rekkefølge." Som du ser har jeg allerede gjort det, kom kanskje litt dårlig frem men den står altså på CD som første boot valg. Noen andre ting da? Hei! Prøv å gå inn i safe modus, logget på som ADMINISTRATOR og se om du får den til å boote da? Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
tribbz Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 "Jeg får starta den og gått i bios og gjort en endring der (noe med achi i forbindelse med SSD disken) og endra boot-rekkefølge." Som du ser har jeg allerede gjort det, kom kanskje litt dårlig frem men den står altså på CD som første boot valg. Noen andre ting da? Hei! Prøv å gå inn i safe modus, logget på som ADMINISTRATOR og se om du får den til å boote da? Vennligst BmOnline Er en tom uformatert harddisk, så det går nok ikke Men anyhow, tror jeg fant feilen. Jeg kjøpte ikke ny dvd/cd rom men tok den fra den gamle maskinen, en plextor dvd brenner. Den ville ikke boote DVD'n med win7, men den boota på en xp cd plate. så jeg kobla til en ekstern DVD brenner og boota DVD'n fra den og det ser ut til å fungere fint, holder på nå.. Så problemet var en DVD brenner med visse identitetsproblemer Takk for svar her mvh Tribbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå