Gå til innhold

Trenger ny mp3-spiller, anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Ser ut til at mp3-spilleren min, Samsung T9, begynner å synge på siste verset så det er på tide å kjøpe en ny. Etter å ha tatt en titt på stickyen så skal jeg prøve å gi mine "kriterier" så godt som mulig:

Lydkvalitet

Her blir jeg mest sannsynlig å bruke søppelørepropper som det står i stickyen eller så blir jeg å kjøpe noen nye propper til under tusenlappen, ikke noen voldsomme greier altså. Har hørsesskade uansett så ville neppe hørt noe merkbar forskjell :wee:

Kapasitet

Spilleren jeg har nå har en kapasitet på 4GB og jeg har vært nære på ved å fylle den grensen. Kunne godt tenkt meg litt mer plass bare så jeg har mulighet til å ha enda mer musikk inne på spilleren som jeg nesten aldri blir å høre på, så hvis vi dobler det til 8gb eller der omkring?

Bruksområde

Den vil i all hovedsak bli brukt på bussen, spasere til/fra skolen, sykle til/fra jobb, og koblet opp mot en elendig boomblaster på jobb fra tid til annen.

Skjermstørrelse

Her ble jeg straks usikker på hva jeg skal svare. Klarer meg helt fint med størrelsen som er på min T9 nå og hadde en 2gb Ipod Nano hvor jeg også klarte meg helt fint med skjermstørrelsen. Ingen spesielle krav her altså, men ser helst at det ikke blir noe mindre enn det jeg har nå.

Lydformater

Er vel i all hovedsak .mp3 og .wav som jeg stiller som krav, kan ikke huske at jeg har benyttet meg av andre formater på spilleren jeg har nå eller ipoden jeg hadde for mange år siden.

Video

Ikke viktig

Pris

Veldig usikker på hva jeg skal skrive her, men ser helst at den ligger nærmere 2000kr i pris fremfor 3000kr hvis man kan si det på den måten.

Annet

- Spilleren jeg har nå kan jeg kun lade opp via USB-utgangen på datamaskinen min. Ganske plagsomt hvis det ikke er en PC i nærheten når man trenger å lade batteriene så jeg ser helst at den kan lades opp ved å plugge kontakten i veggen.

- Jeg vil også ha mulighet til å be spilleren sortere filene etter ID3-tag fremfor filnavn.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iriver e30

8GB

Radio

Veier nesten ingenting

Bruker standard usb kabel

Koster 700 hos dustin home

52 timers batteritid

Inkludert video og bildespiller, men skjermen er nesten for liten til slikt.

Spillelister er jeg ikke sikker på, lagt bare på masse låter og kjører alt på shuffle/random.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg vil ha spillelister er at på jobben min kan jeg ikke bruke shuffle/random siden jeg hører på en del metal som de på jobben ikke vil like. Da blir det bedre hvis jeg spiller noe musikk jeg vet de kan like og som jeg selv også liker, så kan jeg spare metal'en til øreproppene :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Problemet med den listen er spillelistekriteriet. Er få spillere som har on-player spillelisteredigering, og de som har det har bare on the go spillelister- dog det holder i ditt tilfelle. Cowon D2 støtter dette og er slik sett et bra valg, men må advare mot at støtten dens for vanlige spillelister er ganske sugen. DVS du kan lage "dynamiske" (som fosvinner når du syncer med PC; er det vel) spillelister på spilleren, men du får problemer med å lage normale spillelister på PC. D2 er også en av få spillere du får kjøpt dedikert lader til, selv om det egentlig ikke har noe å si siden du bare kan kjøpe en veggplugg med USB utgang som funker på stort sett alt.

Lenke til kommentar

Da kan jeg godt stryke bort spillelistekravet mitt om at jeg burde kunne lage forskjellige spillelister på selve spilleren. Ble litt usikker på det du skriver om spillelister, blir det kun problemer hvis man tar "kravet" mitt i betraktning eller gjelder det uansett? Hørtes skummelt ut hvis det blir problemer å lage normale spillelister på PC.

Ser på anythingbutipod at de anbefaler Cowon iAudio D2, er det den dere tenker på når dere kun skriver D2?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

"problemer" ved at listen over mulige spillere blri veldig mye kortere. Pluss at D2 er omtrent umulig å få spillelister på. Dropper du kravet, anbefaler jeg heller Sony E440. Den har det du trenger i en mer kompakt løsning til halve prisen av D2, som forøvrig er Cowon D2 ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...