Galactic Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Hei alle sammen , jeg lurer på en ting , passer de sammen : NIKON kamera SIGMA Zoom Lens APO 70-300mm F 4-5.6 DG MACRO SIGMA Teleconverter APO TELE CONVERTER 1.4x EX DG Takk for hjelpen. Endret 27. januar 2010 av Simon Aldra Emnetittel endret Lenke til kommentar
Spook Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ja, det skal gå bra, men du mister autofokus siden kombinasjonen vil gi blender F 5.6-8. Du kan med andre ord kun fokusere manuellt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Er objektivet tilpasset Canon og telekonverteren Nikon så går det ikke"eller en hvilken som helst annet kameramerke",begge må være tilpasset sammen innfestning som på kameraet. Endret 27. januar 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Galactic Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Hei alle sammen igjen . Nå endelig har jeg skaffet meg en , SIGMA APO TELE CONVERTER 1.4x EX DG til SIGMA Zoom Lens APO 70-300mm F 4-5.6 DG MACRO . Takk for hjelpen - SORY de passer IKKE i det hele tatt , er det jeg som greier ikke å sette det sammen riktig eller må man bruke spesiel teknik , instillinger i kamera , linse , eller virklig de passer ikke ? Har prøvd med TAMRON f 2.8 70 - 200 mm funker OK ingen problem , men hvorfor converter SIGMA passer ikke med SIGMA linse F4.5 - 5.6 70-300 mm??? Takk for hjelpen og komentarer . Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Ta og se på de to objektivene,er det noen forskjell på dem.Se spesielt om bakre linseinnfatning stikker litt lengere ut en i det andre objektivet. Og kan du bruke begge objektivene rett på kameraet uten konverteren påmontert. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Det er nok en fysisk sperre i Sigmaobjektivet. Den er der fordi det er en jævlig dårlig ide å bruke teleconverter på et sånt objektiv. Teleconverter reduserer en allerede middelmådig kvalitet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Objektivet er vel ikke beregnet brukt sammen med converter, dette gjelder ikke bare for det merket, men alle. Feks kan ikke canons converter brukes på alle canonobjektiver, kunn et lite antall av dem Lenke til kommentar
Galactic Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Takk for hjelp , nå vet jeg hvor er problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå