lasse_hansen87 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hei sann. Tenkte å se på motorvarmer til Audi A4 1,8T, jeg tenkte da på en motorvarmer som varmer opp olja, eller hvordan det funker. Altså den typen som minsker slitasje på motor når man starter opp en kald vinterdag... Hørte det var to typer motorvarmer, en som gjør at motoren bil varm, altså, den blåser varmt ut av ventilasjons lukene i bilen med engang Og den andre typen som varmer opp selve olja, dette er jeg på utkikk etter, altså den som minster slitasjen.. Finnes det noe sånt til Audi A4 1,8T 97Mod Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Skill mellom kupévarmer og motorvarmer. Kupévarmeren består av en varmevifte montert inne i bilen som (som du sier), varmer opp kupeen slik at vinduene blir isfrie osv. Motorvarmer varmer opp kjølevannet / motoroljen slik at motoren er nære ved driftstemperatur når man starter den. Som regel er disse sammenslåtte enheter, f.eks i DEFA-pakker, men det finnes også å få kjøpt hver for seg. Har du råd kan du få det installert hos verksted. Hvis ikke finnes det pakker man kan installere selv, dette krever da noe mekanisk kompetanse. Endret 27. januar 2010 av Fisk1 Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg hørte på torshov, da sa at det KUN var kupevarmer å få tak i til bilen min.. Så derfor lurte jeg på om det var noen andre levrandører eller noe som har motorvarmer for min bil Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Her hos defa, på menyen til venstre, har du et verktøy som heter "finn din motorvarmer". Prøv den, så ser du om det er mulig å skaffe. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 DEFA sine blokkvarmere er vel rimelig universale tror jeg? Det er "plugger" eller "propper" på blokka som du skal fjerne, og banke inn blokkvarmeren etter hva jeg har forstått, og jeg har vansker med å tro at DEFA ikke leverer til din bil. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Her hos defa, på menyen til venstre, har du et verktøy som heter "finn din motorvarmer". Prøv den, så ser du om det er mulig å skaffe. Har sjekket denne, men skjønner ikke noe av denne.. hehe Lenke til kommentar
tNy Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hør på ditt lokale Audi verksted. Koster ingenting å få ett svar. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Okay, takk skal du ha =) Får ringe å høre Sjekket inne på Defa nå istad, og fant motorkoden min og sånn, A4 1.8 T 95 - - AEB/AJL 759 C 750 C 785 762 B Men jeg skjønner ikke stort av det greine der.. hehe Endret 27. januar 2010 av lasse958 Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Sjekket forresten på mekonomen nå, og fant denne, den kom opp under tilbehør når jeg tastet inn reg nummer.: Motorvärmare universal / Kupé- og motorvarmere Info: Modellanpassade motorvärmare finns under reservdelar, tillbehörsgruppen. Artikkelnr: 27-RE1000 Benevning: Motorvarmer Effekt: 1000 W Text: Calix Info: Värmaren ansluts utanför motorblocket med en slanganslutning (19 mm) och är utrustad med överhettningsskydd och termostat. Termostatreglerad med frånslag vid 80°C (+/- 3°C) och tillslag vid 69°C (+/- 4°C) Info: Calix Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Og den andre typen som varmer opp selve olja, dette er jeg på utkikk etter, altså den som minster slitasjen.. Du ønsker ikke den typen motorvarmer som varmer opp selve olja. De monteres utenpå bunnpanna (der olja befinner seg). Det er en dårlig løsning som tilfører mye mindre varme til motoren. Brukes bare hvis det ikke lar seg gjøre å montere en vanlig motorvarmer. Du ønsker ikke heller ikke den typen som monteres utenpå motorblokka (som referert i siste innlegg). Gir lite varme til midten av motoren og alt for mye fyring for kråka. Det du ønsker er motorvarmer av typen som monteres i kjølevæska i motorblokka. Vann er en utmerket varmeleder sprer varmen godt rundt i motoren. Olja blir uansett fort varm når den strømmer gjennom en forvarmet motorblokk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå