South_Bridge Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Har installert wine med pakkebehandleren og jeg får kjøre programmer med wine. Feks spotify. Spotify starter men ingen lyd blir spilt av og spotify informerer at den mangler et lydkort. Åpner jeg opp winecfg og trykker på "audio" tabben så krasjer hele greia med at "The program winedbg.exe har encountered a serious problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience." Er det noen som har hatt det samme og løst problemet? Ser folk driver å renamer "/usr/lib/wine/winearts.drv.so" men jeg har ikke denne fila engang... :-/ Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hmmmmmmmmmmm, dette kan være pulseaudio relatert kanskje? Dunno Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 hva er det og hvordan løser jeg det (problemet)? :-) Lenke til kommentar
Plankegang Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg har det samme problemet, skal gi beskjed om jeg finner ut noe. Lenke til kommentar
Plankegang Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 At winecfg kræsjer er visstnok en bug i 64-bits versjonen av wine. Følgende bugrapport sier at du kan kjøre winecfg i 32-bits modus. kjør da "wine32 winecfg". Dette forhindrer at wine kræsjer, men jeg regner med du fremdeles ikke kan få lyden til å fungere av den grunn? https://bugzilla.redhat.com/show_bug.cgi?id=522941 Lenke til kommentar
Plankegang Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg fulgte veiledningen under "Doing the Work 1: Changing audio priority" på denne siden, og fikk da ingen feilmelding lengre i (wine32)winecfg. Men nå vil ikke spotify starte hos meg. Kanskje du har bedre hell? http://fedorasolved.org/Members/fenris02/p...searchterm=wine Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Jeg fulgte veiledningen under "Doing the Work 1: Changing audio priority" på denne siden, og fikk da ingen feilmelding lengre i (wine32)winecfg. Men nå vil ikke spotify starte hos meg. Kanskje du har bedre hell? http://fedorasolved.org/Members/fenris02/p...searchterm=wine JEG HAR LYD! takk for linken! Det jeg gjorde: 1. installerte wine via Legg til/fjern programmer 2. installerte OSS og noe annet (wine avhengigepakker, SIKKERT unødvendig!) 3. installerte pulseaudio 4. kjørte kommandoen: "su -c "yum install alsa-plugins-pulseaudio pulseaudio pulseaudio-module-jack alsa-plugins-jack jack-audio-connection-kit tuned"" * notat: punkt 2 og 3 ble gjort da jeg ikke fikk det til å funke out of the box ved å installere wine fra pakkebehandleren. jeg søkte da på wine og prøvde meg frem med å installere det jeg fant (haha, lol). og nå funker det altså! Jeg kjører wine32 da jeg ikke ser helt vitsen i å prøve å få det til å funke med 64bitten. Jeg har spotify og er happy problem løst... (for min del ) Endret 27. januar 2010 av South_Bridge Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ah, jeg ser problemet. Fedora har en underlig måte å gjøre ting på, og dermed så var ikke "driverne" hivd med på samme lasset for at wine kunne gi lyd. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Får håpe andre får nytte av infoen her... jeg har bunn igrunn bare installert alt jeg kom over haha. (n00be måten å gjøre det på ) Lenke til kommentar
Plankegang Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg glemte å kjøre spotify vha. wine32 selv. Så nå kan jeg høre på Maia Hirasawa til ørene mine detter av! Jeg vet ikke hvorvidt dine steg 2 og 3 er nødvendige. Jeg har ihvertfall ikke manuelt installert slike pakker. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Fikk noen updates i dag og nå funker ikke wine i det hele tatt [Lars@localhost ~]$ wine32 "/home/Lars/spotify.exe" wine: for some mysterious reason, the wine server failed to run. Noen som har en anelse? Oppdaterte(var en del som ble oppdatert) i dag, funka i går Lenke til kommentar
Plankegang Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Prøv å kjøre wineserver før du starter spotify med disse parametrene: wineserver -d -f -p -d = debuglevel +1 -f = foreground, blir ikke daemon -p = persistant Får du feilmelding? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) [Lars@localhost ~]$ wineserver -d -f -p sock_init: shutdown() causes EOF Han skulle kanskje ikke gjøre det? Endret 1. februar 2010 av South_Bridge Lenke til kommentar
Plankegang Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Har du googla det? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Hmm... ikke mange resultatene jeg fikk. Noe med en bug i kernelen, eller wine mot kernelen... lurer på om det kan løses ved å installere wine på nytt (config feil kanskje?) Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 hmmm... faen? Har ingen lyd i spotify lengre wine32 winecfg funker nå for meg, jeg får opp Audio ("Lyd" her) og den står at den bruker "PulseAudio-driver". Trykker jeg på "Test" dukker en liten errorbox med "Audio test failed". Jeg har avinstallert og installert igjen og brukte samme fremgangsmåte som jeg skrev opp i post7 i denne tråden... men dog uten hell. Brenne meg at det skal være så vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå