Gå til innhold

Inge lyddriver i wine (fedora 12)

Anbefalte innlegg

Har installert wine med pakkebehandleren og jeg får kjøre programmer med wine. Feks spotify. Spotify starter men ingen lyd blir spilt av og spotify informerer at den mangler et lydkort.

Åpner jeg opp winecfg og trykker på "audio" tabben så krasjer hele greia med at

"The program winedbg.exe har encountered a serious problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience."

Er det noen som har hatt det samme og løst problemet? Ser folk driver å renamer "/usr/lib/wine/winearts.drv.so" men jeg har ikke denne fila engang... :-/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fulgte veiledningen under "Doing the Work 1: Changing audio priority" på denne siden, og fikk da ingen feilmelding lengre i (wine32)winecfg. Men nå vil ikke spotify starte hos meg. Kanskje du har bedre hell?

http://fedorasolved.org/Members/fenris02/p...searchterm=wine

JEG HAR LYD!

takk for linken!

Det jeg gjorde:

1. installerte wine via Legg til/fjern programmer

2. installerte OSS og noe annet (wine avhengigepakker, SIKKERT unødvendig!)

3. installerte pulseaudio

4. kjørte kommandoen: "su -c "yum install alsa-plugins-pulseaudio pulseaudio pulseaudio-module-jack alsa-plugins-jack jack-audio-connection-kit tuned""

* notat: punkt 2 og 3 ble gjort da jeg ikke fikk det til å funke out of the box ved å installere wine fra pakkebehandleren. jeg søkte da på wine og prøvde meg frem med å installere det jeg fant (haha, lol).

og nå funker det altså! Jeg kjører wine32 da jeg ikke ser helt vitsen i å prøve å få det til å funke med 64bitten. Jeg har spotify og er happy :D problem løst... (for min del :D)

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar

hmmm... faen?

Har ingen lyd i spotify lengre :(

wine32 winecfg funker nå for meg, jeg får opp Audio ("Lyd" her) og den står at den bruker "PulseAudio-driver". Trykker jeg på "Test" dukker en liten errorbox med "Audio test failed".

Jeg har avinstallert og installert igjen og brukte samme fremgangsmåte som jeg skrev opp i post7 i denne tråden... men dog uten hell. Brenne meg at det skal være så vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...