mr-niceguy Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 ja dette var forvirrende rett og slett 2 much!! jeg har ikke greia når det gjelder poengberegning ogs. jeg fant ikke medisin i oslo universitet i denne linken http://www.samordnaopptak.no/dok/poenggren...vara_hoved.html var det bare meg? hva skal snittet være om man skal søke medisin i oslo universitet til høsten om man har primær vitnemål ( tatt opp i gjen fag i 3 vgs..) til våren så forventer jeg et snitt på 4.6-4.8 vis alt går etter planen. jeg fyller 21 i oktober , jeg får vel alderspoeng for det? og jeg har realfag (matte s1,s2,fysikk1,skjemi,1 skjemi2 og biologi1) tror dere at jeg har sjanse til å komme inn med de karakterene? eller burde jeg glemme hele medisin greie? mitt andre valg er ingeniør linjer som de tilbyr i oslo universitet helst master. foretrekker olje ingeniør men de har vel ikke den linja det i oslo universitet? hva er det som betaler mest av disse ingeniør linjene og som det er mest behov for nå og i fremtiden. jeg skal ta master altså 5 års utdanning i en av disse her. Materialer, energi og nanoteknologi UIO 185306 Matematikk, informatikk og teknologi UIO 185829 Informatikk, distribuerte systemer og nettverk UIO 185830 Informatikk, systemutvikling: modellering og prog. UIO 185831 Informatikk, simulering og visualisering UIO 185832 Informatikk, nano- og mikroelektronikk UIO 185863 Materialer, energi og nanoteknologi UIO 185865 Molekylærbiologi og biologisk kjemi mitt tredje valg blir farmasi mitt 4 valg blir uio 185742 Odontologi, start høst jeg skal starte en av disse studie til høsten og trenger svar om jeg kan komme inn med det snittet jeg har. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Du har ikke sjanse i helvete til å komme inn med 4,8 i snitt. Legg på 1 karakter i snittet, så kommer du inn allerede i år. Får du førstegangsvitnemål eller sekundærvitnemål? Universitetet i Oslo tilbyr ikke ingeniørstudier. Det du linker til er ikke ingeniørstudier, men realfagsstudier. Hvilke det blir mest behov for i fremtiden og hvor du lettest får jobb er i grunn veldig lite viktig, da alle linjene sannsynligvis vil gi deg jobb. Det viktigste er at du synes at studiet høres interessant ut. Forøvrig er dette trådkapring, og relativt uhøflig. Lenke til kommentar
mr-niceguy Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 beklager det med trådkapring men siden det omhandlet om poing og poengberegning så syns jeg at det var greit å poste det her. vitnemålet blir vel sekundær vitnemål siden jeg tar opp igjen fag i fra 3 vgs, samt eksamen som privatist på noe fag. så du mener altså at jeg må ha 5.8 i snitt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Du trenger 66 poeng for å komme inn i Oslo med sekundærvitnemål. Med 2 alderspoeng og 4 realfagspoeng trenger du mao. 6 i snitt. Lenke til kommentar
mr-niceguy Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 det er rett og umulig å få 6 i snitt. er det noen som har fått det i det heletatt? da var det godby til den drømmen. hva er snittet for tannlege og farmasi da? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Finn det ut selv. Det står på samordna opptak. Og det er ikke umulig. Dessuten får du jo flere alderspoeng etter hvert, samt du kan studere noe annet i ett år/dra på folkehøgskole/gjennomføre førstegangstjenesten, og dermed få 2 poeng. Da trenger du lavere snitt. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Disclaimer: Det er lenge siden jeg var i systemet og mye kan/har forandret seg. Syk utvikling det har vært. Når jeg søkte meg inn til vårsemesteret , til ifi under mat-nat, i 1998 var det åpent inntak Uansett, et lite tips. Om du tar militæret så søk på opptak til vårsemesteret siden det vanligvis er færre som søker da (og dermed lettere å komme inn). Så søker du om utsettelse til høstsemesteret siden du er i militæret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå