ePhemere Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hei! Har googlet og søkt angående problemet mitt, men ingen av løsningene ser ut til å hjelpe meg. Jeg har nylig oppgradert til Windows 7 ultimate på min HP Pavilion dv6750eo og hadde store planer om å bruke denne til å se film på min Philips HD TV. Problemet er at jeg ikke får noe lyd igjennom HDMI - bildet er klart og fint, og det kommer lyd fra selve laptopen. Av avspillingsenheter finnes det bare Conexant High Definition Smartaudio221, samt SPDIF - ingen HDMI valg. Når jeg kobler pcen til tven velger jeg å aktivere lyd over HDMI i NVIDIA kontrollpanelet. Etter å ha valgt "bruk" og påfølgende "bruk innstilling" går den tilbake til "deaktiver lyd over HDMI" som tydeligvis er standard. Har lastet ned siste drivere fra NVIDIA , og har også prøvd tidligere drivere som andre har ment har virket for dem. Jeg klarer heller ikke å installere noen eldre drivere (feks Vista drivere). Får feilmeld under innstal. Hadde satt pris på om noen kunne gi meg noen råd for hva jeg kan gjøre videre for å få dette til å virke. Tven virker forøvrig knirkefritt og gir meg både lyd og bilde gjennom HDMI med en laptop med Vista installert. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Funka det med lyd før du bytta til W7? Nvidia har såvidt jeg vet ikke lyd gjennom HDMI (hvertfall på desktopfronten). En løsning kan være å bruke en minijack --> 'en rød og en hvit kontakt' - som jeg i farta ikke husker hva heter. Lenke til kommentar
ePhemere Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Hei, og takk for hurtig respons. Det fungerte vell tidligere under vista, bytte så til xp hvor det ikke virket. Vil helst ikke bruke andre kabler enn hdmi. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Og du har siste lydkort-driver? Lenke til kommentar
ePhemere Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 ja, men også testet vista drivere. disse vil ikke installere seg. får feilmelding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå