beeed Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hva er det folk mener om de to spillene? Jeg har spilt begge og syntes begge er kule. NB: Denne posten er til for å sammenligne, ikke rakke ned på noen av titlene. Edit: Sorry, jeg har vist ordlagt meg selv litt feil her. Jeg prøver bare å få et litt bedre innblikk i likheter og forskjeller mellom de to spillene. Jeg spiller Splinter Cell nå, og har bare lyst til å se etter likheter og forskjeller mellom de to spillene som jeg tidligere ikke har sett. Nå kan det vel ikke missforstås vell ... Lenke til kommentar
Nymfo- Olga Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Du finner en liknende tråd her (Med dårlig emnefelt) Lenke til kommentar
beeed Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 Takk.. Gidder skjeldent å gå inn på poster med så dårlig emne.. finner det bare iriterende. Lenke til kommentar
jackson Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg syntest personlig at mgs er det beste spillet. I mgs har du en fetere hovedperson med skikkelige føleser,tanker,meninger.Du har også en historie som ingen andre spill kan slå.Skuespiller stemmene er også sjukt bra! Lenke til kommentar
banzay Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 teit spørsmål. splinter cell er blåbær iforhold til Metal Gear Solid 1 ikke 2 Lenke til kommentar
beeed Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Jeg syntes også MGS1 & 2 er de beste spillene, historien i MGS er Helt sinnsyk!!! Og hvordan alle karakterene i spillet har en persolighet man utover i spillet begynner å kjenne. og hvordan man tenker taktisk for å klare situasjonen. Men i SC er det lagt opp mere til at man må bruke mørket konstant for å hjemme seg. Dette har blitt gjort i andre spill også f.eks. Theif. Men det er gjort på en annen måte i SC. Har enda ikke spilt ferdig hele spillet, men er i gang. Grunnen til at jeg posta dette var for å få en mulighet til å se nærmere på likheter og forskjeller mellom de to spillene som jeg hittil ikke har sett. og kan se etter mens jeg spiller vidre i spillet. Lenke til kommentar
Caitlin Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Jeg er enig i at metal gear har de beste historiene, de beste karakterene, stemmene og at hele opplegget er knallbra. men jeg vil si at hvis man skal sammenligne ting med splintercell har det spillet også mye som metal gear ikke har. Særlig det med å snike seg i skyggen, klatre opp i tak, hoppe opp langs vegger, splitt hopp, ja man kan bruke mer av motorikk i splinter cell. Det med å kaste flasker for å lure vekk vakter er også kult. snike seg innpå vakter er også bedre i spliner cell, for å si det slik er det så mye mer man kan gjøre med figuren i splinter cell en i metal gear. En ting jeg har tenkt på er kommunikasjonen med Lambert, syns det er ålreit at man kan prate mens man følger med på ting. Jeg synes også at oppgavene man får er vel så bra som i metal gear, snikingen er helt topp. I metal gear kan man også gjemme seg i skap etc, det kan man ikke i SC. Synes også bedøvelsespistolen er fin å ha i metal gear, i SC har man det med drepingen og alarm kan bare gå 3 ganger. Synes mye veier opp for hverandre i disse spillene, selv om jeg faktisk synes SC har den beste "snikingen" og mer man kan gjøre. Men alt i alt er metal gear best, han snake får man liksom et bedre forhold til, og det er noe over disse spillene at de alltid vinner hvis man skal sammenligne. Tenk om vi kunne putta snake og historiene til kojima sammen med all teknikken man kan gjøre i splinter cell, det hadde blitt knall bra. Flere sammenligninger?? Lenke til kommentar
beeed Skrevet 7. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2003 Veldig bra utfylt.. Har bare et par kommentarer til det du skrev. I MGS kan man kaste tomme magasiner for å lure fienden, (istedet for å kaste flasker), man kan også banke i veggene for å trekke fienden en spesiell retning. Når det gjelder skikingen, er jeg delvis enig. Det er mye mer lagt vekt på sniking i SC ved å bevege seg i mørket og sånn. men det er mulig å bevehe seg i mørket uten å bli sett i MGS2. Husker ikke et spesielt tilfelle jeg har brukt den teknikken på plant, men på tanker pleier jeg å skyte i stykker lysene i gangene, vaktene bare går rett forbi hvis du steller deg på et mørkt sted. Og til det siste du sa, så er jeg helt enig i at jeg skulle ønske Hideo Kojima og teamet hans hadde tenkt på splittjump'et først... det hadde vært drit fett. også mange av de andre bevegelsene som f.eks. klatyre i rør o.l. Det hadde vært konge! Lenke til kommentar
Caitlin Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Det med tomt magasin har jeg ikke prøvd gitt, den var ny for meg. ja banke i veggen kan man jo ikke i SC. Jeg har også gjemt meg i skyggen på tanker episoden, men på plant er det vanskelig, selv om det kan hjelpe å skyte ut lysene ja. Jeg tenkte også på at å gjemme seg i pappeske er jo dritkult i metal gear, og det med å kaste fra seg ehhh, litt skitne dameblader, det er fett. Det er også gøy i metal gear at du kan bli sporet av våte fotspor/blod etc, og at de finner likene, hvis du ikke gjemmer dem er jo likt i begge spillene. Det kan no tenkes at snake også får gjort mer i neste spill når det gjelder det fysiske, har jo hørt at i snake eater skal han jo i junglelen, og da kan det jo skje noe, bla brekke beinet. Savner i metal gear det å henge fra line og skyte osv, og ja, snake i fullt splitthopp, det hadde vært no. Lenke til kommentar
beeed Skrevet 9. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2003 Savner i metal gear det å henge fra line og skyte osv, og ja, snake i fullt splitthopp, det hadde vært no. I trailern til 3'ern ser man so snake som henger fra en grein å skyter. Jeg er ganske sikker på at man i 3'ern vil se en del nye moves fra snake. Kan tenke meg at det nye miljøet krever det. Og dele konseptet med at alt skal være mye mer realistisk enn det i noe annet spill har blitt gjort før. Også enn i MGS1 & 2.. Men aller mest gleder jeg meg til historien. Mmmm, den er konge! Mye bedre enn i Splinter Cell. De er ikke i nærheten av nivået på historien i MGS-serien. :smile: Lenke til kommentar
Caitlin Skrevet 9. juni 2003 Del Skrevet 9. juni 2003 Ja det er helt sikkert. På en annen måte er SC historien mer realistisk, og det synes jeg er ganske bra egentlig. at det finnes slike spill også. men MG historien er helt konge hvis man har fantasien i orden! Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Splinter Cell og MGS kan ikke sammenlingnes. begge spillene er helt ulike hverandre. Jeg synes at Splinter Cell er ti ganger bedre enn MGS, pga mer realisme og stealth og grafikken er konge, Skygge og Lys teknologien er helt syk (ikke PS2 versonen). Men MGS har helt konge musikk og man føler at Solid Snake har litt mer Personlighet enn Sam Fisher, det jeg ikke liker med MGS er den irriterende kameravinkelen. Det er kanskje mange som liker den med jeg hater den, det er ganske irriterende og skifte mellom førsteperson og tredjepersonsvinkel i mange action situasjoner, og grafikken kunne vært bedre. :o Lenke til kommentar
Caitlin Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Jeg er ganske uenig med deg. Det er fullt mulig å sammenligne disse spillene, hvis du leser ovenfor. jeg synes grafikken er bedre i MGS2 faktisk, og kameravinkelen er helt gtei bare man blir vant til det. men hvis du mener noe annet er det greit, ikke alle har like meninger. Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Ok, men Metal Gear Solid 3: Snake Eater og Splinter Cell: Pandora tomorrow kommer til og bli bra Lenke til kommentar
beeed Skrevet 21. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2003 Jeg viste ikke at det allerede var planlagt en ny SC... Men jeg burde ha sjønt det.. Håper de lager bedre historie i 2'ern. Det er hovedsaklig det de tapte på i 1'ern. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå