Sailfish Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hei! Jeg går nå siste året på studiespesialiserende og kommer til å begynne på underversitet neste år. Allerede nå er det flere ganger jeg må sitte til langt på natt med oppgaver og fremføringer. Problemet med å jobbe utover i de sene nattetimer er jo selvfølgelig trøtthet. De fleste drikker da kaffe (kruttsterk) for å holde koken oppe. Problemet mitt er bare det at jeg ikke kan fordra kaffe! Det smaker totalt pyton, og jeg er nær ved å brekke meg hver gang jeg tar en svelg. Er det noen andre alternativer til kaffe? Selv om jeg hater kaffe, så er det i flytende form. Jeg har smakt på kaffegruten før koking, og den går greit ned, forstå det den som kan :!: Så spørsmålet mitt er vel egentlig om tørr kaffegrut før den er kokt er en effektiv kilde på koffein, og om det evt. er noen stoffer i gruten som er skadelig for kroppen, som filtreres vekk ved koking? Håper noen kan hjelpe meg. Har faktisk en av de sene studienettene i natt Mvh, Tom-André Lenke til kommentar
xaco Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 mitt tips, ikke start med oppgaven dagen før. Men start når du får den, så slipper du sene kvelder genrelt, utenom det. Kaffe, masse kaffe, kofein, sukker pleier også å hjelpe litt. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 når jeg skal holde meg oppe og jobbe går det i perverse mengder energy shots, energirinker, potetgull, nøtter og banan. Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 mitt tips, ikke start med oppgaven dagen før. Men start når du får den, så slipper du sene kvelder genrelt, Truth! Morra mi studerer ved siden av to jobber, så ikke kom med unnskyldning at du ikke har tid. Ta deg tid til oppgaven (Jaja, lettere sagt enn gjort osv. Er egentlig akkurat som deg, men er fortiden uten skole.) Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Kjøp koffeinpiller om du ikke liker kaffi. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Cola: sukker og koffein Cola zero: koffein Red Bull: Mer koffein og sukker Red Bull light: Mer koffein Finnes te med koffein vil jeg tro. Som nevnt tidligere er frukt og nøtter en god kilde til energi. Liker selv ofte å få litt frisk luft når jeg begynner å bli sliten og trøtt i hodet. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Hvis du hiver i deg falsk energi som koffein og sukker så låner du energi som du må betale tilbake. Mye bedre å spise ordentlig mat, passe på at du får i deg et minimum av næringsstoffer ved f.eks å ta Mivi total plus. Denne er gull! http://www.shopping4net.com/no/Helsekost/F...itotal-plus.htm Sukker fra f.eks en Cola sørger for at du gjør flere feil en halvtime etter at du har drukket den. Ordentlig mat fungerer mye bedre. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Ordentlig mat fungerer mye bedre. Allikevel, frukt og nøtter gir kjapp og god (og sunn, i forhold til cola, kaffe og "energidrikker") energi. Men det varer ikke evig. Til eksamener pleide jeg å ta med en halvliter appelsinjuice, en liten sjokolade og en banan. Da holder en det fint gående 2-3 timer, om en har spist en ordentlig frokost først. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Dagslyspærer! Det viktigste for å holde konsentrasjon og energi oppe utover natten er godt lys, både i mengde og kvalitet. Ellers funker jo svart te. Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Kvalmt, men det funker. Lært av en gal svenske som vistnok lærte det i militæret. Fyll en kopp med: En stor dæsj sukker Kakaopulver Pulverkaffe Ha i nok vann til at den blir grøt-aktig, men ikke flytende. Spis med skje. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Iskaffe? Har flere venner som ikke tar i en vanlig kopp kaffe med ildtang, men som like vell heller nedpå med iskaffe mellom forelesningene. Ka både kjøpes ferdig eller lages selv. Ellers er smoothie en grei energibooster. Endret 28. januar 2010 av dePt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå