Gå til innhold

DK-21M på D5000...? Ja, den passer !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tidligere brukt DK-21M på D70. Hvilken øyemusling er det som sitter på nå?

Om det er den samme som på D70 eller D80 og D200, så passer DK21M.

Edit: ser at DK-5 passer på D5000. Da er det ingen grunn til at ikke også DK-21M skulle passe. I verste fall må du skjære litt i den for å tilpasse, men det tviler jeg på.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Var en tur på Japan Foto - Drammen i dag, hvor de var vennlige (som vanlig) nok til å sprette forseglingen på DK-21M for å se hvordan den satt på D5000. Min største bekymring var selvsagt om det ble konflikt med vridbart LCD-panel....

Den satt som et skudd, null konflikt med LCD !

I butikk kostet den oppmot 600kr...så vedkommende hadde forstålse for at jeg handlet en på ebay til under 200kr.

Lenke til kommentar
Var en tur på Japan Foto - Drammen i dag, hvor de var vennlige (som vanlig) nok til å sprette forseglingen på DK-21M for å se hvordan den satt på D5000. Min største bekymring var selvsagt om det ble konflikt med vridbart LCD-panel....

I butikk kostet den oppmot 600kr...så vedkommende hadde forstålse for at jeg handlet en på ebay til under 200kr.

Du er jammen meg litt av en type og ikke så helt lite frekk. Går til Japan Foto og får de til å sprette forseglingen på en vare som du deretter går og kjøper på eBay. Det er helt greit å handle på eBay, men du er jo et stjerneeksempel på hvordan man ikke bør misbruke de butikkutsalgene som vi fortsatt har.

Jeg forsvarer på ingen måte høye priser men det er jo en grunn til at varen koster kr 600,- på Japan Foto og forskjellen er nok ikke bare "grådig avanse".

Jeg håper faktisk det blir både mva og tollgebyr når du får denne i posten - da får du egentlig bare som fortjent! :no:

Lenke til kommentar

Du er jammen meg litt av en type og ikke så helt lite frekk. Går til Japan Foto og får de til å sprette forseglingen på en vare som du deretter går og kjøper på eBay. Det er helt greit å handle på eBay, men du er jo et stjerneeksempel på hvordan man ikke bør misbruke de butikkutsalgene som vi fortsatt har.

Jeg forsvarer på ingen måte høye priser men det er jo en grunn til at varen koster kr 600,- på Japan Foto og forskjellen er nok ikke bare "grådig avanse".

Jeg håper faktisk det blir både mva og tollgebyr når du får denne i posten - da får du egentlig bare som fortjent! :no:

Fant ingen informasjon på nettet om DK-21M passet til D5000 (lagd for bl.a D200). Jeg var usikker på om det ville bli konflikt med vridbar skjerm på D5000. Jeg spurte om de ville gjøre meg den tjenesten å sjekke, thats it. Hadde dingsen liggi på rundt 300-350 hadde jeg kjøpt den omgående. Påstår ikke at det er "grådig avanse" hos Japan Poto, snarere tvert imot...

Faktum er det at vedkommende selv ikke var klar over om den passet med D5000, som er et mye solgt kamera. Med i en jungel av tillggsutstyr til en jungel av kameraer er det nok ikke bare bare å holde oversikt over kompatibilitet. Jeg synes denne er dingsen er et "must have", og det må være fint for butikken å få signaler på slikt fra kunder.

At de i denne stund ikke hadde DK-21M tigjengelig som demovare, og da valgte å tilgjengeligjøre en enhet som demovare skal vel ikke jeg på noen måte lastes for.

Missbruk ? hehe, neppe ! Service av Japan Foto - Drammen? Javisst!

Nå er det uansett bekreftet, i butikk, og her på Akam, at enhetene er kompatible. Å bli møtt med lavpannet kritikk for denne opplysningen er temmelig overraskende, og kan umulig være i tråd med den hensikt et forum skal ha : opplysning !

Jeg har puttet nesten 20.000 kr i kassa på den butikken de siste 2 mnd,

og skal svi av ytterligere 10.000 innen de neste 2 mnd....

VELDIG bra folk som jobber i den butikken, super service, anbefaler dem på det sterkeste !! Kjøper all optik hos dem, selv om det er rimeligere på nett, eksempelvis ebay.

Dessuten, 18-200 objektivet jeg kjøpte der, viste seg å ikke være fabrikknytt, VELDIG krøllete emballasje, og feil solblender som lå med...

Men, hva er det da ? missbruk det og eller ? bare andre veien ?

Neppe, bare litt mangel på oversikten på hva som var demovare og ikke, slikt skjer, og ble naturligvis rydded opp i av de flotte folka på Japan Foto Drammen. Fikk fabrikknytt objektiv umiddelbart.

""Å lære seg å fokusere riktig, eksponere riktg, for å få et realistisk bilde av en sak..., kan være mer enn en jordomseiling for mange. Du, kunne kanskje hatt godt av et diopter, mulighetene for at du har ett diffust syn på det som er i søkeren er såvisst tilstede...""

Utover dette kan du gå ta deg en bolle, din hissigpropp !

Nei, en hel pakke faktisk, mulig du trenger den på venteværelset på flyplassen der du sitter med sekken propp-full av optikk fra Sør Korea som du ""GLEMTE"" å fortolle ;)

edit:typo

Endret av flu
Lenke til kommentar
Jeg har tidligere brukt DK-21M på D70. Hvilken øyemusling er det som sitter på nå?

Om det er den samme som på D70 eller D80 og D200, så passer DK21M.

Edit: ser at DK-5 passer på D5000. Da er det ingen grunn til at ikke også DK-21M skulle passe. I verste fall må du skjære litt i den for å tilpasse, men det tviler jeg på.

Er vel et DK-21 som sitter på orginalt, 22mm bredde...?

Var mest bekymret for underkanten av DK-21M og evt. konflikt med LCD-skjermen/funksjonalitet, men det fungerte fin-fint.

Har også sett litt på denne også, ved spesielle behov...

Har medfødt "lang lukkertid på pupillen" og sliter litt med lysømfintlighet så det er derfor jeg sjekker litt rundt dette.

Takk for svar !

edit: har bestillt den fra ebay til mitt D5000, kan jo komme med en tilbakemelding på den hvis det er intressant.

Endret av flu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...