Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

feil med skjermkort?

Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid hatt problemer med skjermkortet mitt, eller driveren.

Fikk ofte bsod (nv4_disp i evig loop) eller bare at maskinen frøys, lyden gikk i loop da dette skjedde. som regel fikk jeg alt-tabba meg ut, men noen ganger var det ikke mulig, og maskinen fikk da blåskjerm. Dette skjedde først KUN ved spilling av 3d spill, men begynte også å fryse ved avspilling av filmer.

så jeg formaterte pc'n.

Etter formatering opplever jeg de samme symptomene som da jeg fikk bsod. Men musikken går som vanlig mens bilde og tastatu streiker.

Noen som veit hva feilen er?

CPU type TripleCore AMD Phenom X3 8650, 2227 MHz (11.5 x 194)

Hovedkort Asus M3A78 (3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN)

Hovedkort chipset AMD 770, AMD K10

Skjermkort NVIDIA GeForce 9600 GT (512 Mb)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feilen kan skyldes flere ting. Varme, feil/uorginal driver eller ødelagt komponent er de tre hovedårsakene.

driverne jeg har prøvd er de som fulgte med kortet, nyaste update fra nvidia, og ett par "eldre" drivere.

hender jeg får "feilen" med en gang jeg slår på pc'n, hvis jeg skal spille, er nok ikke varme.

Lenke til kommentar
Hmm, Tror ikke du skal sette serlig stor lit til komplett sin info, det er ingen grunn til at det ikke skal funke flott med amd.

http://asus.com/product.aspx?P_ID=5pvgDAXJUV2orYzn

Tror du skal kunne laste ned alle drivere hver for seg der

har vært der, ligger 2 chipset downloads der, ene er HDMI og andre er en pakke med masse ATI skjermdrivere :S

når jeg valgte exe fila asusupdate (som lå i chipset pakka) var det ATI driver som blei installert :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...