Roundsound Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Hei, Håper noen kan hjelpe meg med følgende; Har en PC med Vuze innstalert som bruker all båndbredden når det lastes ned (uavhengig av hastighet). Har satt maks opp/nedlasting til ønsket nivå. Likevel bruker denne pc-en opp all båndbredden som er på 8mb/1mb. Har to andre pc-er med samme innstillinger hvor dette ikke skjer. Har aldri hatt en sånt problem før den nye pc-en kom på nettet. Routeren i bruk er en D-link DIR-655, så problemet ligger ikke der, kan også sies at det var akkurat det samme med den forrige routeren som var en 3com av eldre utgave. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Har ikkje brukt Vuze men tipper den er veldig lik forhold til andre torrent programer. Angånde DIR-655 tåler den totalt 2048 simultaneous connections før den skal begynne å kødde. Anbefalt verdi vill eg si er 1500 connection. Du får sette instlinger sån at det ikkje oversider maksimal antall connection. Si i fra vist det ikkje hjelper Lenke til kommentar
Roundsound Skrevet 26. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2010 Den står på 2048, så skal endre det å se om det hjelper. Innstillingene er like på alle tre pc-ene med Vuze. Og antall connections er satt til 2048, og dette har aldri vært noe problem på de to første pc-ene, men kun på denne siste. Men skal endre det, og se hva som skjer. Tviler uansett på at Vuze bruker så mange connections samtidig. Lenke til kommentar
Lafro Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Prøv uTorrent Minste torrentprogrammet Prøvde i dag for første gang og er mektig imponert Vuze som sagt krever alt for mye Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Vuze bruke ein del prossess forhold til andre torrent program, men Vuze i seg sjølv skal ikkje kvele nettlinjen på den måten da gjer. Roundsound fungerte begrensingen? foresten då meine eg at begrensing skal vere 2048/ pc i huset aktiv med torrent. Lenke til kommentar
Roundsound Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 uTorrent har vært prøvd, samme problemet der, har også prøvd et par andre torrentprogram med samme resultat. Virker som problemet kanskje ikke ligger i Vuze, men noe annet, akkurat nå lastes det ned en patch til et spill på "problempc-en" og pc-en jeg sitter på kan komme opp i ping på over 400ms. Hastigheten er for øyeblikket 1.67 mb/s ned og 0,67 opp. Går treigt å surfe på vanlige nettsider. Kan aldri tenke meg at den patchen alene bruker så mye av linja. Fungerte ikke å skru ned antall connections. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Kan vere vi ser feil veg på dette, Tru vi skal prøve med ein fireware oppdatering på ruteren og driver oppdatering på trådlausen på pc-ene DIR-655 fireware Angånde driveren på pc-en finner du sikkert ut navne og kor du laste ned driverene. Endret 27. januar 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Roundsound Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Routeren er nok ikke problemet, den er helt ny, og har alt av siste oppdateringer. Problemet var der også med den gamle routeren. PC-en er også kun noen måneder gammel, men jeg skal få oppdatert drivere, selvom jeg ikke kan se hva de har med problemet å gjøre? Endret 27. januar 2010 av Roundsound Lenke til kommentar
Roundsound Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Fikk nå sjekket hastigheten på patchen som ble lastet ned, når jeg sjekket var det ikke noen nedlasting på gang, men kun opplasting. Som var på maks 120 KB/s, noe som skaper trøbbel siden vi kun har 1Mb/s opplasting. Hvis ikke det fungerer å oppdatere drivere, så blir vel det enkleste å bare sette på noe som begrenser båndbruken ala netlimiter. Finnes det noen bra programmer i samme klasse som er gratis? Lenke til kommentar
LoooK Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) du kan vel bare sette en limit (ca. 80-100 kb/s) på uploaden din i vuze? http://faq.vuze.com/?EntryID=93&View=entry Endret 27. januar 2010 av LoooK Lenke til kommentar
Roundsound Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Har en PC med Vuze innstalert som bruker all båndbredden når det lastes ned (uavhengig av hastighet). Har satt maks opp/nedlasting til ønsket nivå. Likevel bruker denne pc-en opp all båndbredden som er på 8mb/1mb. ... Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Grunnen til eg vill du skal oppdatere rutern sin fireware og driverene for trådlausen er at Vuzu bruke ikkje heile båndbredden men betyr ikkje at mye informasjon blir sendt igjenom. Eg tru at grunnen til nette detter ut er at boksen ikkje "takler" all data som kjem igjennom. Men vist ikkje fireware hjelpe eller begrensing av connection, så slit vi. Har du samme probleme med 1 eller 2 aktive pc-er? Lenke til kommentar
Roundsound Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Problemet er kun med den PC-en. Jeg kan sitte på en av mine egne PC-er og laste ned akkurat samme fila, til og med enda raskere, uten at det skjer. Nettet detter heller ikke ut, det bare går veldig sakte. Jeg har siste firmware (hvis det er det du mener med "fireware"), men vil nødig oppdatere til den nyeste Beta, siden det ikke er reverserbart. Skrev også tidligere at det skjer uansett hastighet. Kan laste ned i 4KB/s og likvel spiser den opp neste alt av nett. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Ok det hjelper mye, Kva trådløs kort har du i pc-en med problemet? Siden probleme er kun den eine pc er det pc-en sine instlinger eller hardware som er problemet, Vuze er sikkert ikkje skyldig i dette og det samme er med ruteren Kan du liste opp kva trådløs kort du har og vilket opperativsystem, så skal vi fikse dette Lenke til kommentar
Roundsound Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Skal få sjekket kortet i løpet av kvelden. Er ikke min PC- og har ikke passordet. OS er Vista 32 bit. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 kk, ingen problem er no innom forumet i kveld så ingen problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå